Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-02, 21:46
  #1
Moderator
^Eazs avatar
Tänkte en vi har en tråd när vi tänker på saker tänker/gör i verkliga livet tack vare för mycket spelande.

Just nu gick jag just in i mitt sovrum och såg en svart strumpa jag slängt på sängen och tänker "Det där ser ut som en red dot sight". (Strumpan låg vikt, så det såg ut som ett red dot från PUBG).
Citera
2017-07-02, 22:17
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
När du drabbats av Tetris-effekten är det i regel dags att ta en paus.

Jag har spelat så många klättringsbaserade spel att jag hela tiden funderar på olika vägar att ta mig upp och fram via.
__________________
Senast redigerad av BigFatCone 2017-07-02 kl. 23:02.
Citera
2017-07-02, 22:20
  #3
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
När du börjar jaga svampar i skogen från super mario
Citera
2017-07-02, 23:02
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
När du börjar jaga svampar i skogen från super mario
Det är precis det som är Tetris-effekten.
Citera
2017-07-02, 23:09
  #5
Medlem
plusforwards avatar
När man säger lol irl
Citera
2017-07-02, 23:18
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
När man säger lol irl
League of Legends tar för lång tid att säga. Och laughing out loud har väldigt lite med gaming att göra.
Citera
2017-07-02, 23:30
  #7
Medlem
plusforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
League of Legends tar för lång tid att säga. Och laughing out loud har väldigt lite med gaming att göra.

Aa okay då. Skulle nog säga att det är en av de vanligaste förkortningarna i onlinespel
Citera
2017-07-02, 23:31
  #8
Medlem
När man bara vill köra om alla på motorvägen som på GTA...
Citera
2017-07-02, 23:45
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Aa okay då. Skulle nog säga att det är en av de vanligaste förkortningarna i onlinespel
Den är liksom äldre än vad dagens onlinespel är.

Citat:
Ursprungligen postat av ThePhenom1994
När man bara vill köra om alla på motorvägen som på GTA...
Menar du inte "köra på"?
Citera
2017-07-03, 00:09
  #10
Medlem
Shuyins avatar
När man tittar på en byggnad och försöker se bästa rutt för att ta sig in i det högra fönstret på tredje våningen på bästa sätt.
Citera
2017-07-03, 00:21
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
När man tittar på en byggnad och försöker se bästa rutt för att ta sig in i det högra fönstret på tredje våningen på bästa sätt.
Du och jag kompis!
Citera
2017-07-03, 01:56
  #12
Medlem
pponmms avatar
Min flickvän ger ut katt-tutorials till sina kattskötare när hon är borta, och hälften av klädesplaggen är spelrelaterade (resten är från olika tv-serier). Lägenheten är full av Super Mario, Tetris och andra spelrelaterade saker, finns en hel del spel och spelkonsoller dessutom. I stort sätt det ända som inte är spelrelaterat är antingen böcker eller musikinstrument.

Så jag antar att mitt svar blir:
När man kan missta sig för att befinna sig i en spelvärld när man är i ditt hem, pga av din besatthet att dekorera varje litet hörn med något spelrelaterat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback