• 19 744 online
  • 1 106 163 medlemmar
  • 57 587 707 inlägg
Idag, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vi har dessutom haft några vassa årskullar på juniorsidan de senaste åren, som nu ligger på tillväxt och som kan förstärka truppen under kommande år. Jag har tittat på aktiva födda 1997 och senare, d.v.s de som är 20 år eller yngre, och noterat vilka som placerar sig topp-5 genom tiderna bland svenska juniorer utomhus. Totalt landade det på 21 aktiva i 19 grenar.

Bah! Det är jag som inte kan räkna. Det är så klart 22 aktiva i 20 grenar och inget annat.
Citera
Idag, 09:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vi har dessutom haft några vassa årskullar på juniorsidan de senaste åren, som nu ligger på tillväxt och som kan förstärka truppen under kommande år. Jag har tittat på aktiva födda 1997 och senare, d.v.s de som är 20 år eller yngre, och noterat vilka som placerar sig topp-5 genom tiderna bland svenska juniorer utomhus. Totalt landade det på 21 aktiva i 19 grenar.

Ur ett lag-EM-perspektiv är det dock mest intressant om vi kan få förstärkning i våra svaga grenar. Vi är ur detta perspektiv inte betjänta av ytterligare en manlig diskuskastare, en kvinnlig stavhoppare eller en kvinnlig släggkastare. I svaga grenar som tresteg och 400 m finns det inga aktiva med i din lista.
Citera