Citat:
Ursprungligen postat av
Hominem
Hur gick DNS-attacken av SOS alarm till?
Ingen DNS-attack, DoS med hjälp av autouppringningsappar.
Citat:
Ursprungligen postat av
OmneHomoMendax
Inte off-topic. Om han skulle ha vanföreställningar som del av psykos eller schizofreni, då är det relevant för påföljden. Nu har jag dock inte läst om att det rör sig allvarlig psykisk störning. Tänkbart är vanföreställningsyndrom, han tycks ha övervärdiga och ev grandiosa tankar. För min del är tråden intressant av just denna orsak, hur samhället ska hantera och bemöta individer likt denna. För det finns fler personer med liknande problematik, till exempel gryningspyromanen (där den huvudsakliga skillnaden är metoden).
Ja det är väl vagt sammankopplat men att hålla på och sia om hur väl psykiatrin fungerar i odiagnosticerade fall eller vilken sjukdom en människa har utifrån förhör och förundersökningsprotokoll har en stor risk att spåra ut.
Jag håller däremot fullständigt med dig om att det kommer bli intressant att se om Hanna får en psykiatrisk undersökning i samband med åtal/dom. I min värld ska han få vård och borde ha fått det för länge sedan, eventuellt med tvång. Hur man gör gränsdragningen om fara för andra i samband med telefonöverbelastningsattacker mot samhällsfunktioner är en intressant twist på LPT-frågan men för mig självklar.
Familjen indikerar ju att han haft problem sedan barnsben men att det var sedan lägenheten togs ifrån honom som det slog slint på riktigt.