2017-06-20, 19:12
Medlem
sfrges avatar
GW surrar om att han är säker på vem som mördade Jasmina. Och att den personen just nu sitter inne för två mord.
Det torde väl vara Eklund han menar.
Citera
2017-06-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
GW surrar om att han är säker på vem som mördade Jasmina. Och att den personen just nu sitter inne för två mord.
Det torde väl vara Eklund han menar.

Hade Eklund vid tillfället någon bil som stämde med den som observerats (mörk med regnr innehållande BEW eller något). När han mördade Engla hade han väl en röd Saab?
Citera
2017-06-21, 19:32
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Hade Eklund vid tillfället någon bil som stämde med den som observerats (mörk med regnr innehållande BEW eller något). När han mördade Engla hade han väl en röd Saab?

Nu inträffade Englamordet 11år efter Jasminas försvinnande så Eklund kanske hade en annan bil tidigare.
Jag har ingen aning om Eklund var runt Sävsjö när J försvann.
GW verkar rätt säker på sin sak i alla fall. Det borde vara Eklund han syftar på. Det är ju inte så många som sitter inne för två mord och som samtidigt bevisligen är pedofil.
Citera
2017-06-21, 19:36
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Finns ju även olika typer inom denna grupp precis som hos mer "vanliga" vad gäller att stå till svar för vad man gjort...utan ytterligare jämförelser.

Sen var AE befanns sig vid denna tid så kan jag meddela att han faktiskt var i området.

OK. Så Eklund var där omkring då. Intressant. Var det i samband med jobb? Han var väl lastbilsförare?
Citera
2017-06-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Nu inträffade Englamordet 11år efter Jasminas försvinnande så Eklund kanske hade en annan bil tidigare.
Jag har ingen aning om Eklund var runt Sävsjö när J försvann.
GW verkar rätt säker på sin sak i alla fall. Det borde vara Eklund han syftar på. Det är ju inte så många som sitter inne för två mord och som samtidigt bevisligen är pedofil.

Jo visst kan han ha haft det. Men om jag minns rätt var det en Saab av äldre modell som på bilderna såg välvårdad ut, en som han skulle kunna ha haft redan 1997.
Citera
2017-06-21, 21:10
Medlem
Jag tror med rätt förhörsteknik blandat med press på Eklund skulle man nog kunna klämma ur ett erkännande.
Citera
2017-06-22, 00:22
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jo visst kan han ha haft det. Men om jag minns rätt var det en Saab av äldre modell som på bilderna såg välvårdad ut, en som han skulle kunna ha haft redan 1997.

Visst, det finns en möjlighet att AE använt SAAB:en redan då men har info om att det är mer en bilmodell som lätt kunnat miss-tas för en Volvo den där dagen Jasmina försvann.
Citera
2017-07-28, 07:38
Medlem
För drygt en månad sedan gick Jasminas pappa bort, och han fick aldrig svaret på frågan vad som hänt hans dotter.
Citat:
Det är 20 år sedan som Jasmina Jasharaj ifrån Sävsjö försvann. Ett ouppklarat fall som har berört många.

Flera personer har varit misstänkta i utredningen. Bland annat Anders Eklund som tidigare dömts för mordet på tioåriga Engla. Men man har fortfarande inte hittat någon gärningsman eller kropp, och ännu vet man inte vad som hänt den sexåriga flickan
...
Min man han sa många gånger att han inte trodde att hon lever, men jag tror att hon lever, säger Floirije Jasharaj.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6746065
Citera
2017-07-28, 23:14
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
För drygt en månad sedan gick Jasminas pappa bort, och han fick aldrig svaret på frågan vad som hänt hans dotter.http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6746065

Först o främst...detta fall går att lösa och någon/några i Sävsjö vet med bestämdhet vad som har hänt/hände Jasmina. Det är jag helt övertygad om.

Sen är det en detalj i reportaget som inte stämmer om nu det jag har fått reda på är det som hände.

Hoppas att kunna återkomma till det senare.
Citera
2017-07-29, 14:54
Medlem
Quarrels avatar
Värnamo Nyheter: Utredningsledare Johan Frisk om Jasminafallet: Anders Eklund är fortfarande intressant
Citat:
Nu berättar Johan Frisk vad som föranledde ett anhållande av Eklund.

– Vår uppfattning är att vi misstänker på goda grunder att han var i Sävsjö dagen efter, alltså den 29 juli.

I centrala Sävsjö eller i området?

– I centrala Sävsjö.

Just nu saknar polisen uppslag att komma vidare i utredningen.
Citera
2017-07-29, 17:29
Medlem
Någon som vet vem 41-åringen kan vara?
Citat:
Under åren har polisen framför allt haft två misstänkta gärningsmän i ärendet: en 41-årig man som delgavs misstanke en månad efter försvinnandet – och livstidsdömde Anders Eklund.

Citat:
Eklund anhölls som skäligen misstänkt 2014 men släpptes efter att åklagaren inte lyckats stärka bevisen.
– Han är formellt inte misstänkt i ärendet, men avförd i någon mening är han inte utan han är fortfarande intressant som många andra.

Citat:
Johan Frisk har fortfarande hopp om att hitta gärningsmannen. Enligt polisen kan namnet redan ha nämnts i utredningen.
– Vår erfarenhet säger att oftast i alla utredningar finns ju gärningsmannen i utredningsmaterialet innan man hittar honom.

http://www.expressen.se/kvallsposten...-forsvinnande/
Citera
2017-07-29, 21:24
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Någon som vet vem 41-åringen kan vara?

http://www.expressen.se/kvallsposten...-forsvinnande/

Han är känd men har vad jag vet avskrivits från utredningen.

Sen är det inte så troligt att det var/är just han eftersom vid tidpunkten hade han varken körkort eller fordon. Klart han kunde ha fått hjälp av någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in