Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 10:19
  #181
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Näej, nu har Silfverbielke överlevt för länge. Nu går han på tomgång. Det känns som om böckerna numera skrivs på Flashback....

Tyvärr spårande Silfverbielkeserien ur i samband med hans politiska comeback, där blev historien alldeles för otrolig. Visst finns det mycket i böckerna efter detta som jag roats av, men författarna har uppenbara svårigheter med att komma upp i de tre första böckernas klass. Tyvärr, för jag gillar Silfverbielke, men den senaste var en besvikelse.

Det kanske är därför den nya boken heter "Uppståndelsen"? Han återuppstår i sin forna glans?
Jag lever på hoppet och fantiserar om vad han kan tänkas ställa till med denna gång.
Nu har jag så många ideer (önskemål)om vad han kan göra så jag har stoff till en egen bok.
"Fröken Silfverbielkes bekännelser" ?
Citera
2017-05-27, 12:09
  #182
Medlem
Silverbielkess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det kanske är därför den nya boken heter "Uppståndelsen"? Han återuppstår i sin forna glans?
Jag lever på hoppet och fantiserar om vad han kan tänkas ställa till med denna gång.
Nu har jag så många ideer (önskemål)om vad han kan göra så jag har stoff till en egen bok.
"Fröken Silfverbielkes bekännelser" ?
Är det någon som har läst "Uppståndelsen"?
Bra eller dålig ?
Citera
2017-05-27, 12:24
  #183
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbielkes
Är det någon som har läst "Uppståndelsen"?
Bra eller dålig ?

Jag ska lyssna på den. Den kommer som ljudbok 29 maj!
Det ser jag fram emot!
Citera
2017-05-27, 12:37
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbielkes
Är det någon som har läst "Uppståndelsen"?
Bra eller dålig ?

Har läst den och det kändes som att denna boken inte tillför serien om Silfverbielke något och att de skrev den bara för att tjäna mer pengar på serien.

Vill inte skriva för mycket om innehållet men den är mer eller mindre samma uppbyggnad som de gjort i de andra böckerna och så har den ett konstigt slut.
Citera
2017-05-27, 17:33
  #185
Medlem
Silverbielkess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Har läst den och det kändes som att denna boken inte tillför serien om Silfverbielke något och att de skrev den bara för att tjäna mer pengar på serien.

Vill inte skriva för mycket om innehållet men den är mer eller mindre samma uppbyggnad som de gjort i de andra böckerna och så har den ett konstigt slut.
Jag trodde inte det skulle bli en bok till.
Men min förväntan på innehållet är lågt, så jag tar med den som ljudbok till Thailand !
Citera
2017-06-01, 20:44
  #186
Medlem
LaScalas avatar
Nu är jag så besviken att jag gör slut med Christopher Silfverbielke.
De två första timmarna kunde jag spolat förbi. Bara sexskildringar med olika kvinnor. Totalt ointressant för handlingen.
Jag saknade den infernaliska Silfverbielke, hans innovativa hämnder och små elaka tankar i hans huvud.
Hej då Christopher.
Citera
2017-06-14, 16:21
  #187
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbielkes
Jag trodde inte det skulle bli en bok till.
Men min förväntan på innehållet är lågt, så jag tar med den som ljudbok till Thailand !
Vad passande att du tar med den till Thailand, du ska inte till Pattaya månne?

Tyvärr den sämsta boken hittils i serien men tur att man nästan helt slapp Jacob Colt. Och hans nya planer att skaffa pengar på känns väl överdriven.

Men visst endel skratt blev det.
Citera
2017-06-23, 00:10
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Vad passande att du tar med den till Thailand, du ska inte till Pattaya månne?

Tyvärr den sämsta boken hittils i serien men tur att man nästan helt slapp Jacob Colt. Och hans nya planer att skaffa pengar på känns väl överdriven.

Men visst endel skratt blev det.

Jag tycker "Uppståndelsen" var en rejäl uppryckning av den litterära kvaliteten. Bra driv och många dråpligheter. Och framför allt: slutet. Bokseriens mest abrupta, avbrutna cliffhanger... men det måste ju betyda att nästa bok blir den sista, där upplägget med "ö-äventyret" hamnar i fokus och där Jacob och Christoffer får mötas i en avslutande duell... hoppas, hoppas...
Citera
2017-06-23, 09:31
  #189
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Jag tycker "Uppståndelsen" var en rejäl uppryckning av den litterära kvaliteten. Bra driv och många dråpligheter. Och framför allt: slutet. Bokseriens mest abrupta, avbrutna cliffhanger... men det måste ju betyda att nästa bok blir den sista, där upplägget med "ö-äventyret" hamnar i fokus och där Jacob och Christoffer får mötas i en avslutande duell... hoppas, hoppas...

Tror inte att varken det ena eller det andra tyder på att nästa bok är den sista. Kan man hitta på en historia så fortsätter man mjölka och vi fortsätter läsa.

Vi får se helt enkrlt.
Citera
2017-07-13, 15:29
  #190
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Jag tycker "Uppståndelsen" var en rejäl uppryckning av den litterära kvaliteten. Bra driv och många dråpligheter. Och framför allt: slutet. Bokseriens mest abrupta, avbrutna cliffhanger... men det måste ju betyda att nästa bok blir den sista, där upplägget med "ö-äventyret" hamnar i fokus och där Jacob och Christoffer får mötas i en avslutande duell... hoppas, hoppas...
Ja isåfall hoppas jag verkligen att Jakob Colt blir dödad så man slipper den utråkige värdelösa karaktären för gott.
Citera
2017-11-21, 09:05
  #191
Medlem
SundaySmokers avatar
Blir alltid så glad när jag hittar en sån här serie 10 år efter alla andra och inser att jag har 8 böcker att börja plöja igenom nu medans ni sitter här och längtar och nr 4 🖕🏼😘
Citera
2018-01-31, 13:43
  #192
Medlem
Har precis läst ut "Uppståndelsen" helt klart en av dom sämre i serien. Jävlar vad det ska mjölkas bryter storyn mitt i bara för att kunna ge ut en bok till iofs inte första gången det händer men dock lika irriterande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback