Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-25, 21:34
  #1285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Men för fan. Jämställer du häktning med avtjänande av straff på en anstalt? Idiot.
Idioti på hög nivå. Naturligtvis ligger väl straffvärden för vapenbrott och bedrägeri högre än det jag skrev, så nej. Jag refererade till häktningstiden och INTE avtjäning på anstalt
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han refererar naturligtvis till häktning, det finns egentligen ingen övre gräns för hur länge en person kan sitta häktad, då det i teorin kan förlängas och bli år, 3 månader är absolut inte ovanligt, Snubbarna som utförde attentatet på Vår krog och bar ii GBG satt t ex häktade en bra bit över 1 år medans åklagare och polis byggde caset.

Precis så! 3mån häktning för ett trippelmord är relativt lite skulle jag vilja säga. Det är mycket tid som.behövs åt förhöra misstänkta, vittnen, tömma telefoner, datorer, kartläggning, DNA, spår, svar från NFC, naturligtvis får man sätta hela denna process on hold helger och röda dagar... trippelmordet i uddevalla slutade med en häktningstid på 8mån innan mam dömdes. Ett annat fall jag följer är människorov mordet i gävle där dom väntas 9juni. Häktade sedan 14mån tillbaka.

Med det sagt så vill jag förtydliga att 3mån HÄKTNING när man är misstänkt för trippelmord är inte mycket.
Citera
2017-05-27, 22:46
  #1286
Medlem
getmoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
http://www.expressen.se/nyheter/brot...t-tredje-mord/



21-åringen misstänks för ett tredje mord har hotat sin advokat som hoppar av och misstänks vara psykiskt störd.
Vem av dom är det? Etiopiern?
Citera
2017-06-01, 02:31
  #1287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getmoney
Vem av dom är det? Etiopiern?

med rätt hög sannolikhet
Citera
2017-06-01, 14:34
  #1288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getmoney
Vem av dom är det? Etiopiern?

Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
med rätt hög sannolikhet

Av de tre häktade har väl två av dem mellanösternbakgrund (Saleh, Chamoun), och 16-åringen (Boto) från Kongo. Jag kanske har missat något? Finns det en fjärde nu?
Citera
2017-06-02, 18:05
  #1289
Medlem
nolewa0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutback
Av de tre häktade har väl två av dem mellanösternbakgrund (Saleh, Chamoun), och 16-åringen (Boto) från Kongo. Jag kanske har missat något? Finns det en fjärde nu?

Saleh är etiopie. Chamoun mellanöstern och Boto från Kongo.
Citera
2017-06-03, 10:03
  #1290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nolewa0
Saleh är etiopie. Chamoun mellanöstern och Boto från Kongo.

Saleh skall låsas in for life. Ingen vill ha han i Hallonbergen. De apor som supportar han på rättegången kommer att fotas och hängas ut här. Alla som finns runt honom som flugor kring koskit skall fram. Ingen kan gömma sig.
Citera
2017-06-03, 16:07
  #1291
Medlem
nolewa0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouintheh
Saleh skall låsas in for life. Ingen vill ha han i Hallonbergen. De apor som supportar han på rättegången kommer att fotas och hängas ut här. Alla som finns runt honom som flugor kring koskit skall fram. Ingen kan gömma sig.

Haha oj. Varför så arg?
Citera
2017-06-04, 10:02
  #1292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nolewa0
Haha oj. Varför så arg?

Anhörig. Varför är du så glad?
__________________
Senast redigerad av fuckyouintheh 2017-06-04 kl. 10:06.
Citera
2017-06-04, 11:22
  #1293
Medlem
Nrebellions avatar
De här killarna kommer förmodligen inte få det lätt på varken kåken eller karsudden, eller var dem nu hamnar. Dels för det de gjort och för deras personlighetsproblematik. Stöddigheten och brotten. Blir äcklad. Att ingen slagit larm tidigare? Socialtjänst? Skola? Får unga människor bara vara nu för tiden?
Är detta en del av något gäng? Eller bara förortspundare? Hur gick det för de mördades barn & husdjur? Så himla tragiskt.
Citera
2017-06-04, 15:55
  #1294
Medlem
nolewa0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouintheh
Anhörig. Varför är du så glad?

Till offren? Är inte glad, inte berörd alls.
Citera
2017-06-04, 19:03
  #1295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nolewa0
Till offren? Är inte glad, inte berörd alls.

Du är dålig på att ljuga. Varför så stort intresse för tråden om det inte är berör dig alls?
__________________
Senast redigerad av fuckyouintheh 2017-06-04 kl. 19:33.
Citera
2017-06-04, 20:53
  #1296
Medlem
getmoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nrebellion
De här killarna kommer förmodligen inte få det lätt på varken kåken eller karsudden, eller var dem nu hamnar. Dels för det de gjort och för deras personlighetsproblematik. Stöddigheten och brotten. Blir äcklad. Att ingen slagit larm tidigare? Socialtjänst? Skola? Får unga människor bara vara nu för tiden?
Är detta en del av något gäng? Eller bara förortspundare? Hur gick det för de mördades barn & husdjur? Så himla tragiskt.
Jag skulle behöva nog se mera kort på Saleh, men jag råkad eut för han och två andra för några år sen, han var mest drivande i gänget då. Säkert mest drivande i detta mord nu också. Jävligt obehaglig redan då, hoppas han hamnar på Hall eller Kumla. Ska helt klart kontakta förtroenderådet på anstalten där han hamnar.... Han har tur om han hamnar på Karsudden.

Lägg gärna upp mer bilder om någon har på honom. Lägg upp bilderna på dom som frågade snuten om han var vittne. Hoppas åklagaren låter dom sitta en eller två månader till på häktet bara för skojs skull, för välmående psyket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback