Citat:
Ursprungligen postat av
severus
Tyvärr så är ditt inlägg rätt så intetsägande och skingrar inte misstanken om att du bara fantiserar. Vi tar det i ordning.
Den personal som utför den arbetsuppgift du talar om kallas ofta fångvårdare. Iofs vet jag inte om det fn är deras korrekta titel. Vad du var får du förklara själv.
Nej, det har den inte kallas på flertalet decennier - vare sig av yrkesgruppen själv eller intagna..
"plit"/"vårdarn" däremot...
Citat:
I den situation du talar om tvivlar jag fortfarande på att du skulle haft tystnadsplikt. Det är upp till dig att styrka din sak. Samt jo genom att du hävdar att han bekände mordet är din eventuella tystnadsplikt definitivt bruten.
Med hänsyn till din okunskap om vilken titel vi ens har så är dina tvivel mindre betydelsefulla för mig än grannens ölrap när vinden ligger mot honom...
Citat:
Den personal jag känner till är som sagt fängelseprästen. En man i den positionen har ju dessutom väldigt god insyn i vad både fångar och övrig personal anser.
Du känner inte till någon person - mer exakt, men har läst någonstans om någon fängelsepräst
Nej, en präst har inte mer insyn i något mer än det som den intagne vill delge honom ..