Citat:
Ursprungligen postat av
JonnyWalker
Vilka är världens mest underskattade och överskattade spelare i dagens fotboll?
De mest underskattade tycker jag oftast är defensiva mittfältare som Linderoth, Gattuso, Hargreaves som inte har teknik men håller ihop laget bra. Tycker även att Filippo Inzaghi är sjukt underskattad, okej killen är egentligen kass som fotbollsspelare men har gör alltid mål och det är ju det viktigaste.
De mest överskattade är väll anfallare som har varit bra en gång i tiden typ alla anfallare i real madrid för något år sen.
Sedan får vi se till överskattad/underskattad av vem.
Fans överskattar i regel
1) Unga spelare
2) Spelare som sitter på bänken
3) Spektakulära spelare
4) Traditionellt manliga spelare
5) Spelare som visar upp en attraktiv personlighet
1,2 och 3 får mig att tänka på Kim Källström vs Anders Svensson 2006. Källström överskattad. Ung, bra skott men med alldeles för hög felprocent. Svensson underskattad. Äldre och med få tekniska misstag vilket innebär få tappade bollar på mitten och få kontringar emot sig.
4 och 5 får mig att tänka på Christiano Ronaldo och Fredrik Ljungberg samt Henrik Larsson.
De två förstnämnda underskattade av fans. Fåfänga och småfjolligt beteende är inget som uppskattas av fans vilket också gör att dessa spelares prestationer underskattas.
Henrik Larsson. Uppskattad av fans för den personlighet han visar upp för kamerorna vilket också gjort att hans prestationer överskattats.