Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 23:43
  #85
Medlem
StigAllans avatar
De som blir blåsta av människor som anser sig ha förmågan till att tala med döda är vad jag erfarit kvinnor och halvidioter till män.
När det fattas intelligent förmåga och hjärnvindlingarna spelar dig ett spratt blir det lätt på sådant sätt!
Citera
2017-04-27, 03:49
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
De som blir blåsta av människor som anser sig ha förmågan till att tala med döda är vad jag erfarit kvinnor och halvidioter till män.
När det fattas intelligent förmåga och hjärnvindlingarna spelar dig ett spratt blir det lätt på sådant sätt!

Kvinnor är mer emotionella, och har lägre intelligens i snitt än män. Det finns dock fler riktigt korkade män än kvinnor, precis som det finns fler riktigt intelligenta män än kvinnor. Med andra ord är det inte speciellt märkligt att främst kvinnor och halvidiotiska män tror på trams.
Citera
2017-04-28, 22:42
  #87
Medlem
Birkan är ett rätt så ok medium men det finns bättre och billigare medium. Det blir väldigt mycket änglaprat med Birkan när andra medium ofta talar mer om anhöriga och liknande som hjälper från andra sidan. Lite synd att "En natt på slottet" inte verkar gå denna säsong och har ersatts av detta "medium tolkar olyckor" programmet.
Citera
2017-05-01, 09:21
  #88
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Arbetsförmedlingen betalade min plats. Birkans utbildning har världsrykte och är allt annat än mumbo jumbo. Ett certifierat änglamedium med den utbildningen har nästan garanterat jobb. Okej, utbildningen är inte billig och kan kosta över 100.000, men jag ska försöka få AF att betala resten också.

Ja, vad ska man säga. Jag hoppas du driver med oss? För min del får privatpersoner göra och tro på precis vad dom vill. Men att skattepengar går till sånt där gör mig vansinnig.
Citera
2017-05-11, 03:16
  #89
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Jag var på ett av Birkans seminarier om änglakontakt, intuitiv coaching, och atlantisk healing. Det var riktigt bra med en faktagrundad och logisk infallsvinkel på fenomenen.

Plötsligt bara stelnade Birkan till mitt under föreläsningen. Han blundade och upprepade "o-i-anshaliiaa" i minst en kvart. Den andra föreläsaren (Ersin) sa att vi skulle vara tysta och få bevittna något fantastiskt. Birkan skakade och man såg bara ögonvitorna, sen föll han ihop på golvet och kroppen vibrerade av konvulsioner och kramper. Det höll på i över en timme och Birkan var så tagen efteråt av kontakten med ängeln att vi fick gå hem en halv dag för tidigt.

Jag ville ha tillbaks en del av pengarna (hade betalt över 7.000 kr för två dagar) men de svarade att jag skulle vara tacksam över turen att få bevittna en änglakontakt irl.

Nej det var ingen änglakontakt. På din beskrivning låter det som att han skulle vara besatt av en demon. Alla som sägs ha dylika så kallade andliga förmågor är besatta av demoner.


Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Skulle vara intressant att höra någon troende kristens synpunkt på Birkans tjat om änglar till höger och vänster. Kristna tror ju på änglar men det är nog få som tror att någon kan kommunicera med änglar som han påstår sig göra. Möjligen kanske i USA med deras Megakyrkor och dylikt

Den här Birkan och andra medium som påstås kunna kommunicera med änglar och avlidna personer etc är inget annat än djävulens verk.
Citera
2017-05-20, 15:02
  #90
Medlem
HannaLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
De som blir blåsta av människor som anser sig ha förmågan till att tala med döda är vad jag erfarit kvinnor och halvidioter till män.
När det fattas intelligent förmåga och hjärnvindlingarna spelar dig ett spratt blir det lätt på sådant sätt!

Precis! Ofta kärringar, 40+ (kärring är nog mer ett tillstånd, inte en ålder) som är sådär dumsnälla och "goda", sökande. Lättlurade, lättledda. Jag tror antalet män som går på sådana här dumheter är lätträknade.
Citera
2017-06-20, 22:35
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Och exakt hur många medium har du erfarenhet av?? Det sklijer sig rätt så mycket åt i kvalitet mellan olika medium och vissa är verkligen suveräna. Vad baserar du på att änglar och spöken inte finns?
En kombination av vetenskap, logiskt tänkande och en fungerande hjärna.
Citera
2017-06-21, 10:30
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
En kombination av vetenskap, logiskt tänkande och en fungerande hjärna.

hehe, på samma sätt som min röv gör när den hittar toan på morgonen, det bokstavligen osar intelligens om ett.
Citera
2017-06-22, 20:01
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
En kombination av vetenskap, logiskt tänkande och en fungerande hjärna.

Ditt sätt att resonera tyder inte på det och än viktigare är att du tycks sakna intuition...
Citera
Moll-Es avatar

Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2017-07-05, 18:57
Medlem
Tråden skall fokusera på skvaller om Birkan Tore och ingenting annat. Det är alltså inte okej att i den här tråden diskutera medium eller deras verksamhet rent generellt eller liknande. För sådana diskussioner får ni hitta ett lämpligare tillhåll.

/Moderator
2017-10-06, 18:13
  #95
Medlem
Låt alla tro och tycka vad dem vill. Tycker det är onödigt att kalla folk ärthjärnor och lättlurade bara för att dem tror på något annat. Inte ok.
Citera
2017-10-06, 22:53
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Jag var på ett av Birkans seminarier om änglakontakt, intuitiv coaching, och atlantisk healing. Det var riktigt bra med en faktagrundad och logisk infallsvinkel på fenomenen.

Plötsligt bara stelnade Birkan till mitt under föreläsningen. Han blundade och upprepade "o-i-anshaliiaa" i minst en kvart. Den andra föreläsaren (Ersin) sa att vi skulle vara tysta och få bevittna något fantastiskt. Birkan skakade och man såg bara ögonvitorna, sen föll han ihop på golvet och kroppen vibrerade av konvulsioner och kramper. Det höll på i över en timme och Birkan var så tagen efteråt av kontakten med ängeln att vi fick gå hem en halv dag för tidigt.

Jag ville ha tillbaks en del av pengarna (hade betalt över 7.000 kr för två dagar) men de svarade att jag skulle vara tacksam över turen att få bevittna en änglakontakt irl.

Kanske ett epilepiskt anfall? Det får mig osökt att associera till den heliga Birgitta och hennes extatiska uppenbarelser. När det gäller Birgitta anser flera som studerat hennes kranium att hon led av just epilepsi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback