Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 18:25
  #1
Medlem
Hej!

Någon som har en rekommendation om lösning på hur jag kan skippa behöva använda en dator eller NAS för att få min AppleTV 4 med Plex att kunna spela upp material från en extern hårddisk?
Citera
2017-06-22, 18:36
  #2
Medlem
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband
Hej!

Någon som har en rekommendation om lösning på hur jag kan skippa behöva använda en dator eller NAS för att få min AppleTV 4 med Plex att kunna spela upp material från en extern hårddisk?
Hur tänkte du ansluta den disken om inte via nätet?
Citera
2017-06-22, 22:07
  #3
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband
Någon som har en rekommendation om lösning på hur jag kan skippa behöva använda en dator eller NAS för att få min AppleTV 4 med Plex att kunna spela upp material från en extern hårddisk?
Ber om ursäkt om jag har tagit på mig Captain Obvious-kepsen i onödan, men…
Plex är två saker. Dels en server och dels en klient. På din AppleTV har du en Plex-klient. Du behöver köra serverversionen av Plex någonstans för att klienten ska kunna ansluta.

Vill du kunna titta på filer som du bara lägger huller om buller på en HD så får du använda exempelvis VLC eller Infuse Pro 5 på din AppleTV.

Du kan säkert koppla in din hårddisk med dina videor via USB till din router och dela ut den till din AppleTV där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback