• 22 409 online
  • 1 106 355 medlemmar
  • 57 596 391 inlägg
  • 1
  • 2
2016-02-29, 23:25
Medlem
C G Östling hade en lägehet på David Bagares gata, dessutom fanns patrull 1520 där utan anledning
eftersom områdesanropet inte gått ut. Kanske i bagaget på en polisbil??
Citera
2017-04-27, 21:33
Medlem
Nej nej nej! Ni har fått allt om bakfoten. Mördaren sprang in på Nalen eller in på Regeringsgatan 72, alltså in till Thåstrom. Ni måste ju läsa på!
Citera
2017-05-04, 20:07
Medlem
E.Morses avatar
Jag tror som tidigare i tråden att mannen som nästan springer ned paret är en annan person som inte vill ertappas av polisen på Malmskillnad, alltså springer vederbörande nedför David Bagare. Den efterföljande personen som duckade in bakom containrarna har väntat en kort stund innan han tar upp förföljandet (fråga om max någon minut), men sannolikt har mördaren stannat på Malmskillnad enligt min bedömning. Det är en mycket bra gata då ingen vill bli sedd där en fredagskväll. Alltså är människor vanvettigt upptagna med att försöka att inte själva bli sedda och lägger helt enkelt inte märke till andra. En man som promenerar förbi i mörk, knälång rock kommer inte någon att minnas.

Att herren skulle fått panik efter det mycket kalla agerandet på själva mordplatsen, där han improviserat sätter ett perfekt skott i ryggen på Palme som dödar direkt, håller jag inte för sannolikt. Att det skulle finnas flera skyttar är inte heller en teori jag blir varm för, man skall inte krångla till det, ju fler inblandade, dess fler som skall ha hållit mun i alla år. Nej, en skytt talar vi om som gör ett efterföljande, det finns ju till och med ett vittne i en kiosk som sett en man gå några meter bakom paret Palme.

Tror inte heller att vederbörande flydde till en lägenhet, i alla fall inte sin egen. Man kackar inte på sitt eget köksbord, helt enkelt. Snarare en lugn promenad via Malmskillnad och sedan ta tunnelbanan eller något en bit bort och beblanda sig med alla glada laxar i Stockholmsnatten.
Citera
2017-05-07, 20:54
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecu971
När man vandrar uppför trappan(som jag gjorde nyligen), så är det ganska självklart att man tar sig ner på kungsgatan igen, allt annat vore väldigt dumt. Mördaren hade förmodligen tur att ingen stötte på denna i trappan mot kungsgatan. I mitt fall mötte jag en person och detta var under lunchtid. Min känsla är att just trappan mot kungsgatan så är det lite folk som rör sig. Sen kunde hen beblanda sig med övrigt folk enkelt.

Jag skulle också säga att det är mer sannolikt att mördaren tog sig ned till Kungsgatan snarare än att springa nedför David Bagares Gata.
Citera
2017-06-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Jag skulle också säga att det är mer sannolikt att mördaren tog sig ned till Kungsgatan snarare än att springa nedför David Bagares Gata.

En fördel dock med att fortsätta David Bagares är att du snabbt hamnar på en plats som är väldigt avskuren från mordplatsen. Vägarna från Sveavägen upp och förbi Brunkebergsåsen är få och otillgängliga. Kutar du hela vägen ned till Birger Jarlsgatan är du på bara nån minut i en helt annan del av stan. Dessutom via en bilfri passage. Allmänt oupplyst är det också. Har själv stått på Malmskillnadsgatan och blickat ned mot David Bagares en mörk natt och inte fan skulle jag kunna säga om det springer nån ett par kvarter längre ned.

Kungsgatan så klart bra för att smälta in i mängden men du är i nån mening nästan tillbaka på mordplatsen.

Tycker också det är långsökt att avfärda vittnet Yvonnes iakttagelse på David Bagare med att hon skulle sett en annan filur komma springande. Tidpunktens för hennes observation stämmer bra med gärningsmannens flykt.
Citera
  • 1
  • 2