Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-19, 20:22
  #349
Medlem
Om Osborne var terrorist var han totalt oduglig. Tvivlar dock på att det är hela sanningen. Men det har trots allt varit en fantastisk måndag. Bara synd att inte fler värdelösa muslimer dog.
Citera
2017-06-19, 20:22
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongsossen
Osannolikt då det borde ha uppdagats vid det här laget. Han blev ju först arresterad för mordförsök och senare för terrorism.



Polisen säger



(http://www.bbc.com/news/uk-40332616)

Ser inte poängen. Att han siktade in sig på muslimer utesluter inte fyllekörning. Och som jag skrev så kan han ha fått en plötsligt infall när han såg några muslimer. Att det skulle vara något välplanerat terrordåd var det jag invände mig emot. Han slog ju inte ens till emot en moské utan körde på ett gäng muslimer flera kvarter ifrån en moské som hjälpte en sjuk man på trottoaren.
Citera
2017-06-19, 20:22
  #351
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja det är underligt att medierna framhåller det som en moskéattack när det inte ens var i närheten av moskén. Deras retorik verkar syfta till att ge muslimerna så mycket "rättfärdig vrede" som möjligt och hetsa dem mot vita män. Antivita marxistsvin som de är.

Ja varje gång en muslim våldtar en vit kvinna (vilket t.o.m. har stöd i sharia) så är det en kyrkoattack f.r.o.m. idag tycker jag att vi säger.
Citera
2017-06-19, 20:22
  #352
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du drar slutsatser som en barn, eller Hitler jugend i ditt fall kanske?

Jag skrev att jag ska komma ihåg allt relativiserande i denna tråd vid nästa terrordåd. Det betyder givetvis att det uppenbara kommer att bli bekräftat igen; att på Flashback döms gärningsmän främst efter etnicitet.

Det är klart att de har bedömts efter etnicitet efter som det varit bruna och svarta män som haft målsättning att döda vita människor. Skulle det var och varannan månad vara terrordåd där typ 5-90 bruna och svarta människor, eller mera, massmördades av vita på Eruopas gator så skulle etnicitetsfrågan vara en väldigt framkommande faktor. Men då vore det även, som nu, i offentlig media, inte bara på forum som flashback.

Det är bisarrt att kunna tro att överrepresentationen av terror och övrigt våld av invandrare inte skulle så småning om börja väcka upprördhet.
Citera
2017-06-19, 20:23
  #353
Medlem
Skojgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Även märkligt att det inte finns någon film med vad gm påstås skrikit. Det finns mängder av filmer men konstigt nog ingen som bekräftar det.

Tror mer på fyllekörning. Eventuellt kan han fått ett infall att köra på personerna som vandrade hemåt ifrån moskén men det känns inte som någon genomtänk planering att utföra en terrorattack.

Mycket bra teori - en fyllegubbe som är ute och kör efter mörkrets inbrott - i en storstad som han inte är helt van att köra i.
Citera
2017-06-19, 20:27
  #354
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojgruppen
Mycket bra teori - en fyllegubbe som är ute och kör efter mörkrets inbrott - i en storstad som han inte är helt van att köra i.

Fast borde det inte rapporterats att personen var påverkad isåfall?
Citera
2017-06-19, 20:31
  #355
Medlem
Betongsossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Ser inte poängen. Att han siktade in sig på muslimer utesluter inte fyllekörning. Och som jag skrev så kan han ha fått en plötsligt infall när han såg några muslimer. Att det skulle vara något välplanerat terrordåd var det jag invände mig emot. Han slog ju inte ens till emot en moské utan körde på ett gäng muslimer flera kvarter ifrån en moské som hjälpte en sjuk man på trottoaren.

Ah, jag tolkade det som att du menade att det endast vore en fyllekörning.

Skåpbilen hyrdes i Wales vilket också talar för att det förmodligen rör sig om ett planerat attentat snarare än ett plötsligt infall. När hyrdes skåpbilen? Om det var i direkt anslutning till dådet måste det nästan ha varit planerat.
Citera
2017-06-19, 20:37
  #356
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Bilen måste först undersökas för att fastställa att det inte fans några tekniska problem som kan ha orsakat olyckan, någon kanske riktade en pistol mot bilen varvid han duckade och ej såg vart han körde han kan ha drabbats av sjukdom.

Hahaha.
Sådär hade du aldrig resonerat om det varit en svart eller arab som gjorde det.
Citera
2017-06-19, 20:38
  #357
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Sannolikt var detta, utöver ett politiskt högerextremt, även ett religiöst motiverat dåd. Han skrek ut sitt hat mot alla muslimer.

Om mannen är kristen så borde många högljudda på Flashback, om de vore konsekventa, kräva att alla kristna och särskilt kristna ledare tar avstånd från dådet.

Eller har vi olika måttstockar?
Precis det jag gjorde.
Citera
2017-06-19, 20:44
  #358
Medlem
Skojgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fast borde det inte rapporterats att personen var påverkad isåfall?

Man kan tycka att den "apparaten" som nu arbetar med full kraft skulle ha ett allmänintresse av att vara saklig och faktabaserad i sin publika hållning men jag tror själv inte att den har det. Tvärtom så verkar det som om etablissemanget redan har dragit igång propagandaapparaten fullt ut och de vill väl suga på den här skapade karamellen så länge det nu går. Visar det sig senare vara ett rattfyllo som kört på någon så kommer den här historien stendö omgående.
__________________
Senast redigerad av Skojgruppen 2017-06-19 kl. 20:51.
Citera
2017-06-19, 20:54
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fast borde det inte rapporterats att personen var påverkad isåfall?

Rapporterades det så fort att Breivik var påverkad?
Citera
2017-06-19, 20:55
  #360
Avstängd
GM ropade att han ville döda alla muslimer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback