2017-06-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Där fick jag min första Machamp-Raid! Tack för dom godisarna..
Fick dessutom 2 st Fast-TM och 6 st Rare Candy så helt klart min bästa betalning på en Raid.

Ryktas även om shiny Pikachu-event inom en vecka (kanske över 1-års jubileet).
Det hade vart nice med nytt event och fler shinys till spelet.

Mycket mycket bra drag av Niantic i så fall. Eventet är inte confirmed men det verkar som att någon information har läckt/hittats i APK för jag har sett många nyheter om detta.

Det hade ju varit mycket roligt! Jag har kört 16 vunna raider, och vill så gärna få en TM till min Machamp (100%), då jag bara fått en hittills. Snart har jag medaljen för gymmen, och därefter kommer jag nog bara köra Raids framöver. Kan man få två TM:s i en raid?
Citera
2017-06-29, 21:10
Medlem
Ursäkta om frågan redan är upptagen tidigare, men jag hittar det inte. Är det någon som vet mellan vilka tider raidsen är mellan på dagarna?
Citera
2017-06-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Ursäkta om frågan redan är upptagen tidigare, men jag hittar det inte. Är det någon som vet mellan vilka tider raidsen är mellan på dagarna?
9-21 va?
Dock så räknas väl tiden från och med att ägget dyker upp. Så om ägget dyker upp innan 21 kan du fortfarande köra raids efter.
Citera
2017-06-29, 21:43
Medlem
swebarbs avatar
Argh jäkla tyranitar första gången, lyckades ta ner honom med 8 pers, såklart räckte inte typ 7 bollar med bra träffar att fånga den jäveln.. fan va svår han är att fånga, och så fick nån jävel bredvid han på första kastet fan va otur och sur man blev..

dom där golden berry är rena skämtet.. much easier my ass att fånga...
Citera
2017-06-29, 21:53
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Det hade ju varit mycket roligt! Jag har kört 16 vunna raider, och vill så gärna få en TM till min Machamp (100%), då jag bara fått en hittills. Snart har jag medaljen för gymmen, och därefter kommer jag nog bara köra Raids framöver. Kan man få två TM:s i en raid?
Japp fick 2 st Fast-TM innan vs Machamp!
Du kan även få ett Fast och ett Charge, det fick ProdigesNation på youtube.
Om du kan få 2 st Charge (som känns aningen ovanligare) vet jag inte.
Ju högre level på bossen destu större chans att få ett TM.

Men jag får bara Fast-TM hehe. Jag har bytt till mig Rock Throw på min Golem och nu också bytt till mig Bite till min Tyranitar.
Nu ska man hitta 2 st till som behöver fast attack-ändring.

Det är så synd att min vildfångade Dragonite med Steel Wing - Dragon Claw har så dåliga IV. För Fast-TM där och jag hade garanterats Dragon Tail och dubbla Dragon-attacks där hade smakat hehe.
Då hade jag dessutom sparat 123 evolve-candies och kunnat använda samtliga mina 188 candies till power up!
För dessvärre har jag ganska svårt att hatcha Dratinis.

Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
9-21 va?
Dock så räknas väl tiden från och med att ägget dyker upp. Så om ägget dyker upp innan 21 kan du fortfarande köra raids efter.
Japp mellan 9-21 har jag med hört!
Citera
2017-06-30, 00:40
Medlem
Mackan1992s avatar
Vad betyder mätaren under en badge?
Citera
2017-06-30, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Vad betyder mätaren under en badge?

hur mycket man har kvar till nästa nivå

Badge Additional XP Total XP
Bronze 500 XP 500 XP
Silver 3500 XP 4000 XP
Gold 26,000 XP 30,000 XP
Citera
2017-06-30, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
9-21 va?
stämmer inte längre, tog två igår påväg till jobbet, det var klockan 8
Citera
2017-06-30, 07:52
Medlem
Ferdawoons avatar
Skummat de sista sidorna men, är det bara för mig som appen blivit riktigt instabil?
Kraschar flera gånger per dag (då särskilt i samband med att jag interagerar med Gym) och vill jag snurra disken på ett gym byter klienten skärm till att visa försvararna istället..

Kör iOS men kanske är samma med Android?
Citera
2017-06-30, 08:01
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Skummat de sista sidorna men, är det bara för mig som appen blivit riktigt instabil?
Kraschar flera gånger per dag (då särskilt i samband med att jag interagerar med Gym) och vill jag snurra disken på ett gym byter klienten skärm till att visa försvararna istället..

Samma. Får typ rewinds i battle när jag slåss mot samma gym flera gånger, extremt störande. Dvs efter jag dragit iväg en charge-move så fylls baren upp fullt direkt igen precis som innan och HP återställs. Är helt omöjligt att dodga under detta rewind-lag..
Citera
2017-06-30, 08:21
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Samma. Får typ rewinds i battle när jag slåss mot samma gym flera gånger, extremt störande. Dvs efter jag dragit iväg en charge-move så fylls baren upp fullt direkt igen precis som innan och HP återställs. Är helt omöjligt att dodga under detta rewind-lag..
Ja spelet är väldigt glitchigt just nu.
Jag kan rekommendera att starta om appen strax innan en Raid Boss, mitt spel har inte krashat under en raid sedan dess. Har man spelat i cirka 30 minuter så är spelet en tickande bomb skulle jag säga.

50 lätta coins idag igen! Har haft kontroll över ett gym sedan 20:00 igår. Slängde in min CP2226 Ursaring.
För att vara förberedd på Raids så slänger jag aldrig in mina bästa pokemons i gym längre. Att låsa Vaporeon, Exeggutor, Lapras osv är ju bara dumt.
Citera
2017-06-30, 08:29
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ja spelet är väldigt glitchigt just nu.
Jag kan rekommendera att starta om appen strax innan en Raid Boss, mitt spel har inte krashat under en raid sedan dess. Har man spelat i cirka 30 minuter så är spelet en tickande bomb skulle jag säga.

50 lätta coins idag igen! Har haft kontroll över ett gym sedan 20:00 igår. Slängde in min CP2226 Ursaring.
För att vara förberedd på Raids så slänger jag aldrig in mina bästa pokemons i gym längre. Att låsa Vaporeon, Exeggutor, Lapras osv är ju bara dumt.
Jo, jag brukar starta om spelet ganska ofta nu och kommer definitivt göra det inför varje raid.

Självklart ska man spara sina bästa attackers för Raids, jag själv brukar slänga in min mediokra Lapras med IS/IB som första defender. Snor inte en Blissey/Snorlax plats från någon annan samtidigt som den är en top defender efter de två och jag inte behöver den offensivt. Visst kan det vara skönt att ha någon bra ice sparad för offensiven, men generellt sett så är den ganska oanvändbar då Dragonite inte finns som raid boss och smälter sjukt lätt även t.ex din egna dubbel Dragon dragonite.

Du bör alltid ha ett lag som piskar Tyranitar t.ex på dig, eller andra du nu kan vara sugen på. Topp defenders i dagsläget bortsett från de uppenbara Snorlax och Blissey så skulle jag säga att Lapras, Steelix, Slowbro, Wigglytuff(lol) och Cloyster är riktigt bra. Vaporeons är ju ganska bra om man redan har 6+ bra Tyranitar-dödare.

Dragonite och Rhydon t.ex är ju idioti att stoppa in i ett gym. Machamp likaså.
Senast redigerad av Dirty. 2017-06-30 kl. 08:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in