Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-31, 08:10
  #3337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k1piee
Är det någon som kan rekommendera en box som klarar av HDMI CEC?
Jag gillar inte att ha mer än en fjärrkontroll så har detta lite som ett krav men lyckas inte hitta något direkt.
MAG-boxarna klarar inte av det så det är uteslutet.

Har testat köra på en RaspberryPi med Kodi men lyckas inte få till så det fungerar bra, den ville bara uppdatera listan hela tiden.

Några tips?


Nvidia Shield med Kodi lirar bra med CEC
__________________
Senast redigerad av Phillefresh 2017-05-31 kl. 08:31.
2017-05-31, 10:11
  #3338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Nvidia Shield med Kodi lirar bra med CEC
Min MAG256 har stöd för CEC. Det kom i en av de senaste firmware. Vet inte om det även kommit till 254an dock.
2017-05-31, 10:14
  #3339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Okey tack
Vilket apparat ska man ha då? Och vart köper jag abonnemang med svenska kanaler?

Fick svar av försäljaren

"Hi my friend,
The box already contains a Nordic Sweden Royal Iptv 1 year Subscription.No need to pay the fee per month.
And you will enjoy 10% discount if you old customers want to renew the account in future.

If further question or request,pls let me know."

Bra pris! Du får ju i princip boxen gratis om det ingår ett år. Sen vet man ju inte kvalitèn på den provider.
I denna tråd talas det framförallt varmt om rapidiptv och även camdserver.com. Testat båda och båda bär i princip samma kanaler som du såg i listan hon ali.
2017-05-31, 12:02
  #3340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av es95pl
Bra pris! Du får ju i princip boxen gratis om det ingår ett år. Sen vet man ju inte kvalitèn på den provider.
I denna tråd talas det framförallt varmt om rapidiptv och även camdserver.com. Testat båda och båda bär i princip samma kanaler som du såg i listan hon ali.

Det hade varit intressant om nån hade testat och kunnat berätta om hur vida det är bra eller dåligt.
Själva boxen är väl bra, enligt deras specs. kanske 4GB DDR är standard på andra märken om jag inte är helt ute och cyklar. Dock vet jag inte om S905X processorn är den senaste?
__________________
Senast redigerad av Phillefresh 2017-05-31 kl. 12:05.
2017-05-31, 13:10
  #3341
Medlem
Hallå!
Försöker hitta en solid IPTV box samt tjänst som erbjuder primärt arabiska kanaler, det vill säga endast arabiska kanaler kommer vara av intresse samt där ingen buffring skall ske eller vara minimal.

Jag har kollat in ZaapTV:s HD609N men hittar inga recensioner samt lite fakta generellt från andra hand. Jag är villig att köpa utanför Sverige/EU om en sådan produkt/tjänst finns.
2017-06-01, 21:14
  #3342
Medlem
Någon som fått till fungerande xmltv/programguide till svenska kanaler?

Enda jag hittat är denna http://xmltv.se/ (xmltv.xmltv.se & json.xmltv.se), den laddar in väldigt många guider i kodi, men inga svenska kommer upp)
2017-06-02, 07:19
  #3343
Medlem
En fråga bara kan man köra iptv (pirat) på vilken box som helst som har så kallad mac adress,detta gäller en motorola iptv box
2017-06-02, 08:12
  #3344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonka
En fråga bara kan man köra iptv (pirat) på vilken box som helst som har så kallad mac adress,detta gäller en motorola iptv box
Har inte hört någon som använder motorola box, men om du kan ändra portal adress så kanske det kan gå
2017-06-02, 08:44
  #3345
Medlem
portal adress o det är är helt tappad bakom vagn här
2017-06-02, 09:13
  #3346
Medlem
http://king-iptv.net/?v=2fdcd16f0000
En fråga är detta nått att satsa på eller va säger ni jag kör iptv king nu men tycker det laggar o hackar som f...n
tack för svar
2017-06-02, 11:39
  #3347
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonka
http://king-iptv.net/?v=2fdcd16f0000
En fråga är detta nått att satsa på eller va säger ni jag kör iptv king nu men tycker det laggar o hackar som f...n
tack för svar
När jag använde det i vintras fungerade det bra i alla fall.
2017-06-02, 11:42
  #3348
Medlem
Vem köper ni av nu när Cuvillier är bannad?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback