Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-26, 07:38
  #1
Medlem
frantiks avatar
FIFA 17 gav oss ändå lite nya grejer vi har haft nytta av. Frostbite engine och Story mode för att nämna något. Dock inte så mycket nytt man hade hoppats på. Kan detta bli året då EA chockar oss och ger oss ett fotbollsspel vi drömt om?
Inget satt datum för release än, ingen info från EA hur spelet kommer vara och se ut. Troligen kommer info att komma under E3 som är i mitten på juni.

Vad har vi för förväntningar/förhoppningar inför årets release?

Min egna önskelista:

- Karrärier offline måste bli roligare, det kan inte vara samma sak hela tiden. Dom måste sexa till den lite. Mer känslor, mer runtomkring med allt ifrån sponsorer till fansens/medias reaktioner vid värvning/försäljning av spelare.
- Story mode, snälla låt oss göra vår egna spelare. Låt det inte bara hålla på i en säsong. Låt det sträcka sig över en karriär. Låt oss inte bli för scriptade. Ge oss känslan av NBA 2K17. Ge oss vår egna karriär.
- En bisak, men det vore återigen kul med att vädret skiftar under match. I år var det bättre med det molniga väderläget, då man ser hur solljuset förändras en aning. Ja, jag vet, det är en bisak. Men jag uppskattar såna detaljer.
- Uppdatera kommentatorsspåret för guds skull.
- Bättre animationer vid firande. Ge oss olika firanden vid cup/liga-vinster, i karriärläget.
- Låt oss sköta ekonomin helt och hållet. Eller ha det åtminstone som ett alternativ.
- SNÄLLA LÅT OSS VÄLJA OM VI VILL FÅ ERBJUDANDEN AV LANDSLAG.
- Champions League till karriärläget, snälla.
- En väldigt liten detalj, men om Eden Hazard går till Real Madrid år 2020, så kommer han inte att ha nummer 56 på ryggen.
- Självklart så finns det en mängd grejer med själva spelandet som bör förbättras. Vissa grejer på 2017 är verkligen beiga, det måste bli bättre animationer, rörelsemönster.
- Låt oss göra vår egen taktik, hur vi vill pressa motståndaren, hur vi vill ställa upp vid hörnor. Kanske skapa en egen frisksparksvariant?
- Satsa snälla på lite interaktion med media/fans, presskonferens duger inte.
- Och vi måste kunna prata med våra spelare, om en spelare är missnöjd med för lite speltid så bör jag kunna förklara att denna är för dålig/ung/vill vänta på rätt läge. Om en spelare vill spela en match som är oviktig, men jag vill vila denna för att nästkommande match är en avgörande kvartsfinal i "CL" så vill jag förklara varför denna blir bänkad.
- När en spelare får gult kort måste man inte se hela domaranimationen, det är bara jätte störande.

Några spontana tankar från min sida. Vad vill ni se? Vad tror ni vi kommer få?
Citera
2017-06-14, 16:58
  #2
Medlem
TheNightWhoSaysKnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
FIFA 17 gav oss ändå lite nya grejer vi har haft nytta av. Frostbite engine och Story mode för att nämna något. Dock inte så mycket nytt man hade hoppats på. Kan detta bli året då EA chockar oss och ger oss ett fotbollsspel vi drömt om?
Inget satt datum för release än, ingen info från EA hur spelet kommer vara och se ut. Troligen kommer info att komma under E3 som är i mitten på juni.

Vad har vi för förväntningar/förhoppningar inför årets release?

Min egna önskelista:

- Karrärier offline måste bli roligare, det kan inte vara samma sak hela tiden. Dom måste sexa till den lite. Mer känslor, mer runtomkring med allt ifrån sponsorer till fansens/medias reaktioner vid värvning/försäljning av spelare.
- Story mode, snälla låt oss göra vår egna spelare. Låt det inte bara hålla på i en säsong. Låt det sträcka sig över en karriär. Låt oss inte bli för scriptade. Ge oss känslan av NBA 2K17. Ge oss vår egna karriär.
- En bisak, men det vore återigen kul med att vädret skiftar under match. I år var det bättre med det molniga väderläget, då man ser hur solljuset förändras en aning. Ja, jag vet, det är en bisak. Men jag uppskattar såna detaljer.
- Uppdatera kommentatorsspåret för guds skull.
- Bättre animationer vid firande. Ge oss olika firanden vid cup/liga-vinster, i karriärläget.
- Låt oss sköta ekonomin helt och hållet. Eller ha det åtminstone som ett alternativ.
- SNÄLLA LÅT OSS VÄLJA OM VI VILL FÅ ERBJUDANDEN AV LANDSLAG.
- Champions League till karriärläget, snälla.
- En väldigt liten detalj, men om Eden Hazard går till Real Madrid år 2020, så kommer han inte att ha nummer 56 på ryggen.
- Självklart så finns det en mängd grejer med själva spelandet som bör förbättras. Vissa grejer på 2017 är verkligen beiga, det måste bli bättre animationer, rörelsemönster.
- Låt oss göra vår egen taktik, hur vi vill pressa motståndaren, hur vi vill ställa upp vid hörnor. Kanske skapa en egen frisksparksvariant?
- Satsa snälla på lite interaktion med media/fans, presskonferens duger inte.
- Och vi måste kunna prata med våra spelare, om en spelare är missnöjd med för lite speltid så bör jag kunna förklara att denna är för dålig/ung/vill vänta på rätt läge. Om en spelare vill spela en match som är oviktig, men jag vill vila denna för att nästkommande match är en avgörande kvartsfinal i "CL" så vill jag förklara varför denna blir bänkad.
- När en spelare får gult kort måste man inte se hela domaranimationen, det är bara jätte störande.

Några spontana tankar från min sida. Vad vill ni se? Vad tror ni vi kommer få?

Hade gärna sett en blandning av FUT och online seasons. Ultimate team lämnar en lite halväcklig eftersmak i munnen med alla kontrakt-, kemi- och fyskort som gör det otroligt segt att ta sig någon vart om man är snål. Online Season däremot känns enformigt och väldigt halvhjärtat utformat.
Viktigast i övrigt är att AI:n blir bättre. Många klagar på karriärsläget, men jag tycker att det finns en bra grund om man bara lyckas göra offline-matcherna roligare.
Citera
2017-06-15, 05:03
  #3
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightWhoSaysKni
Hade gärna sett en blandning av FUT och online seasons. Ultimate team lämnar en lite halväcklig eftersmak i munnen med alla kontrakt-, kemi- och fyskort som gör det otroligt segt att ta sig någon vart om man är snål. Online Season däremot känns enformigt och väldigt halvhjärtat utformat.
Viktigast i övrigt är att AI:n blir bättre. Många klagar på karriärsläget, men jag tycker att det finns en bra grund om man bara lyckas göra offline-matcherna roligare.
Karriärläget hade en bra grund 2010. Den har mer eller mindre varit densamma sen dess.
FIFA 17 innehåller lite mer krav från en styrelse, men det kan man liksom inte påverka skit mycket. Man kan träna sina spelare. Men det är samma gamla skillgames. Liksom inte fräscht.
FIFA 2008 eller något sånt innehöll ju en massa godis i forma att man kunde skriva sponsoravtal (ej riktiga företag, men ändå) som hade olika krav eller betalade olika sunmor pengar beroende på allt möjligt. Man kunde ha en mer fokuserad träning, det fanns hur mycket olika träningsalterativ som helst.
Varför inte implementera det i FIFA 18?
Är less på all fokus på FUT.
Kan dom inte släppa två olika, ett spel där allt handlar om FUT där alla som sysslar med det får det dom vill - EA får det dom vill, deg.
Och så ett spel som mer eller mindre bara handlar om offline-spellägen. Såsom karriär och be a pro. Med mycket mer djup.
Dom hade till och med kunnat sätta ett högre pris på det spelet om det innehåller djupet från NHLs franschise-läge samt storyupplägget som är i NBA 2k17.
Jag är liksom sugen på att köpa NBA 2k17 bara tack vare den storymoden. Och då har jag aldrig sett en basket-match. Knappt rört en boll.
Tror det är många gamla FIFA spelare som hade vaknat upp och köpt "offline-spelet".

Tänkt dig den hypen inför release, det skulle ju kunna likna hypen inför släppet av GTA V.

Men det lär väl bli samma trista menyer och samma generiska trista upplägg där spelarna klagar på för lite speltid och så kan man inte svara på varför det är brist på speltid. Eller för den delen att ens nyckelspelare "längtar hem" och man tvingas sälja honom till en klubb som inte ens är i dennes hemland.
Citera
2017-06-15, 10:00
  #4
Medlem
Ovcharkas avatar
Jag hoppas de har fixat karriär-mode (Tränare och spelare).

1. Se till att sprida ut matcherna. Ibland har man en dags vila mellan matcherna i två veckor. Ibland match två dagar i rad.

2. Se till att presskonferenserna betyder något, annars ta bort.

3. Som spelare blir man alltid köpt av Man City. Eftersom man når ca 85 ganska snart så blir spelaren dyr. De enda som verkar vilja betala är City. PSG, Real, United då? Bayern, Barca? Juve?

Alex Hunter är väl lite småkul, men tycker de borde lagt den energin på att utveckla Career istället.

4. Låt mig få byta position! Anfallare? Byt till off mitt i spelet. Ytter? Byt till ytterback, etc.

5. Låt mig spela tills min OVR är nere på 55. Om min spelare har hög lön, låt mig önska att få spela för en allsvensk klubb när spelaren är 33-36 - för en betydligt lägre lön.

6. Inför kontraktstid. Startar jag i, säg Liverpool, som en OVR 72 och stannar i klubben så kommer jag för evigt tjäna pisspengar i veckan.
Citera
2017-06-15, 14:18
  #5
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
FIFA 17 gav oss ändå lite nya grejer vi har haft nytta av. Frostbite engine och Story mode för att nämna något. Dock inte så mycket nytt man hade hoppats på. Kan detta bli året då EA chockar oss och ger oss ett fotbollsspel vi drömt om?
Inget satt datum för release än, ingen info från EA hur spelet kommer vara och se ut. Troligen kommer info att komma under E3 som är i mitten på juni.

Vad har vi för förväntningar/förhoppningar inför årets release?

Min egna önskelista:

- Karrärier offline måste bli roligare, det kan inte vara samma sak hela tiden. Dom måste sexa till den lite. Mer känslor, mer runtomkring med allt ifrån sponsorer till fansens/medias reaktioner vid värvning/försäljning av spelare.
- Story mode, snälla låt oss göra vår egna spelare. Låt det inte bara hålla på i en säsong. Låt det sträcka sig över en karriär. Låt oss inte bli för scriptade. Ge oss känslan av NBA 2K17. Ge oss vår egna karriär.
- En bisak, men det vore återigen kul med att vädret skiftar under match. I år var det bättre med det molniga väderläget, då man ser hur solljuset förändras en aning. Ja, jag vet, det är en bisak. Men jag uppskattar såna detaljer.
- Uppdatera kommentatorsspåret för guds skull.
- Bättre animationer vid firande. Ge oss olika firanden vid cup/liga-vinster, i karriärläget.
- Låt oss sköta ekonomin helt och hållet. Eller ha det åtminstone som ett alternativ.
- SNÄLLA LÅT OSS VÄLJA OM VI VILL FÅ ERBJUDANDEN AV LANDSLAG.
- Champions League till karriärläget, snälla.
- En väldigt liten detalj, men om Eden Hazard går till Real Madrid år 2020, så kommer han inte att ha nummer 56 på ryggen.
- Självklart så finns det en mängd grejer med själva spelandet som bör förbättras. Vissa grejer på 2017 är verkligen beiga, det måste bli bättre animationer, rörelsemönster.
- Låt oss göra vår egen taktik, hur vi vill pressa motståndaren, hur vi vill ställa upp vid hörnor. Kanske skapa en egen frisksparksvariant?
- Satsa snälla på lite interaktion med media/fans, presskonferens duger inte.
- Och vi måste kunna prata med våra spelare, om en spelare är missnöjd med för lite speltid så bör jag kunna förklara att denna är för dålig/ung/vill vänta på rätt läge. Om en spelare vill spela en match som är oviktig, men jag vill vila denna för att nästkommande match är en avgörande kvartsfinal i "CL" så vill jag förklara varför denna blir bänkad.
- När en spelare får gult kort måste man inte se hela domaranimationen, det är bara jätte störande.

Några spontana tankar från min sida. Vad vill ni se? Vad tror ni vi kommer få?

Dessa punkter hade gjort spelet mycket roligare.
Citera
2017-06-15, 14:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Alex Hunter är väl lite småkul, men tycker de borde lagt den energin på att utveckla Career istället.

4. Låt mig få byta position! Anfallare? Byt till off mitt i spelet. Ytter? Byt till ytterback, etc.

5. Låt mig spela tills min OVR är nere på 55. Om min spelare har hög lön, låt mig önska att få spela för en allsvensk klubb när spelaren är 33-36 - för en betydligt lägre lön.

6. Inför kontraktstid. Startar jag i, säg Liverpool, som en OVR 72 och stannar i klubben så kommer jag för evigt tjäna pisspengar i veckan.

Håller med här.
The journey var kul men jag tröttnade efter ett tag och har fortfarande inte spelat klart den. Tycker att fokus ska läggas på karriärläget, det har varit samma sak med bara några få ändringar under en lång tid nu.
Det borde vara självklart att kunna byta position på spelare. Kanske inte från målvakt till anfallare men vill kunna göra lite mindre ändringar på en spelares position om man skulle börja spela med 3-5-2.



//Siegestor
Citera
2017-06-16, 14:23
  #7
Medlem
Spelet ser lovande ut men de måste förbättra karriärläge betydligt mer... Tycker också de ska skrota the journey helt eller göra om så man för göra sin egen spelare... I NBA 2K har det ju funkat perfekt så EA har ju ba såklart dåliga undanflykter till varför det inte går att göra...
Citera
2017-06-16, 18:49
  #8
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Spelet ser lovande ut men de måste förbättra karriärläge betydligt mer... Tycker också de ska skrota the journey helt eller göra om så man för göra sin egen spelare... I NBA 2K har det ju funkat perfekt så EA har ju ba såklart dåliga undanflykter till varför det inte går att göra...
Ärligt talat ser spelat näst in till likadant ut. Visst finns det en skillnad i atmosfärerna på olika arenor, av det lilla jag har sett. Det ser även ut som att själva rörelserna är smidigare.
Men sker det ingen större förändring i karriärläget/be a pro, så blir det nog inget köp från min sida.
Citera
2017-06-17, 19:56
  #9
Medlem
Kan någon förklara för mig vad "icons" innebär? Är det bara nya namnet för legends eller är de annorlunda gentemot vanliga legends?
Citera
2017-06-20, 00:02
  #10
Medlem
Concubines avatar
Någon info än om nya ligor och landslag m.m. än? (Hade varit kul med Island i detta) Ingen aning när de announcar sånt dock.
Citera
2017-06-20, 00:19
  #11
Medlem
Hoppas att alla arenor till alla lagen i 1.Bundesliga och 2.Bundesliga finns med i spelet. Och att de kommer förbättra karriärläget. Kommer troligtvis inte köpa spelet annars. Väntar eventuellt tills det är rea på spelet istället.



//Siegestor
Citera
2017-06-20, 00:29
  #12
Medlem
No6s avatar
Tycker dem ska lägga energi på rätt saker. Det är bara dinosaurier som spelar offline/karriärläge. Pro clubs får dem gärna satsa mer på. Det spelläget har lika stor potential som FUT.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback