Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-27, 20:56
  #409
Medlem
Ganonitos avatar
Sista avsnittet var verkligen det sämsta jag sett i mannaminne. Massa islamvurmande (botten nåddes när Eskild insisterade på att Linn (otroligt färglös människa för övrigt) skulle komma iklädd slöja till Sanas fest) och självklart fick alla lyckliga slut och bögarna fick mest uppmärksamhet, t.om mer än Sana.

Förstår inte hur man kan gilla säsong 3, den var ju t.om tråkigare och mer händelselös än den här. Vildes situation verkade intressant. Hon kunde ha fått en säsong istället för Isak som inte var med i gänget.
Citera
2017-06-27, 21:08
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norsktroll
Ikke alle norske ungdommer har russebuss. Det er nesten bare vanlig på Oslo Vest, den rike delen av Oslo, der Skam-skolen er. Ungdomslivet i serien er først og fremst representativt for denne delen av norsk ungdom, og ikke for landet som helhet. Hilsen en nordmann

For noe pisspreik! hvor er du ifra om jeg kan spørre?
Citera
2017-06-29, 13:04
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Orkade inte riktigt med all cheese där på slutet, blev lite väl fånigt.

Och som många säger, Vilde borde fått en säsong. Hon kunde fått den här istället för Sana.

Överlag är serien ojämn. Säsong ett och två var mycket bra. Säsong tre var väldigt jobbig att se på (förlåt, jag är väl homofob då) och jag saknade tjejgänget. Säsong fyra var till stor del ett sömnpiller.

Då är ju ändå säsong 3 den mest populära.
Citera
2017-06-29, 23:07
  #412
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Då är ju ändå säsong 3 den mest populära.
Vilket är skitkonstigt, jag tyckte verkligen den säsongen led av att den inte handlade om det vanliga gänget.
Citera
2017-06-29, 23:55
  #413
Medlem
this isn't mes avatar
Inför denna säsong läste jag på en del ställen att folk gärna ville ha Vilde som huvudperson, något jag absolut inte fattade alls. Hon är ju med så mycket ändå! Men efter det sista avsnittet, wow, så intressant när man fick se hur hon hade det hemma. De borde absolut gjort en säsong med henne också. Det antyddes ju tidigare när Sara snackat skit på nätet om henne att hennes mamma ser ut som en alkis (minns inte exakt vad de sa) men i tidigare säsonger har man annars bara fått höra om mammans vinkvällar. Trodde det antyddes att mamman var sofistikerad och mest brydde sig om sina väninnor, så fel man kan ha

Även kul att Chris fick ett litet moment där hon fick vara lite allvarligare, inte så att det kanske skulle behövas en hel säsong med henne men... Skådisen som spelar henne går på Teaterhögskolan i Oslo så hon har nog i alla fall en hel del talang, hoppas man får se henne i annat.
Citera
2017-06-30, 01:23
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Inför denna säsong läste jag på en del ställen att folk gärna ville ha Vilde som huvudperson, något jag absolut inte fattade alls. Hon är ju med så mycket ändå! Men efter det sista avsnittet, wow, så intressant när man fick se hur hon hade det hemma. De borde absolut gjort en säsong med henne också. Det antyddes ju tidigare när Sara snackat skit på nätet om henne att hennes mamma ser ut som en alkis (minns inte exakt vad de sa) men i tidigare säsonger har man annars bara fått höra om mammans vinkvällar. Trodde det antyddes att mamman var sofistikerad och mest brydde sig om sina väninnor, så fel man kan ha

Även kul att Chris fick ett litet moment där hon fick vara lite allvarligare, inte så att det kanske skulle behövas en hel säsong med henne men... Skådisen som spelar henne går på Teaterhögskolan i Oslo så hon har nog i alla fall en hel del talang, hoppas man får se henne i annat.

Håller med om att det är slutet på den här säsongen som gör att Vilde är mer intressant. Men det finns lite annat från tex Noora säsongen som gör attt man anar att Vilde har det ganska tufft psykiskt.

Det sista avsnittet var ett feelgood avsnitt på speed och det blev lite för mycket av allt. Men en sak jag inte hade uppskattat med en säsong med Vilde är att hennes kille hade varit med mer och den karaktären är lite av ett sömnpiller.
Citera
2017-06-30, 15:37
  #415
Medlem
Tråkigt sista avsnitt. Och talet på slutet var kasst. Det var helt uppenbart inte skrivet till Sana överhuvudtaget utan till tv-tittarna.
Citera
2017-06-30, 20:09
  #416
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Den här löjliga serien för fjortisar borde väl i stället heta Fy skam. Det är bara retarderade som glor på tramset.
Citera
2017-06-30, 20:49
  #417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Den här löjliga serien för fjortisar borde väl i stället heta Fy skam. Det är bara retarderade som glor på tramset.

Som du?
Citera
2017-07-01, 00:06
  #418
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Nu har jag sett även den sista säsongen med Sana. Det var den första säsongen som verkligen tråkade ut mig, och dessa inlagda snusförnuftiga predikningar här och var om religion och hur världen är beskaffad kändes oerhört tillrättalagda. Sånt har förekommit i de andra säsongerna med, men de tog verkligen i i denna säsong. Det var synd att de inte valde att fokusera på Vilde istället. De kunde ju ha smygit in Sana och lite islamproblematik där om det absolut hade känts så nödvändigt, men en hel säsong på detta blev inte lyckat. Men kanske kan säsongen göra någon sorts nytta för unga muslimer som tittar kanske?

Jag läser att flera här klagar på att Even och Isak fick så mycket utrymme i den här säsongen och att det skulle vara någon sorts "homopropaganda". Jag tolkar det snarare som att tanken var att liksom ställa islam mot homosexualitet och att hela säsongen skulle handla om utanförskap och acceptans, och att de därför passade in där. Och tur det att de och resten av gänget var med på sina håll, för hela religionsproblemet var ett enda stort gäsp...

Så, nu kan man lägga den här serien bakom sig. Säsong två och tre var lysande, och i ljuset av säsong fyra så blev ettan plötsligt väldigt bra...
Citera
2017-07-02, 16:21
  #419
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Håller med om att det är slutet på den här säsongen som gör att Vilde är mer intressant. Men det finns lite annat från tex Noora säsongen som gör attt man anar att Vilde har det ganska tufft psykiskt.

Det sista avsnittet var ett feelgood avsnitt på speed och det blev lite för mycket av allt. Men en sak jag inte hade uppskattat med en säsong med Vilde är att hennes kille hade varit med mer och den karaktären är lite av ett sömnpiller.

Vad fick man veta om Vildes mamma i säsong 2? Minns inte alls, kan ha varit för att jag sträcksåg de tre första säsongerna.
Citera
2017-07-03, 00:37
  #420
Medlem
kukflashs avatar
Vilken kass avslutning... självklart med samma tjafs "Kärlek övervinner hatet"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback