Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 12:18
  #1
Medlem
BadassRolfs avatar
Hej har använd stationär pc i hela mitt liv.
Nu vill jag byta till mac och bärbart.
Jag jobbar med frilans webbutveckling, vilket innebär att jag vill att den ska vara bra att ta sig runt med så jag kan jobba lite här och där.
Lite större skärm känns viktigt också då jag ofta har mycket saker uppe på skärmen samtidigt med text editor, webbläsare, cmd etc
Mac känns som en stor djungel för mig för tillfället så vilken skulle ni kunniga rekommendera?
Btw, bör jag vänta tills någon ny model kommer ut eller hur hur moderna är dom som finns ute för tillfället?

edit: jag kommer ej spela eller liknande på datorn men jag använder frekvent photoshop så osäker på vilken prestandanivå jag bör lägga mig på
__________________
Senast redigerad av BadassRolf 2017-06-12 kl. 12:20.
Citera
2017-06-14, 08:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadassRolf
...
edit: jag kommer ej spela eller liknande på datorn men jag använder frekvent photoshop så osäker på vilken prestandanivå jag bör lägga mig på
Om du inte väljer en MBP, dvs "Pro"-nivån så kommer du att ångra ditt köp.

Om din verksamhet redan är lönsam så ska du naturligtvis köpa den kraftfullaste/största och med "extra allt" som är rimligt användbar för ditt behov.

Du köper ju något som du gärna vill ha. Som du köper momsfritt. Och betalar med oskattade pengar("drar av från bruttolön").
Citera
2017-06-15, 00:01
  #3
Medlem
onesloths avatar
Tänkte bara flika in med att Apple uppdaterade macbooksen bara för någon vecka sen så någon ny modell är ingen idé att vänta på.

Här kan du se när olika Apple-produkter uppdaterats: https://buyersguide.macrumors.com/#Mac
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback