• 19 638 online
  • 1 106 163 medlemmar
  • 57 587 711 inlägg
  • 8
  • 9
2017-04-30, 14:44
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Jaså? Varför snackar man om saker man inte har en aning om?

Jag vet en hel del om redigering, så den meningen kanske du även ska rikta till dig själv?

Citat:
Casey Neistat som är en stor vloggare med 7 miljoner subs, gjorde förra året en vlogg om dagen och tog typ upp hela dygnets timmar att göra då enligt han själv redigerandet tog 4-6 timmar att göra för en 10-20 lång video och sedan ska du komma på nya ideer och förbereda och spela in materialet.

Spännande. Vad har det med Ahlborg att göra? Du vet, hon som jag kommenterade, inte någon annan youtubare. Hon snittar väl på 2 videor per vecka (en bra vecka) och det är inte någon överdriven planering som krävs för hennes vloggande och inte heller för redigeringen. Har du sett hennes videor? Om hon inte gör det svårare för sig än vad det behöver vara så är det inte mycket mer än ett dugligt redigeringsprogram, lite koll på vad som ska vara med i videon samt några timmar för att få ihop det.
Du kanske tycker att det är lite för mycket att kräva av någon som ska ses som "professionell"?

Citat:
En annan känd svensk vloggare är Jon Olsson som också vloggade dagligen i ett år och han har tagit in hjälp med redigerandet så han får sova om nätterna så kom inte och snacka skit om saker ni ett vet ett skit om. Ni är ju egentligen bara avundsjuka, en vanlig åkomma bland svenskar visst

Jag ber dig se mitt svar här ovan. Vad andra har för sig är ointressant då jag talade om Ahlborg. Att du tar in avundsjuka (fjortis?) är bara pinsamt.
Citera
2017-04-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Jag vet en hel del om redigering, så den meningen kanske du även ska rikta till dig själv?

Spännande. Vad har det med Ahlborg att göra? Du vet, hon som jag kommenterade, inte någon annan youtubare. Hon snittar väl på 2 videor per vecka (en bra vecka) och det är inte någon överdriven planering som krävs för hennes vloggande och inte heller för redigeringen. Har du sett hennes videor? Om hon inte gör det svårare för sig än vad det behöver vara så är det inte mycket mer än ett dugligt redigeringsprogram, lite koll på vad som ska vara med i videon samt några timmar för att få ihop det.
Du kanske tycker att det är lite för mycket att kräva av någon som ska ses som "professionell"?

Jag ber dig se mitt svar här ovan. Vad andra har för sig är ointressant då jag talade om Ahlborg. Att du tar in avundsjuka (fjortis?) är bara pinsamt.

Nja, nu är ju iofs inte att göra videos på Youtube hennes huvudsyssla utan det är ju hennes bloggsida samt Instagram sedan har hon ju dessutom en skola att sköta. Hon gör ju endast videos när hon är ute på någon resa nuförtiden eftersom det tog upp för mycket tid annars
Citera
2017-04-30, 15:11
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Nja, nu är ju iofs inte att göra videos på Youtube hennes huvudsyssla utan det är ju hennes bloggsida samt Instagram sedan har hon ju dessutom en skola att sköta. Hon gör ju endast videos när hon är ute på någon resa nuförtiden eftersom det tog upp för mycket tid annars

Det är nästan ingen text på hennes blogg, bara några rader under en mängd bilder. Instagram är inget annat än bilder (jag kan verkligen inte räkna bildtexten som något märkvärdigt) så även med det så verkar hon ha en väldigt soft jobb, är det vad du säger? Trots all socialmördande redigering?
Citera
2017-04-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Det är nästan ingen text på hennes blogg, bara några rader under en mängd bilder. Instagram är inget annat än bilder (jag kan verkligen inte räkna bildtexten som något märkvärdigt) så även med det så verkar hon ha en väldigt soft jobb, är det vad du säger? Trots all socialmördande redigering?

Som sagt, hon går fortfarande i skolan!

Ganska nice att tjäna 50000-100000 kr i månaden när man är 17 år gammal och fortfarande går i skolan
Citera
2017-04-30, 15:25
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Som sagt, hon går fortfarande i skolan!

Ganska nice att tjäna 50000-100000 kr i månaden när man är 17 år gammal och fortfarande går i skolan

Jag missunnar henne inte pengarna, om det låter så. Var får du siffrorna ifrån?
Det går ju även att tillägga att hon verkar ha jävligt bra hemförhållanden när det kommer till det ekonomiska också. Det tar mig egentligen in på ett helt annat ämne: folks fascination med att sitta och beundra överklassen.
Citera
2017-04-30, 15:42
Avstängd
xenomorph-balls avatar
Det varv ett jävla tjafs! Hon snyltar inte på samhället via kulturbidrag, iaf.
Citera
2017-06-24, 20:36
Medlem
letusjapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Det varv ett jävla tjafs! Hon snyltar inte på samhället via kulturbidrag, iaf.

Ne bara på farsan.
Citera
  • 8
  • 9