Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-27, 21:15
  #1
Medlem
Jag får det här felmeddelandet när jag startar mitt Nintendo 64, jag har provat med ny dosa och minneskort men problemet kvarstår, någon som vet ?
Citera
2017-06-27, 21:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Jag får det här felmeddelandet när jag startar mitt Nintendo 64, jag har provat med ny dosa och minneskort men problemet kvarstår, någon som vet ?
Är det inte grjen som sitter på kontrollens undersida? Ta ut den isåfall
Citera
2017-06-27, 21:25
  #3
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Jag får det här felmeddelandet när jag startar mitt Nintendo 64, jag har provat med ny dosa och minneskort men problemet kvarstår, någon som vet ?

Controller pak är minneskortet , sitter ett batteri i dessa kan vara det som är slut.

Fram med multimetern och mätt ska vara på 3 volt är det mindre än 3 volt behöver det bytas går och löda dit ett nytt batteri.

Sedan kan det vara korrosion på kontaktytorna med brukar ordna sig med en rengöring.
Citera
2017-06-27, 21:27
  #4
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Controller pak är minneskortet , sitter ett batteri i dessa kan vara det som är slut.

Fram med multimetern och mätt ska vara på 3 volt är det mindre än 3 volt behöver det bytas går och löda dit ett nytt batteri.

Sedan kan det vara korrosion på kontaktytorna med brukar ordna sig med en rengöring.

Det är det som sitter i handkontrollen?

Hur är det med ram minnet som man har i luckan på själva konsolen?, batteri där med?
Citera
2017-06-27, 21:35
  #5
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Det är det som sitter i handkontrollen?

Hur är det med ram minnet som man har i luckan på själva konsolen?, batteri där med?

Nä inget batteri i det vad jag vet är ju bara en utökning av ramminnet på konsolen från 4MB till 8MB brukar vara ungefär samma fel där korrosion på kontaktdonet om inte det fungerar.
Citera
2017-06-27, 22:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Controller pak är minneskortet , sitter ett batteri i dessa kan vara det som är slut.

Fram med multimetern och mätt ska vara på 3 volt är det mindre än 3 volt behöver det bytas går och löda dit ett nytt batteri.

Sedan kan det vara korrosion på kontaktytorna med brukar ordna sig med en rengöring.

Ok tack, jag ska försöka med rengöring, vad ska man rengöra med för något ? sådanna här saker kan ju vara känsliga för vätska.
Citera
2017-06-27, 23:01
  #7
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Ok tack, jag ska försöka med rengöring, vad ska man rengöra med för något ? sådanna här saker kan ju vara känsliga för vätska.

Isopropanol ska du använda samt lämpligt verktyg för komma åt och rengöra.

Har du kollat batteriet ? Om inte minnet sviker är det ett vanligt CR2032 i dessa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback