2017-06-01, 11:31
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Stå mitt i röken och försök se fotboll och säg sedan om det är kul. Jag betalar inte inträde för att se rökmoln, jag vill se fotboll
På min plats på Slakthusläktaren får jag ingen rök på mig alls. Inte de på sektionerna runt omkring heller. Eller någon på andra sidan. Eller på den andra kortsidan. Eller på "rätt" ställe på läktaren där röken kommer ifrån.

Om man nu verkligen vill stå i klacken men inte tål rök, kolla åt vilket håll röken åker. De ventilerar (väl) ut den så all rök väller åt samma håll.

Viktig fråga!! Har fixat derbyplåt och ska gå med min pappa och han köpte biljetter på sektion 224, alltså ganska nära DIF-klacken. Tror ni att det kommer vara lite blandat där eller kommer det vara fullt med bajare? Mycket folk med säsongskort där? Vi är inte dumma i huvudet och kommer givetvis respektera att vi befinner oss på "eran" läktare och inte den delen vi har blivit tilldelade, så vi kommer hålla låg profil.
Citera
2017-06-01, 11:47
Medlem
1907.Skanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Sverigeflaggor används väl mestadels mot lag från Skåne, i syfte att säga "vi är svenskar, det är inte ni". Huruvida många skånepågar faktiskt bryr sig är väl en annan femma. Är ju inte direkt som när Rangers viftar med den vidriga Union Jack i matcherna mot Celtic.
På HIF är det ungefär lika vanligt med Union Jack som svenska flaggor. Skånska flaggor är dock vanligare än de andra två tillsammans.

Varför stödja Celtic för övrigt? Är du katolik?
Senast redigerad av 1907.Skane 2017-06-01 kl. 12:03.
Citera
2017-06-01, 11:54
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
På min plats på Slakthusläktaren får jag ingen rök på mig alls. Inte de på sektionerna runt omkring heller. Eller någon på andra sidan. Eller på den andra kortsidan. Eller på "rätt" ställe på läktaren där röken kommer ifrån.

Om man nu verkligen vill stå i klacken men inte tål rök, kolla åt vilket håll röken åker. De ventilerar (väl) ut den så all rök väller åt samma håll.

Viktig fråga!! Har fixat derbyplåt och ska gå med min pappa och han köpte biljetter på sektion 224, alltså ganska nära DIF-klacken. Tror ni att det kommer vara lite blandat där eller kommer det vara fullt med bajare? Mycket folk med säsongskort där? Vi är inte dumma i huvudet och kommer givetvis respektera att vi befinner oss på "eran" läktare och inte den delen vi har blivit tilldelade, så vi kommer hålla låg profil.

Du kan nog räkna med att det inte kommer att vara smockat ända till avspärrningen mot Dif-klacken, men majoriteten kommer förmodligen att vara Bajare (med inslag av blåblått). Det lär inte vara som i Difs hemmaderbyn att kurvorna har utgjorts av en stor del Bajare, som dessutom tillrättavisar gårdare som tar sig för stora friheter.
Citera
2017-06-01, 14:13
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
På HIF är det ungefär lika vanligt med Union Jack som svenska flaggor. Skånska flaggor är dock vanligare än de andra två tillsammans.

Varför viftar ni med Union Jack? Öarna och den konflikten har absolut 0 med Heif att göra. Att ni viftar med Union Jack är troligtvis en del i ert identitetssökande.
Citera
2017-06-01, 14:26
Medlem
1907.Skanes avatar
Skälen är givetvis olika för olika personer men de kan exempelvis vara:
1. Våra färger.
2. Var vi hämtat merparten av våra sånger.
3. Musik som HIF:are lyssnar på.
4. Klädstil.
5. Många HIF:are har ett brittiskt lag som nummer 2.

6. Här är vad du formodligen fiskat efter. En del sympatiserar med den brittiska saken.
Citera
2017-06-01, 16:49
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Skälen är givetvis olika för olika personer men de kan exempelvis vara:
1. Våra färger.
2. Var vi hämtat merparten av våra sånger.
3. Musik som HIF:are lyssnar på.
4. Klädstil.
5. Många HIF:are har ett brittiskt lag som nummer 2.

6. Här är vad du formodligen fiskat efter. En del sympatiserar med den brittiska saken.
1. Era färger? Då kan ni likväl börja vifta med den thailändska flaggan, vi i malmö borde kanske vifta med somalias flagga...
2.
3. Musik? E det Oasis som gäller då eller? På rak arm tror jag nog att artister från USA är vanligare på den gemene HIFarens spelista, kanske ni ska börja vifta med Stars and Stripes?
4. Där syftar du på casualstilen då eller?
5. Jag som trodde ni var 100% äkta?
6. Så du säger att där seriöst finns en övervägande stor del HIFare som "sympatiserar med den brittiska saken", alltså har en aktiv politiskt åsikt angående huruvida Nordirland ska tillhöra Storbritannien eller inte? Herregud, ni kommer från en lite obetydlig ort i södra Sverige, varför bryr ni er ens?
Citera
2017-06-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Du kan nog räkna med att det inte kommer att vara smockat ända till avspärrningen mot Dif-klacken, men majoriteten kommer förmodligen att vara Bajare (med inslag av blåblått). Det lär inte vara som i Difs hemmaderbyn att kurvorna har utgjorts av en stor del Bajare, som dessutom tillrättavisar gårdare som tar sig för stora friheter.

Brukar ju alltid finnas ett par idioter som sitter i de här hörnorna och söker konfrontationer. Så länge folk inte svävar ut totalt, vilket oftast inte är något problem på dessa sektioner så är det ganska lugnt. Det är ju normalt den absolut lugnaste sektionerna så hemmasupportrar som sitter där i valfritt derby är oftast inte de mest regelbundna besökarna. Vilket gör konfrontationssökarna än mer patetiska.

Det är väl bara när firmorna springer förbi när man står som bortasupporter på fel sida avspärrningarna, som efter dif - AIK nu senast, som pulsen stiger lite.
Citera
2017-06-01, 18:04
Medlem
Citat:

Stödjer inte Celtic, i mitt liv finns enbart plats för en klubb. Tog det bara som exempel där flaggviftande är mer provocerande än vad en svensk flagga är för skåningar.
Citera
2017-06-01, 18:56
Bannlyst
Bojkottar AIKarna Norrköping borta eller varför är det så lite folk på plats?
Citera
2017-06-01, 20:10
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona

va dum i huvudet visa att det inte är deras läktare
Citera
2017-06-01, 20:12
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Sverigeflaggor används väl mestadels mot lag från Skåne, i syfte att säga "vi är svenskar, det är inte ni". Huruvida många skånepågar faktiskt bryr sig är väl en annan femma. Är ju inte direkt som när Rangers viftar med den vidriga Union Jack i matcherna mot Celtic.
jävla katolikjävel. UVF no pope no surrender WATP
Citera
2017-06-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
vinner vi inte imorgon heter jag nils-eric åhman persson

Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
jävla katolikjävel. UVF no pope no surrender WATP

Hörru N-E Åhman Persson, ta det lugnt med fulspriten din jäkla imperialistlakej. Det enda de trätandade och överviktiga engelsmännen någonsin gjort bra var att rösta sig ut ur EU så den skotska frihetsrörelsen fick ny luft under vingarna. Harry Potter-kärringen och PL-svennarna kan säga vad de vill, de kan väl åka till VM i Ryssland och vifta med Union jack så får vi se hur de mår efteråt.

OnT:
För att detta inlägg ska ha någon som helst relevans till trådens ämne, så undrar jag varför svenska supportrar har sån fascination för att använda ordet "away" när det vankas bortamatch?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in