Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-23, 11:17
  #3445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Någon som vet om man, och i så fall hur, kan överföra de bilder som tagits med Nintendo DS till en dator?

Om man har ett sd kort i Nintendo ds, och bilderna är på det kan man sätta in sd kortet i datorn och lägga in bilderna där
Citera
2016-07-10, 23:36
  #3446
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxholm123
Om man har ett sd kort i Nintendo ds, och bilderna är på det kan man sätta in sd kortet i datorn och lägga in bilderna där

Ok, tack!
Citera
2016-07-31, 19:33
  #3447
Medlem
Hej, längesen jag spelade men skulle vilja ladda ner pokemon soul silver till mitt nintendo ds lite. Vet ingenting om hur man gör eller liknande. Det var en dåvarande granne till mig som laddade ner massor av spel till mig när jag var yngre. Jag har spelen på ett minneskort som sitter i en behållare som man kan sätta in i ds:et. På "behållaren" står det bara "DSTT for NDS/NDSL. Har verkligen ingen aning om hur man gör och har försökt att googla fram men hittar inget som hjälper mig då jag verkligen inte har någon koll alls haha. Skulle vara snällt om någon kunde hjälpa mig!
Citera
2016-07-31, 20:38
  #3448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flxflxko
Hej, längesen jag spelade men skulle vilja ladda ner pokemon soul silver till mitt nintendo ds lite. Vet ingenting om hur man gör eller liknande. Det var en dåvarande granne till mig som laddade ner massor av spel till mig när jag var yngre. Jag har spelen på ett minneskort som sitter i en behållare som man kan sätta in i ds:et. På "behållaren" står det bara "DSTT for NDS/NDSL. Har verkligen ingen aning om hur man gör och har försökt att googla fram men hittar inget som hjälper mig då jag verkligen inte har någon koll alls haha. Skulle vara snällt om någon kunde hjälpa mig!

Uppdatering/ändring: Har nu laddat ner pokemon soulsilver ROM och har prövat att föra över filen till minneskortet. Dock så går det inte att starta spelet på mitt nintendo DS. Det kommer bara upp "Rom loading failed, load rom errcode=7, please reset system." Någon som har en aning vad jag gör för fel? tack på förhand
Citera
2016-08-06, 08:53
  #3449
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flxflxko
Uppdatering/ändring: Har nu laddat ner pokemon soulsilver ROM och har prövat att föra över filen till minneskortet. Dock så går det inte att starta spelet på mitt nintendo DS. Det kommer bara upp "Rom loading failed, load rom errcode=7, please reset system." Någon som har en aning vad jag gör för fel? tack på förhand
Försök att ladda ner spelet någon annanstans ifrån. Kan vara så enkelt att det är en dålig rom.
Citera
2016-08-19, 18:32
  #3450
Medlem
Vargfars avatar
Vilka spel är måsten att köpa till DS förutom Mario Kart,Pokemon och Gta? Tänkte att jag skulle uppdatera min samling DS-spel nu när jag har pengar.
Citera
2016-08-24, 21:31
  #3451
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Vilka spel är måsten att köpa till DS förutom Mario Kart,Pokemon och Gta? Tänkte att jag skulle uppdatera min samling DS-spel nu när jag har pengar.

Professor Layton spelen är nog mina favoriter till NDS. Sen har du även Castlevania, Animal Crossing, Ghost Trick, Advance Wars, Mario & Luigi RPG-spelen.
Citera
2016-08-30, 13:16
  #3452
Medlem
Hej!

Jag är något av en nybörjare med 3ds skulle man kunna säga. Jag har dock så mycket kunskap så att jag köpt ett flashkort till mitt 3ds xl. Ett DSTWO PLUS. Dock har jag upptäckt att på min nuvarande firmware (11.0.0-33E) så fungerar inte gateway plugin för att kunna spela 3ds spel. Om jag förstått det rätt så släpptes 11.0.0-33E i maj. Har det inte kommit någon form av uppdatering till gateway plugin än? Sjukt tacksam för svar!
Citera
2016-08-30, 20:37
  #3453
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flxflxko
Uppdatering/ändring: Har nu laddat ner pokemon soulsilver ROM och har prövat att föra över filen till minneskortet. Dock så går det inte att starta spelet på mitt nintendo DS. Det kommer bara upp "Rom loading failed, load rom errcode=7, please reset system." Någon som har en aning vad jag gör för fel? tack på förhand

Enklaste är att googla. Finns några bra sidor men får inte posta här.
Citera
2016-09-09, 14:26
  #3454
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Professor Layton spelen är nog mina favoriter till NDS. Sen har du även Castlevania, Animal Crossing, Ghost Trick, Advance Wars, Mario & Luigi RPG-spelen.
Okej tackar så mycket. Får kolla upp dom titlarna.
Citera
2017-06-26, 19:31
  #3455
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Hur mycket på ett ungefär ligger marknadsvärdet på första generationens ds på?
Jag har ett spel som jag gärna vill spela men har ingen konsol och vill helst inte betala överpris.
Citera
2017-06-26, 22:14
  #3456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusIsAStoner
Hur mycket på ett ungefär ligger marknadsvärdet på första generationens ds på?
Jag har ett spel som jag gärna vill spela men har ingen konsol och vill helst inte betala överpris.
Ett par hundra på sin höjd. Absolut inte mer än 500 i alla fall!

På frågan innan om att pokemon inte lirade, förmodligen har du ingen programvara inlagd och det är därför det inte fungerar. Googla på kortets namn och firmware och du borde hitta både programvara och guide inom ett par minuter!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback