Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-22, 13:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag läser alltid dina inlägg med stort intresse. Du talar om att politiker och journalister ska ställas till svars - men du nämner aldrig de, vilka man aldrig får kritisera. Ifall det är politiker och journalister som får bära hundhuvudet så kommer de ju undan.

När Reinfeldt blev galen omkring 2010 började jag fatta galoppen. Det jag såg framför mig var ett Sverige som kommer att påminna väldigt mycket om Syrien, Ukraina, Jugoslavien och Libanon. In kommer utländska trupper för att få ordning på röran - betalningen kommer bli våra naturtillgångar.

Så nog är allt riggat. Först initierar man idén om mångkultur i Sverige fastän det aldrig behövdes. Sedan lägger man locket på under några årtionden. När häxbrygden är tillräckligt stark så börjar man berätta om sakernas tillstånd - och det är då allt gör överstyr så nån form av inbördeskrig bryter ut.

Varmt tack för det. Jag är blott en amatör.

Jag skriver följande återkommande och det är min fasta tro.

Problemet med senaste 40 årens invandring går att lösa, om man väl bestämmer sig. Ju längre vi väntar desto blodigare kommer det bli. Även om dessa nu finns lite varstans i samhället så går det fortfarande att okulärt hyfsat avgöra vem som hör hemma i Sverige och vem man behöver kontrollera och vidare deportera. Oavsett om vi löser det själva eller får assistans från utländsk trupp/frivilliga så kommer kaoset kunna lösas på månader. Det kräver förstås att man tillfälligt tummar på "mänskliga rättigheter". Som jag ser det behöver alla individer som kommit till följd av invandrare senaste 40 åren granskas. Är man etnisk irakier i fjärde led och fortfarande lever på bidrag och brott så åker man ut, oavsett om farmor och farfar är födda i Sverige. Är ena föräldern svensk så får man kanske bedöma huruvida man anpassat sig till svenska samhället. Precis som gettoinvånarna själva säger så är inte förorten Sverige. Att vara anpassad i förorten gills alltså inte som att vara anpassad i Sverige. Vissa kommer protestera mot att de har rotat sig här och att de hör hemma här. Svaret på det är att de sedan tusentals år är rotade i Irak, Afghanistan eller Somalia och att de naturligtvis hör hemma där. Sverige kan acceptera individer eller familjer som invandrare, men inte klaner, grupper, hela folk osv, det är otänkbart.

Kapitlet politiker och journalister håller på att lösa sig själv eftersom de tappar makt och förtroende. De har gjort enorm skada och jag ser gärna att de hålls ansvariga och straffas för det. Jag är inte längre främmande för att man inför dödsstraff för landsförräderi. Det ska kosta att bete sig och svika sitt folk/land som de gjort.

De man aldrig får nämna är svårare att komma åt, men det handlar om att sprida kunskap. Lyssna på vad icke-PK säger, på egen hand söka information, ifrågasätta "officiella sanningar", läsa på, förstå historien för att kunna begripa sin samtid och nutida skeenden. Jag tror att det kommer krävas en västvärlds-omspännande aktion för att identifiera och plocka dessa på makt och inflytande. Det kommer spänna över politik, försvar, ekonomi, radio, tv, tidningar, filmindustri, bokförlag osv osv. "Deras" gift finns precis överallt.

Jag kan säga att mitt uppvaknande var omtumlande. Det var som att dra undan mattan för mig. Ingenting är viktigare än att sätta strålkastaren på "de" och lösa det. Alla andra åtgärder kommer vara som att "måla över mögel". Man måste identifiera och angripa det underliggande problemet. De flesta av oss vanliga människor är så hjärntvättade att vi knappt kan ta in detta. Min tro är att alla mer eller mindre avgörande mord och större händelser är kopplade till "de". Krueger, Hammarskjöld, Gustav Adolf, Palme, chefen KSI osv.

Jag kan tipsa om den här sidan för litteratur att läsa. Jag har inte beställt själv ännu, men det finns oerhört mycket intressant att läsa om man är nyfiken.
https://www.logik.se
Citera
2017-06-22, 13:40
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
[...]

Jag kan säga att mitt uppvaknande var omtumlande. Det var som att dra undan mattan för mig. Ingenting är viktigare än att sätta strålkastaren på "de" och lösa det. Alla andra åtgärder kommer vara som att "måla över mögel". Man måste identifiera och angripa det underliggande problemet. De flesta av oss vanliga människor är så hjärntvättade att vi knappt kan ta in detta. Min tro är att alla mer eller mindre avgörande mord och större händelser är kopplade till "de". Krueger, Hammarskjöld, Gustav Adolf, Palme, chefen KSI osv.

Jag kan tipsa om den här sidan för litteratur att läsa. Jag har inte beställt själv ännu, men det finns oerhört mycket intressant att läsa om man är nyfiken.
https://www.logik.se

Vilka är "de" och hur var "de" inblandade i ett självmord för 85 år sedan och en flygolycka i Kongo för 56 år sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Inga SD-are är jätteglada när oskyldiga människor faller offer för den galna ideologin islam och vi sitter heller inte och hoppas på terrordåd. Tvärt om finns alltid en liten oro när vi besöker ställen med ett stort antal människor. Hela ditt inlägg är f.ö. bara en massa repetition som vänstertomtar regelbundet postar i den här typen av trådar.

Vad det gäller topic så har naturligtvis den gode Anders helt rätt. Det vore matematiskt omöjligt att det inte skulle slinka igenom en drös med galningar med den okontrollerade massa som väller in i Sverige.

Så du kan tala för alla SD-are? Det är fantastiskt vilka övernaturliga begåvningar många här sitter på... Dessa muntra herrar var extremt uppsluppna. Jag vet att du inte tror mig eftersom det inte passar in i din världsbild, men så var det.

Vänstertomte? Hellre det än en hycklare.

Det är svårt att missa förhoppningen i många "Sverigevänners" (nyspråk för rasister) inlägg om inbördeskrig och folkmord i det land de säger sig älska så mycket. De flesta av er är inte ett dugg bättre än terroristerna.
Citera
2017-06-22, 17:13
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Så bomber sprängda av högerextremister ser skillnad på en svensk och en icke-svensk? Det känns betryggande.
Du vet väl att nazisterna mördade tyskar också?

Det är större risk att bli träffad av en blixt än att drabbas av en högerextrem bombattack.

Sedan känns inte nazisternas aktiviteter i Tyskland för 75 år sedan som något jag går och är rädd för idag.
Visst är det bättre om vi fokuserar på de hot som finns IDAG och inte igår?
Citera
2017-06-22, 21:59
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det är större risk att bli träffad av en blixt än att drabbas av en högerextrem bombattack.

Sedan känns inte nazisternas aktiviteter i Tyskland för 75 år sedan som något jag går och är rädd för idag.
Visst är det bättre om vi fokuserar på de hot som finns IDAG och inte igår?

Självklart, men fokusera då på samtliga hot. Det vill säga hot från både islamistiska extremister och högerextremister, och alla andra dårar som finns där ute. För om man bara riktar in sig på en grupp och glömmer alla andra tror jag det kan skapas farliga situationer.
Citera
2017-06-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Här kan jag faktiskt hålla med. Det borde vara en självklarhet att man inte ska få komma tillbaka om man stridit för en terrororganisation. Men det ska ju kunna bevisas att personen gjort det också.
Håller med att det ska bevisas,men står
Man och poserar med ett vapen från ett slagfält så tycker jag personligen det är ganska självklart.
Politikerna måste bli starkare i sina beslut och sluta vara så mesiga,handlar inte om rasims,handlar om att man inte vill ha sånna människor i ett demokratiskt samhälle
Citera
2017-06-23, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Som sagt var jag har sagt det ett par gånger nu vill du leka röda vita rosen med nationella rörelsen så är det ditt val. Vill du påkalla folks uppmärksamhet över ett rykande askfat när det rasar en skogsbrand i horisonten så är det nobelt av dig om du nu hade haft ärliga avsikter. Utan våra säkerhetstjänster hade vi kunnat räknat dödsoffren i europa i 1000-tal pga jihadister aktivitet snenaste 24 månadena nu räknar vi 100-tal.
Du väljer ditt fokus jag väljer mitt.
Jag anser att en rörelse som massdödar våra barn gång på gång på europas gator i en allt ökande takt och omfatning är ett större hot än ett ringa antal mordömda Nazister/komnunister som varit verksamma i detta land.

Jag leker inga lekar men jag tänker för den skull förringa våldet från högerextremister lika lite som det från radikala islamister.
Det finns det tillräckligt med folk som gör utav olika anledning.
Ungefär som när du jämför massdöd på Europas gator med morddömda i Sverige, ett tydligt sätt att försöka förminska det ena. Vi kan väl nyansera det till Norden så har du genast 77 till dödade och över 100 skadade, de flesta ungdomar.
Också ditt sorgliga försök att blanda bort korten med kommunister faller platt då vänsterextremister har stått för totalt 0 mord de sista 40 åren. Det närmaste du kommer är ockupationen av den västtyska ambassaden i Stockholm. Det var 1975 och förövarna Tyskar.
När du påstår att du väljer fokus så handlar det snarare om att du väljer att se världen genom brungrumliga linser med gigantiska skygglappar omkring.
Om man inte har en snedvriden agenda så borde man självklart kunna tillstå att det finns ett reellt hot från en gruppering av dårar utan att behöva försöka förringa, ljuga och förminska våldet från en annan grupp dårar.
Citera
2017-06-23, 07:15
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag leker inga lekar men jag tänker för den skull förringa våldet från högerextremister lika lite som det från radikala islamister.
Ungefär som när du jämför massdöd på Europas gator med morddömda i Sverige, ett tydligt sätt att försöka förminska det ena. Vi kan väl nyansera det till Norden så har du genast 77 till dödade och över 100 skadade, de flesta ungdomar.
Också ditt sorgliga försök att blanda bort korten med kommunister faller platt då vänsterextremister har stått för totalt 0 mord de sista 40 åren. Det närmaste du kommer är ockupationen av den västtyska ambassaden i Stockholm. Det var 1975 och förövarna Tyskar.
När du påstår att du väljer fokus så handlar det snarare om att du väljer att se världen genom brungrumliga linser med gigantiska skygglappar omkring.
Om man inte har en snedvriden agenda så borde man självklart kunna tillstå att det finns ett reellt hot från en gruppering av dårar utan att behöva försöka förringa, ljuga och förminska våldet från en annan grupp dårar.

https://www.svd.se/vansterextrem-grupp-bakom-mordforsok
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17870774.ab
http://www.friatider.se/vansterextre...redaktor-pa-dn
Citera
2017-06-23, 08:18
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Kunde man få en kommentar på:

https://www.europol.europa.eu/newsro...2-victims-died

?

2017-06-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
https://www.svd.se/vansterextrem-grupp-bakom-mordforsok
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17870774.ab
http://www.friatider.se/vansterextre...redaktor-pa-dn

Tack för att du med källor bekräftar exakt vad jag skrev.
Noll mord.

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Kunde man få en kommentar på:

https://www.europol.europa.eu/newsro...2-victims-died

?

Vad vill du veta?
Citera
2017-06-23, 16:27
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Tack för att du med källor bekräftar exakt vad jag skrev.
Noll mord.

Vad vill du veta?

0 mord är fan i mig inte deras egen förtjänst. Bara en tidsfråga innan det blir ett.
Citera
2017-06-23, 17:08
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Vad vill du veta?
tja, exempelvis:
Citat:
"Attacks carried out by left-wing violent extremists have been on the rise since 2014; they reached a total of 27 in 2016, of which most (16) were reported by Italy. Although the total number of jihadist terrorist attacks decreased from 17 in 2015 to 13 attacks in 2016, of which 6 were linked to the so-called Islamic State (IS), 135 of the 142 victims of terrorist attacks in 2016 were killed in the 13 jihadist attacks."

med tanke på din argumentation i tråden så undrar jag hur du ställer dig till detta.
Av 142 dödsoffer var det alltså 7 st som INTE utfördes av Jihadister..
Senast redigerad av scoremax 2017-06-23 kl. 17:12.
Citera
2017-06-23, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Det där är ett argument som man ofta ser, och som är ett tankefel.

Syftet är att bagatellisera terrorbrott genom att jämföra dem med en riskfaktor som är större. Trafikolyckor lyfter man ofta fram. Johan Norberg har påstått att fler människor dör i badkar än i terrorattacker, utan att hänvisa till källa.

Argumentet vore giltigt om man kunde byta ut terrorattacker mot blixtdödade. Då vore förstås det färre antalet terrordödade att föredra.

Men verkligheten är ju att antalet dödade av blixtnedslag kvarstår samtidigt som ett antal dödade i terrorattacker tillkommer. Den totala risken att dö ökar alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in