Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 15:44
  #2557
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
En mellanstadielärare håller på med det här. Tycker synd om ungarna och deras föräldrar.

http://lararnastidning.se/han-ar-har-mot-nathat/

Alltså, i min värld får alla tycka precis vad fan de vill om allt. Man får också ha åsikter om allt. Vilka åsikter som helst så länge du håller dig inom lagens ramar!

Däremot HATAR jag när SANNINGEN förtigs, förvrids, göms undan och förtalas! Detta är något som sker på daglig basis av sådana här självutnämnda godhetsprofeter som i artikeln. Jag ger mig faan på att vi hade haft såväl ett annorlunda debattklimat såsom samhälle om godhetsknarkarna gett fan i att våldta sanningen!

Så dra nu inte alla hundratusentals lärare över en och samma kam! Kan lova er att är det någon yrkesgrupp som är fullständigt spyless på de senaste årens migrantinvasion så är det lärarna som tvingas ägna sin lediga tid åt att planera in vad ensamkommande Mustafa från Afghanistan ska göra samtidigt som h*n planerar vad Muhammed som kom från Somalia förra veckan ska göra, vad Arif från Syrien ska göra samt förstås de 25 SVENSKA barnen ska göra. Och detta bara förväntas lärarkåren göra helt automatiskt utan något som helst stöd, hjälp eller extra något överhuvudtaget!

Nog för att det finns PK-folk även inom läraryrket, men här finner du också en hel jävla hög med smarta sociala människor som gärna hjälper andra till en viss grad, men som förstått att detta inte fungerar längre och definitivt inte som nu till vilket pris som helst. Den nivån är passerad för länge sedan...

Vad fan håller Sverige på med egentligen? Vem/vilka tjänar på detta vansinne till invandringspolitik?
Citera
2017-06-24, 17:52
  #2558
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Många vågade inte yttra sig, av rädsla för att dra till sig hatarnas uppmärksamhet. Hatsajter – för ett otränat öga snarlika riktiga nyhetssajter – blev alltmer etablerade. Men så hände något. Här och där började det blänka till av motstånd, i form av en vänlig kommentar, och en hashtag.

Vilken cool och driftig tjej Zara Larsson är. Häftigt att se henne ta sig fram ute i världen. #jagärhär

Vad fin den lilla killen är i lucialinnet, man blir riktigt varm i hjärtat. #jagärhär

Det verkar svårt att vara politiker. Jag önskar Åsa Romson lycka till. #jagärhär

Långsamt började man bli medveten om den varma närvaron i kommentarsfälten. Ett fenomen hade uppstått.

Facebookgruppen #jagärhär har i skrivande stund över 71 000 medlemmar, något kommunikatören Mina Dennert, 41, aldrig hade kunnat ana när hon började använda hashtagen.

Idag arbetar Mina heltid med #jagärhär, som är en ideell organisation. Att det är möjligt kan hon främst tacka rockbandet Kent för.

– Fotografier från Kents sista konsert auktionerades ut, och de skänkte pengarna till oss, berättar hon.
http://www.amelia.se/artiklar/mina-d...atet-jagarhar/

Att Romson används som exempel är väl ganska tala för att det nu är en grupp som trots vad Mina nu säger drivs enbart ideologi. Verkar dock lugnat ner sig nu så kanske var en dålig idé detta att nu öppna för bidrag och börja avlöna folk (Mina själv). Blir inte så mycket till gräsrotsrörelse då.
Citera
2017-06-25, 01:35
  #2559
Medlem
Antagonist88s avatar
Någon som är med i gruppen (ironiskt) på Facebook och har lite insiderinformation hur det går till när dom bestämmer sig för att storma kommentarsfälten med sin egna nyans utav idioti? Vad händer i gruppen i övrigt också?
Citera
2017-06-28, 19:44
  #2560
Medlem
Är med om jagärhär på Nyheter24. Finns även debatt i kommentatorsfältet.

"– I början var jag nästan lite orolig för hur det skulle gå, men den oron är borta nu när vi har blivit mer etablerade. Vi har bidragit till att lyfta frågorna om det politiska näthatet och alternativa fakta. Fler vet vad det handlar om idag, säger Mina Dennert till Nyheter24."

https://nyheter24.se/natets-morka-si...a-gick-det-sen
Citera
2017-06-29, 15:54
  #2561
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Är med om jagärhär på Nyheter24. Finns även debatt i kommentatorsfältet.

"– I början var jag nästan lite orolig för hur det skulle gå, men den oron är borta nu när vi har blivit mer etablerade. Vi har bidragit till att lyfta frågorna om det politiska näthatet och alternativa fakta. Fler vet vad det handlar om idag, säger Mina Dennert till Nyheter24."

https://nyheter24.se/natets-morka-si...a-gick-det-sen

Citat:
Så fint formulerat. Jag instämmer. Gruppen fick mig att våga. Min röst räknas också.

Typisk #jagärhär-kommentar, totalt intetsägande men får ändå en j-vla massa "gilla". Sen fylls tråden av liknande nonsens. Det är vad dom kallar "att debattera". Och det är själva anledningen till VARFÖR DOM FORTSÄTTER. DET SPELAR NÄMLIGEN INGEN ROLL VAD MAN SKRIVER. BARA MAN SKRIVER NÅGOT. MAN VÅGAR "DEBATTERA" FÖR ATT MAN VET ATT MAN INKASSERAR EN J_VLA MASSA LIKES

äckliga godhetsknarkare som inte alls är ute efter att debattera då det är ytterst få (läs: ingen) som klarar av att argumentera utan att hålla känslorna borta. för i helvete, avlid.
Citera
2017-07-01, 12:03
  #2562
Moderator
Tinuviels avatar
#jagärhär är på plats i Almedalen där de kommer att hålla i någon typ av tv-sändningar där politiker kan samtala med andra politiker utan att bli avbrutna.
Citat:
Det polariserade debattklimatet med politikerförakt, näthat och alternativa fakta riskerar att sätta demokratin ur spel. Sakfrågorna har hamnat i skymundan, vi tror på samtal där idéerna sätts i fokus och där deltagarna växer gemensamt. Politiker samtalar om yttrandefrihet, demokrati och näthat.

Utökad beskrivning av samhällsfrågan
Måndag - Fredag mellan 10-14 har du som politiker chansen att lyfta frågan du brinner för utan att bli avbruten. Samtalen spelas in och sänds i facebook-gruppen #jagärhär.
http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/48015

Undrar om Sverigedemokrater får delta?
Citera
2017-07-01, 16:51
  #2563
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
#jagärhär är på plats i Almedalen där de kommer att hålla i någon typ av tv-sändningar där politiker kan samtala med andra politiker utan att bli avbrutna.

http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/48015

Undrar om Sverigedemokrater får delta?

Citat:
Ämnesområde: Demokrati
Ämnesområde 2: Yttrandefrihet

#jagärsär är ju inte direkt några förespråkare av yttrandefrihet
Citera
2017-07-05, 22:27
  #2564
Medlem
Chinadoll147s avatar
Vad är egentligen hat? Har vi fortfarande inte fått någon definition? Jag följer runt och läser JÄH på alla kommentarsfält de länkar till internt, till en början för att jag var väldigt neutral i det politiska spektrumet och ville få intryck från både höger och vänsterkanten, men tack vare JÄH kan jag konstatera att jag nu är mer konservativ än någonsin.

Det är nästintill med ett maniskt intresse som jag bevakar deras trådar, det är som en fruktansvärd bilolycka som man bara inte kan slita blicken ifrån. Gång på gång tystas människor ned på grund av att de är oliktänkande, och tonen kan variera från lågt till högt i dessa kommentarer.

Jag har personligen blivit påhoppad när jag kommenterade en tråd om terrordådet, något jag fortfarande lider PTSD utav efter att ha befunnit mig på Drottninggatan när det hände. Men vi får inte ventilera känslor, vi får inte uttrycka oro och vi får absolut inte diskutera lösningar. Vi ska sitta och vara tysta och medgörliga i deras agenda medan de öppet kritiserar medier för att de publicerar artiklar som kan skapa "hat" och ytterligare segregation. Vi ska ha censur, trådsmala åsiktskorridorer och vidöppna gränser (eller varför gränser överhuvudtaget) i deras illusion av en perfekt demokrati.

HUR kan man vara så blind till alla problem vi har i dagens samhälle o hur kan de fortsätta hitta på ursäkter till ALLT? Eller ja, så länge vi pratar om en invandrare eller helst muslim. Det är helt befogat att beskydda och försvara terrorister men däremot lugnt att spy galla över partiledare som inte representerar deras så kallade "politiskt obundna grupp"?

Är detta hat? En kille blev idag attackerad av en medlem i JÄH efter att ha postat följande i Paolo Robertos inlägg om mansfria festivaler:

"Låt dem ha den då. Vad är problemet? Antingen dyker bara de mest hårdföra feministerna upp för att göra ett statement eller så kanske den t o m blir populär. I vilket fall - vem bryr sig?"

Detta är inte hat, men detta begrepp är numera så urvattnat att de tar sig rätten att lägga sig in i helt neutrala kommentarer bara för att deras världsbilder inte går ihop.

JÄH befinner sig nu i Almedalen och publicerar olika klipp med politiker, idag dök denna video upp med Anna Kinberg Batra från Moderaterna:

https://www.youtube.com/watch?v=qVkeVCtl0eM

Detta var ett urval av kommentarer från #jagärhär i den slutna gruppen:

M*rcus Er*ksson
Ursäkta, men det där var väl inte speciellt inspirerande, förtroende ingivande eller väckte hopp?
Like · 13

M*nica Romer*
Har tappat kompassen. .....
Like · 5

Agn*ta Dyrs*en
Tja, inte det bästa jag någonsin hört.
Like · 5 ·

S*fia Spar*
Katastrof! Hedersvåld? Vad pratar hon om?

Like · 8

Elain* Markl*nd
Det är bra att alla får tala till punkt men jag blev verkligen bara ledsen av detta inlägg. Blundade jag hörde jag tyvärr Sverigedemokraterna😢
Like · 16

J*m Ber*
Känner mig tveksam inför detta, partiet som vill se ett samarbete med SD, i den här gruppen dessutom.
Like · 7

Partipolitiskt obunden, jamenvisst.
__________________
Senast redigerad av Chinadoll147 2017-07-05 kl. 22:40.
Citera
2017-07-07, 19:35
  #2565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinadoll147
Vad är egentligen hat? Har vi fortfarande inte fått någon definition? Jag följer runt och läser JÄH på alla kommentarsfält de länkar till internt, till en början för att jag var väldigt neutral i det politiska spektrumet och ville få intryck från både höger och vänsterkanten, men tack vare JÄH kan jag konstatera att jag nu är mer konservativ än någonsin.

Det är nästintill med ett maniskt intresse som jag bevakar deras trådar, det är som en fruktansvärd bilolycka som man bara inte kan slita blicken ifrån. Gång på gång tystas människor ned på grund av att de är oliktänkande, och tonen kan variera från lågt till högt i dessa kommentarer.

Jag har personligen blivit påhoppad när jag kommenterade en tråd om terrordådet, något jag fortfarande lider PTSD utav efter att ha befunnit mig på Drottninggatan när det hände. Men vi får inte ventilera känslor, vi får inte uttrycka oro och vi får absolut inte diskutera lösningar. Vi ska sitta och vara tysta och medgörliga i deras agenda medan de öppet kritiserar medier för att de publicerar artiklar som kan skapa "hat" och ytterligare segregation. Vi ska ha censur, trådsmala åsiktskorridorer och vidöppna gränser (eller varför gränser överhuvudtaget) i deras illusion av en perfekt demokrati.

HUR kan man vara så blind till alla problem vi har i dagens samhälle o hur kan de fortsätta hitta på ursäkter till ALLT? Eller ja, så länge vi pratar om en invandrare eller helst muslim. Det är helt befogat att beskydda och försvara terrorister men däremot lugnt att spy galla över partiledare som inte representerar deras så kallade "politiskt obundna grupp"?

Är detta hat? En kille blev idag attackerad av en medlem i JÄH efter att ha postat följande i Paolo Robertos inlägg om mansfria festivaler:

"Låt dem ha den då. Vad är problemet? Antingen dyker bara de mest hårdföra feministerna upp för att göra ett statement eller så kanske den t o m blir populär. I vilket fall - vem bryr sig?"

Detta är inte hat, men detta begrepp är numera så urvattnat att de tar sig rätten att lägga sig in i helt neutrala kommentarer bara för att deras världsbilder inte går ihop.

JÄH befinner sig nu i Almedalen och publicerar olika klipp med politiker, idag dök denna video upp med Anna Kinberg Batra från Moderaterna:

https://www.youtube.com/watch?v=qVkeVCtl0eM

Detta var ett urval av kommentarer från #jagärhär i den slutna gruppen:

M*rcus Er*ksson
Ursäkta, men det där var väl inte speciellt inspirerande, förtroende ingivande eller väckte hopp?
Like · 13

M*nica Romer*
Har tappat kompassen. .....
Like · 5

Agn*ta Dyrs*en
Tja, inte det bästa jag någonsin hört.
Like · 5 ·

S*fia Spar*
Katastrof! Hedersvåld? Vad pratar hon om?

Like · 8

Elain* Markl*nd
Det är bra att alla får tala till punkt men jag blev verkligen bara ledsen av detta inlägg. Blundade jag hörde jag tyvärr Sverigedemokraterna😢
Like · 16

J*m Ber*
Känner mig tveksam inför detta, partiet som vill se ett samarbete med SD, i den här gruppen dessutom.
Like · 7

Partipolitiskt obunden, jamenvisst.

För det första så är det fruktansvärt det du råkade ut för, det är ingen som önskar någon det.
Hoppas innerligt att du kommer må bättre framöver. Det säger jag från mitt hjärta.

#jagärhär är opolitiskt fortfarande, vet inte hur många ggr man ska behöva skriva det. Gruppen verkar för att motverka hot och har mm. Har skrivit det några ggr så det känns att jag inte behöver göra det nått mer, däremot är gruppen inte politiskt bunden alls.
Över 73000 medlemmar och det vi jobbar för är fortfarande att motverka hot och hat, inte driva någon politisk agenda.
Kanske dax för Flashback som är bäst i Sverige på att utreda det mesta att faktiskt kolla upp isåfall vart alla står nånstans.
Det är inte gruppens önskan ens, verkar vara erat stora intresse eftersom de flesta skriver vänsterextrema batikhäxor om #jagärhär medlemmar.
Stämmer inte alls kan jag nämna. Mycket antaganden och påståenden som alltid.

Sen om någon/några skriver nånting som går emot gruppens värderingar så tar admingruppen till sig det och diskuterar fall till fall.
Vad enskilda människor skriver kan inte #jagärhär bestämma, är inte helker gruppens syfte.
Gruppen bestämmer fortfarande inte vad folk ska tycka elker tänka vilket en del kanske tror.
De som fortfarande inte förstår så finns jagärhär hemsida. Finns mycket att läsa där och också vad gruppen står för.
Rekommenderar er att gå in och kolla..

Trevlig Helg.
Citera
2017-07-07, 22:02
  #2566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
För det första så är det fruktansvärt det du råkade ut för, det är ingen som önskar någon det.
Hoppas innerligt att du kommer må bättre framöver. Det säger jag från mitt hjärta.

#jagärhär är opolitiskt fortfarande, vet inte hur många ggr man ska behöva skriva det. Gruppen verkar för att motverka hot och har mm. Har skrivit det några ggr så det känns att jag inte behöver göra det nått mer, däremot är gruppen inte politiskt bunden alls.
Över 73000 medlemmar och det vi jobbar för är fortfarande att motverka hot och hat, inte driva någon politisk agenda.
Kanske dax för Flashback som är bäst i Sverige på att utreda det mesta att faktiskt kolla upp isåfall vart alla står nånstans.
Det är inte gruppens önskan ens, verkar vara erat stora intresse eftersom de flesta skriver vänsterextrema batikhäxor om #jagärhär medlemmar.
Stämmer inte alls kan jag nämna. Mycket antaganden och påståenden som alltid.

Sen om någon/några skriver nånting som går emot gruppens värderingar så tar admingruppen till sig det och diskuterar fall till fall.
Vad enskilda människor skriver kan inte #jagärhär bestämma, är inte helker gruppens syfte.
Gruppen bestämmer fortfarande inte vad folk ska tycka elker tänka vilket en del kanske tror.
De som fortfarande inte förstår så finns jagärhär hemsida. Finns mycket att läsa där och också vad gruppen står för.
Rekommenderar er att gå in och kolla..

Trevlig Helg.
Jag vet inte om JÄH är politiskt obunden eller ej. Utåt sett vill de (eller ni, vet inte om du är medlem själv) verka för det goda samtalet och visa antirasism och det är väl i sig inget politiskt ställningstagande. Jag har egentligen ingen aning och tänker inte heller uttala mig om det.

Det jag däremot kan säga är att #jagärhär verkar användas i politiska syften av enskilda medlemmar. Märker ofta i diskussioner på Facebook att folk med vänsteråsikter använder denna hashtag för att andra medlemmar ska få syn på den och komma till deras undsättning. Rent taktiskt tänker jag ge vänstermänniskorna en eloge för detta tillvägagångssätt då det är nytänkande för att samla sina egna i diskussioner och verka vara större än vad de egentligen är.
Citera
2017-07-08, 00:09
  #2567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Jag vet inte om JÄH är politiskt obunden eller ej. Utåt sett vill de (eller ni, vet inte om du är medlem själv) verka för det goda samtalet och visa antirasism och det är väl i sig inget politiskt ställningstagande. Jag har egentligen ingen aning och tänker inte heller uttala mig om det.

Det jag däremot kan säga är att #jagärhär verkar användas i politiska syften av enskilda medlemmar. Märker ofta i diskussioner på Facebook att folk med vänsteråsikter använder denna hashtag för att andra medlemmar ska få syn på den och komma till deras undsättning. Rent taktiskt tänker jag ge vänstermänniskorna en eloge för detta tillvägagångssätt då det är nytänkande för att samla sina egna i diskussioner och verka vara större än vad de egentligen är.


Fortfarande, hur många ggr jag än behöver skriva det. Gruppen är inte politiskt bunden.
De ggr som någon/ några skriver och använder taggen fel så tas det upp i admingruppen.
Över 73000 medlemmar och alla som är med vet och fått pm hoppas jag CAD gruppens syfte är, att sträva mot att motverka hot och hat, speciellt på FB
Gruppen säger fortfarande inte till vad medlemmarna ska säga eller tycka, det är upp till b'var och en, när man är med i #jagärhär så tar men ställning mot just hot och hat.
Skulle nån/ några skriva nånting som strider mot vad guppen står för så tar admins tag i det om dom får reda på det..

Vet inte hur mer jag ska förklara hur gruppen fungerar... kolla på jagärhär hemsida annars

Har iof försökt förklara detta ett antal ggr nu så nu säger jag som andra flashbackare brukar säga,undrar ni så läs bakåt i inläggen...
Citera
2017-07-08, 00:50
  #2568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Fortfarande, hur många ggr jag än behöver skriva det. Gruppen är inte politiskt bunden.
De ggr som någon/ några skriver och använder taggen fel så tas det upp i admingruppen.
Över 73000 medlemmar och alla som är med vet och fått pm hoppas jag CAD gruppens syfte är, att sträva mot att motverka hot och hat, speciellt på FB
Gruppen säger fortfarande inte till vad medlemmarna ska säga eller tycka, det är upp till b'var och en, när man är med i #jagärhär så tar men ställning mot just hot och hat.
Skulle nån/ några skriva nånting som strider mot vad guppen står för så tar admins tag i det om dom får reda på det..

Vet inte hur mer jag ska förklara hur gruppen fungerar... kolla på jagärhär hemsida annars

Har iof försökt förklara detta ett antal ggr nu så nu säger jag som andra flashbackare brukar säga,undrar ni så läs bakåt i inläggen...
Stopp och belägg. Jag uttalade mig inte om er politiska åskådning eller huruvida ni hade någon öht (som jag också rätt tydligt skrev), utan jag sa att många vänstermänniskor använder den för att mobilisera sig på Facebooks kommentarsfält mot meningsmotståndare. Sen om dessa blir blockerade eller inte av administratörerna vet jag inte eftersom att jag aldrig varit medlem i #jagärhär.

Men för sakens skull kan jag ju också fråga om #jagärhär någonsin gett sig in i polemik med några liberaler, feminister eller vänstermänniskor som använder invektiv som "rasist", "fascist", "vit kränkt man" eller "kvinnohatare"? Ni vill ju bidra till mindre hat och hot på nätet så därför borde ni ha intresse i att stävja också detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback