Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 11:05
  #1813
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Inget jidder nu, finns inget snyggare än en ball Beastmaster som är en ridande slemödla

Att just få för sig att Crag Hack är kvinna är jäkligt speciellt, har du månne sett hans porträtt en enda gång? Hint: SKÄGG! Hahaha.
Kunde du inte debatterat om en vanlig förväxling, som Kyrre i Rampart?

Förstår inte snacket om att HD bara skulle inkludera RoE, är det Steamversionen eller? Såvitt jag minns ordnade man först Heroes 3 Complete och laddade därefter ner någon "mod" som dels gav dig en launcher i vilken man kunde ändra hur många inställningar som helst, och dels lade på HD på varenda bana, med utökad panel på adventure map o.s.v.
Citera
2017-06-16, 10:10
  #1814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Inget jidder nu, finns inget snyggare än en ball Beastmaster som är en ridande slemödla

Att just få för sig att Crag Hack är kvinna är jäkligt speciellt, har du månne sett hans porträtt en enda gång? Hint: SKÄGG! Hahaha.
Kunde du inte debatterat om en vanlig förväxling, som Kyrre i Rampart?

Förstår inte snacket om att HD bara skulle inkludera RoE, är det Steamversionen eller? Såvitt jag minns ordnade man först Heroes 3 Complete och laddade därefter ner någon "mod" som dels gav dig en launcher i vilken man kunde ändra hur många inställningar som helst, och dels lade på HD på varenda bana, med utökad panel på adventure map o.s.v.


Hahah ja, skägg är kanske en moodkiller.

Det lät ju intressant. Har du någon manual eller länk som visar hur ?
För övrigt kan man ladda ner en del sjuka banor som andra gjort. Mins en som jag spenderade 4 år med. Kom kanske bara 30%. Ska se om jag finner länk.
Citera
2017-06-16, 10:16
  #1815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Inget jidder nu, finns inget snyggare än en ball Beastmaster som är en ridande slemödla

Att just få för sig att Crag Hack är kvinna är jäkligt speciellt, har du månne sett hans porträtt en enda gång? Hint: SKÄGG! Hahaha.
Kunde du inte debatterat om en vanlig förväxling, som Kyrre i Rampart?

Förstår inte snacket om att HD bara skulle inkludera RoE, är det Steamversionen eller? Såvitt jag minns ordnade man först Heroes 3 Complete och laddade därefter ner någon "mod" som dels gav dig en launcher i vilken man kunde ändra hur många inställningar som helst, och dels lade på HD på varenda bana, med utökad panel på adventure map o.s.v.


Så nu förstod jag bättre.

Nej den nya HD versionen är just orginal spelet som kom ut först.
Expansionerna kan man ladda hem färdig och klar som torrent. Men vem vet ? Kanske kommer dom så småningom.

Vilken är favoriten ? Ras ?
Citera
2017-06-25, 15:34
  #1816
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Haha blev ägd nyss av datorns lag verkligen. De körde full styrka på mig och de hade bättre spells. Jag var chanslös CHANSLÖS verkligen. Hade inte en möjlighet att kunna stoppa honom. Spells kan göra stor skillnad på vinst och förlust. Rampart är jobbiga att möta. Örnen är jobbigast och skadar mycket.

Akta er för att vänta för många veckor utan att ni anfaller. Det kan kosta er en förlust verkligen.
Citera
2017-08-09, 22:13
  #1817
Medlem
EghtLeggeds avatar
Jag spelar heroes 3 i princip varje dag. Musiken, stilen på spelet är så sjukt bra.
Typ vampyrslåtet är nog det bästa. Uppgraderar man sina vampyrer så får de mer liv varje gång de attackerar en varelse. Ens hero får ofta några skelett efter varje strid också.
Citera
2017-12-22, 10:04
  #1818
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Hej

Heroes 3 ligger mig verkligen varmt om hjärtat och jag har spelat spelet sen det var nytt ( 1999, sjukt att det fortfarande håller!). Däremot har jag spelat igenom alla banor, de banor jag laddar ner suger oftast och då återstår ju bara att bygga sina egna banor. Mina egenbyggda banor som jag byggt genom åren har alltid funkat smärtfritt. Men mitt senaste bygge funkar inte. Spelet fryser och stänger ner efter endast 2 månader i spelet. Jag har försökt leta runt på internet efter svar men inte lyckats hitta något. De banor som är original fungerar felfritt, likaså de banor som jag har laddat ner. Någon som har ett svar till varför det är så?
Citera
2017-12-22, 10:10
  #1819
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Är HD där de lagt till Cove och nerfat Necro och Conflux?

Vad är det som gör det svårare?

Kanske ett väldigt sent svar här men Cove tillhör expansionen Horn of the Abyss (HotA). Så vitt jag vet är det en fanmade expansion och kan bara laddas ner. Det är alltså inget som teamet som skapade Heroes har gjort. Har aldrig haft förmånen att spela det själv men må¨nga är väldigt nöjda med expansionen och det ser väldigt snyggt ut. Vill du se själv så sök på Youtube. Finns massor med videos.

Man har även balanserat spelet lite som du säger. Kan inte svara för vad man gjort med Conflux men Necropolis och deras Necromancy skill har halverats vilket gör att den borgen/rasen inte längre är så överlägsna som de var i originalspelet.
Citera
2017-12-29, 10:22
  #1820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Kanske ett väldigt sent svar här men Cove tillhör expansionen Horn of the Abyss (HotA). Så vitt jag vet är det en fanmade expansion och kan bara laddas ner. Det är alltså inget som teamet som skapade Heroes har gjort. Har aldrig haft förmånen att spela det själv men må¨nga är väldigt nöjda med expansionen och det ser väldigt snyggt ut. Vill du se själv så sök på Youtube. Finns massor med videos.

Man har även balanserat spelet lite som du säger. Kan inte svara för vad man gjort med Conflux men Necropolis och deras Necromancy skill har halverats vilket gör att den borgen/rasen inte längre är så överlägsna som de var i originalspelet.

Hade ingen aning det fanns en "ny" expansion, detta ska spanas in. Många år sen sist
Citera
2017-12-29, 16:30
  #1821
Medlem
Wardimes avatar
Har bara varma minnen av HoMM 3. Hotseat for the win!
Citera
2018-02-08, 19:49
  #1822
Medlem
Det trista med HoMM III är ju att man rätt snabbt spelar igenom alla kartor. Själv har jag spelat spelet sedan elvaårsåldern och kan alla kartor mer eller mindre utantill. Blir ganska tråkigt att spela då, man vill ju upptäcka nya miljöer osv.
Citera
2018-02-09, 18:53
  #1823
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Nu var det ett tag sen nån pratade om HD men efter att jag upptäckte denna:
https://sites.google.com/site/heroes3hd/eng/description
så kan jag inte tänka mig att spela utan.
Gör så att man kan spela vilken upplösning som helst, fixar till lite bättre grafik och dessutom så innehåller det massvis med små"fixar" på saker som man aldrig trodde att man behövde. Bara en sån sak som att man kan ställa in så att man slipper klicka OK varje gång man har hämtat upp en hög med ved gör livet lite enklare, att man kan rekrytera monster genom att klicka direkt i rutan nere till vänster i slottet är värt hur mycket som helst. Som sagt, massvis med smågrejer som man aldrig tänkt på.
Citera
2018-02-26, 16:07
  #1824
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Det trista med HoMM III är ju att man rätt snabbt spelar igenom alla kartor. Själv har jag spelat spelet sedan elvaårsåldern och kan alla kartor mer eller mindre utantill. Blir ganska tråkigt att spela då, man vill ju upptäcka nya miljöer osv.

Finns en random map generator i expansionen Armageddons Blade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback