2017-07-01, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, ordet är inte svårbegripligt alls .. däremot är det svårbegripligt vad som i detta fall skall "blindtestas"? Hur? Varför?

Och eftersom du nu låtsas vara både insatt i "blindtest" och fallet .. så förklara ...
För pedagogikens skull tar jag det stegvis. Känner du till något om hur Sparrs test skall ha gått till.
Citera
2017-07-01, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Problemet är alltså att jag inte kan hitta det. Det är ju du som hävdar att det är fastställt att tygbandet kommer från grannens julbonad. Då är det naturligtvis upp till dig att också förklara hur detta har kunnat fastställas.

Så vem är nu den här "Gunnar Sparr"? Jobbade han på SKL?
Nej har är statistiker och professor från Göteborg. Världsledande på mönsteranalyser.
Citera
2017-07-01, 02:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Tyvärr så är ditt inlägg rätt så intetsägande och skingrar inte misstanken om att du bara fantiserar. Vi tar det i ordning.

Den personal som utför den arbetsuppgift du talar om kallas ofta fångvårdare. Iofs vet jag inte om det fn är deras korrekta titel. Vad du var får du förklara själv.
Nej, det har den inte kallas på flertalet decennier - vare sig av yrkesgruppen själv eller intagna..
"plit"/"vårdarn" däremot...

Citat:
I den situation du talar om tvivlar jag fortfarande på att du skulle haft tystnadsplikt. Det är upp till dig att styrka din sak. Samt jo genom att du hävdar att han bekände mordet är din eventuella tystnadsplikt definitivt bruten.
Med hänsyn till din okunskap om vilken titel vi ens har så är dina tvivel mindre betydelsefulla för mig än grannens ölrap när vinden ligger mot honom...

Citat:
Den personal jag känner till är som sagt fängelseprästen. En man i den positionen har ju dessutom väldigt god insyn i vad både fångar och övrig personal anser.
Du känner inte till någon person - mer exakt, men har läst någonstans om någon fängelsepräst

Nej, en präst har inte mer insyn i något mer än det som den intagne vill delge honom ..
Citera
2017-07-01, 02:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
För pedagogikens skull tar jag det stegvis. Känner du till något om hur Sparrs test skall ha gått till.
Lek inte pedagog utan svara på frågorna istället. S test har inget att göra med ditt krav på "blindtest"

Vad skall blindtestas?
Hur? Varför?

Du kan inte smita från ditt okunniga svammel genom att ställa lika osakliga frågor ..

Hemma i köket med mamma och pappa fungerar det säkert .. men jag är ingen av dem (helt säkert, för ingen av mina ungar hade trott de skulle komma undan med okunnigt svammel).. och kommer inte leka med dig.. så svara på frågorna istället.
Citera
2017-07-01, 02:24
Medlem
Citat:
Nej, det har den inte kallas på flertalet decennier - vare sig av yrkesgruppen själv eller intagna..
"plit"/"vårdarn" däremot...

Med hänsyn till din okunskap om vilken titel vi ens har så är dina tvivel mindre betydelsefulla för mig än grannens ölrap när vinden ligger mot honom...

Du känner inte till någon person - mer exakt, men har läst någonstans om någon fängelsepräst

Nej, en präst har inte mer insyn i något mer än det som den intagne vill delge honom ..
Jo de kallas ofta så i massmedia. Överhuvudtaget så tycker jag ditt försök att göra en poäng av det visar hur svag din argumentationsförmåga är.

För övrigt en fängelspräst har alltså insyn i vad alla möjliga intagna delger honom. Dessutom har han ju framträtt med namn. Det kan man inte säga om dig. Varför skall vi tro på dig menar du.
Senast redigerad av severus 2017-07-01 kl. 02:27.
Citera
2017-07-01, 02:26
Medlem
Citat:
Lek inte pedagog utan svara på frågorna istället. S test har inget att göra med ditt krav på "blindtest"

Vad skall blindtestas?
Hur? Varför?

Du kan inte smita från ditt okunniga svammel genom att ställa lika osakliga frågor ..

Hemma i köket med mamma och pappa fungerar det säkert .. men jag är ingen av dem (helt säkert, för ingen av mina ungar hade trott de skulle komma undan med okunnigt svammel).. och kommer inte leka med dig.. så svara på frågorna istället.
Nix gumman. Skall du diskutera får du lov att visa på kunskaper. Vet du vad resonemanget om tygremsan handlade om.
Citera
2017-07-01, 02:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo de kallas ofta så i massmedia. Överhuvudtaget så tycker jag ditt försök att göra en poäng av det visar hur svag din argumentationsförmåga är. En fängelspräst har alltså insyn i vad alla möjliga intagna delger honom. Dessutom har han ju framträtt med namn. Det kan man inte säga om dig. Varför skall vi tro på dig menar du.
Nej, faktiskt inte ens där - även om det finns sommarvikarier som väljer den termen ..

En fängelsepräst har insyn i det den intagen VILL delge honom, ja .. däremot inget utöver det...

Vem har sagt att du skall tro på mig .. vad du tror är liksom inte värt ens en fis för mig .. jag har delgett min åsikt om JR:s skuld/icke skuld ..

Varför trodde du att jag vände mig till dig i det? Hybris?
Citera
2017-07-01, 02:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nix gumman. Skall du diskutera får du lov att visa på kunskaper. Vet du vad resonemanget om tygremsan handlade om.
Jepp, börja med att "visa kunskap" själv.

Vilket blindtest, på vad, hur och varför?

Bara de frågorna borde berätta för dig att jag har mer kunskap än du .. framför allt så berättar ditt tjafs istället för svar att det är så ...
Citera
2017-07-01, 02:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej, det är nog ingen som förstår vad du menar med "blindtest" i sammanhanget utan du förklarar hur du tänkt dig.
Det 'severus' skriver är inte alls svårt att förstå. Ett blindtest skulle i det här fallet innebära att "Gunnar Sparr" är ovetande om vilka olika mönster han har att göra med. Det handlar alltså om att minimera risken för att psykologiska faktorer, som t.ex. förväntanseffekter, kan störa jämförelsen. Det här är inte alls något okänt fenomen.

Om "Gunnar Sparr" har varit medveten om vilket mönster kantbanden på grannens julbonad hade, och om vilket mönster det förmodade mordvapnet hade, så kan detta omedvetet ha råkat förmedlas i rapporten.

Jag skulle gissa att experten Gunnar Sparr inte är helt fristående från polis- och åklagarsidan.
Citera
2017-07-01, 02:33
Medlem
Citat:
Nej, faktiskt inte ens där - även om det finns sommarvikarier som väljer den termen ..

En fängelsepräst har insyn i det den intagen VILL delge honom, ja .. däremot inget utöver det...

Vem har sagt att du skall tro på mig .. vad du tror är liksom inte värt ens en fis för mig .. jag har delgett min åsikt om JR:s skuld/icke skuld ..

Varför trodde du att jag vände mig till dig i det? Hybris?
Du råkar ha fel vännen. En enkel googling ger flera aktuella träffar på ordet. Inte för att det har någon betydelse.

Fängelseprästen har alltså insyn i vad ett stort antal personer delger honom. Inte bara vad en person påstått.

Sedan var det liksom inte din åsikt om hans skuld det gällde. Det var dina spännande påståenden om att du satt på insidesinfo.
Citera
2017-07-01, 02:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du råkar ha fel vännen. En enkel googling ger flera aktuella träffar på ordet. Inte för att det har någon betydelse.
Jag har inte bett om enkel googling på ordet - jag vet vad blindtest innebär ..
Jag vill veta
Vad,
Hur
Varför

I detta fall .. eftersom du hävdar att det borde gjorts....

Citat:
Fängelseprästen har alltså insyn i vad ett stort antal personer delger honom. Inte bara vad en person påstått.
Det har skvallertanten som bor nästgårds också .. menar du att en fängelsepräst utgår från skvaller?

Citat:
Sedan var det liksom inte din åsikt om hans skuld det gällde. Det var dina spännande påståenden om att du satt på insidesinfo.
Jag sitter ju på info som jag och andra vet stämmer .. så ditt problem?
Citera
2017-07-01, 02:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag sitter ju på info som jag och andra vet stämmer .. så ditt problem?
Det är ju helt uppenbart att du ljuger. Det är väl snarare ditt eget problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in