Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 16:00
  #19465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ymer slog Lee med 6-3, 6-2. Möter en ung hemmaspelare i nästa, Jay Clarke. Rankingen kan man skita i, betyder nästan ingenting på gräs.

Man får hoppas att han kvalar in. Förra gången Elias kvalade in i Wimbledon så tycker jag att han spelade riktigt bra. Jag tycker han hade sin bästa period i karriären just då. Han slog bra spelare i kvalet och pressade Karlovic hyfsat bra. Dr.Ivo var ju i bra form just då.
Citera
2017-06-26, 18:25
  #19466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ymer slog Lee med 6-3, 6-2. Möter en ung hemmaspelare i nästa, Jay Clarke. Rankingen kan man skita i, betyder nästan ingenting på gräs.

Är väl en helt ok skalp på papper, Lee verkar dock inte spelat på gräs alls, engelsmannen känns spontant svårare , vem vann han emot?
Citera
2017-06-26, 18:41
  #19467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Med facit i hand så hade det nog varit smart att stanna med Blanco. Då hade han även fått bra sparring med ryssen. Ser man på hans utveckling nu det senaste året så tvivlar jag starkt på att Elias hade halkat ner utanför topp-200 om han hade stannat där. Snarare så hade han nog legat nära 100-strecket eller kanske till och med varit topp-100.

Fast det vet man ju inte, ryssen hade ju inte haft blanco på 100 % då så hade kanske ej tagit kliv lika snabbt då, det är väl bättre ha en på 100 % .
Annars känns det som Söderlund kan ha dragit vinstlotten ? Typ smart gå college ur det perspektivet då.
Citera
2017-06-26, 18:53
  #19468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast det vet man ju inte, ryssen hade ju inte haft blanco på 100 % då så hade kanske ej tagit kliv lika snabbt då, det är väl bättre ha en på 100 % .
Annars känns det som Söderlund kan ha dragit vinstlotten ? Typ smart gå college ur det perspektivet då.

Jag är rätt så säker på att det hade gått bättre för Elias om han hade stannat. Faktum är att han har slagit Khachanov.
Citera
2017-06-26, 19:44
  #19469
Medlem
Jag tycker det är jäkligt roligt att man valt att satsa lite mer på grästennis. Nu har vi fler turneringar på gräs, bland annat i Spanien och Turkiet. Inga ställen man normalt sett förknippar med grästennis, vilket är kul!
Citera
2017-06-26, 23:11
  #19470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag tycker det är jäkligt roligt att man valt att satsa lite mer på grästennis. Nu har vi fler turneringar på gräs, bland annat i Spanien och Turkiet. Inga ställen man normalt sett förknippar med grästennis, vilket är kul!

Håller med , gillar dessutom se grästennis
Citera
2017-06-27, 10:26
  #19471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Håller med , gillar dessutom se grästennis

Ja, det blir en variationsrik och snygg tennis som spelas på gräs. När två spelare med olika spelstil möter varandra. Nackdelen är väl om två servekanoner möter varandra, men ibland kan sådana matcher vara spännande också.

Jag föredrar gräs och grus över hardcourt alla dagar i veckan.
Citera
2017-06-27, 15:52
  #19472
Medlem
Vobblers avatar
När vi ändå är inne på underlag, här är en video som tar upp det ämnet. Sköna slow-mo-sekvenser med studsande bollar.
https://www.youtube.com/watch?v=m5Rz7JRyd1k

Är väl bara intressant för den riktiga tennisnörden, men jag gillade den.
Citera
2017-06-27, 17:57
  #19473
Medlem
Gud vilket trams att Paolo Maldini tillsammans med en f.d. spelare(som är 46 bast) fått ett wildcard i dubbel till Milans challenger. Ligger under med 5-0 i första set.
Citera
2017-06-27, 18:05
  #19474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Gud vilket trams att Paolo Maldini tillsammans med en f.d. spelare(som är 46 bast) fått ett wildcard i dubbel till Milans challenger. Ligger under med 5-0 i första set.

Ja, jag såg nått om det där i Guardian, men orkade inte riktigt bry mig, då man ju ändå vet att det bara är nyss. "Maldini ska bli tennisproffs" -- whatever. Då ger jag större chans åt Schweinsteiger om nu Ivanovic kan få någon reda på honom. Maldini är för övrigt 49 själv. Ger ett lite löjligt intryck åt tennisen, som om vilken fotbollsspelare som helst skulle kunna bli tennisproffs om han bara ville.
Citera
2017-06-27, 18:15
  #19475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ja, jag såg nått om det där i Guardian, men orkade inte riktigt bry mig, då man ju ändå vet att det bara är nyss. "Maldini ska bli tennisproffs" -- whatever. Då ger jag större chans åt Schweinsteiger om nu Ivanovic kan få någon reda på honom. Maldini är för övrigt 49 själv. Ger ett lite löjligt intryck åt tennisen, som om vilken fotbollsspelare som helst skulle kunna bli tennisproffs om han bara ville.

Det hör hemma som uppvisningsmatch på kvällen när proffsmatcherna är färdigspelade, inte som turneringsmatch.

Maldini ser för övrigt inte ut att vara en dag över 40. Hans partner å andra sidan..
Citera
2017-06-27, 18:33
  #19476
Medlem
Jag tycker själv att regelverket kring Wild Cards är helt värdelöst. Jag vill att man inför lite striktare regler, jag tycker inte att turneringarna ska få göra precis som de vill som det är nu.

Dessutom så bör man ta bort det där kartellaktiga samarbetet som Grand Slam nationerna har med varandra, det är direkt vidrigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback