• 16 087 online
  • 1 111 280 medlemmar
  • 57 793 889 inlägg
2017-04-14, 17:42
Medlem
prolapse89s avatar
Detta är kanske lite ot men tittade just in på det nästintill försvunna svenska AFA:s hemsida, dom hade gjort en ”gräv” om det högerextrema medialandskapet. Självklart finns Nyheter idag med där, tycker AFA alltså att Allard är högerextrem? Jävla trams isåfall.

Har precis lyssnat igenom män-avsnitten, bisarrt att dom känner sig nödgade att ägna typ 6 timmar åt att förklara att vänstern kanske skulle ha något att vinna på att inkludera män som fullvärdiga människor i analysen, säger något om hur sjuk vänstern faktiskt är.
Senast redigerad av prolapse89 2017-04-14 kl. 17:47.
Citera
2017-04-21, 13:56
Medlem
logg-herres avatar
Nu verkar vänstern vara igång igen och hatar på Allard ( https://www.arbetaren.se/2017/04/21/...radikalhogern/ )

Löjligaste är dock inte att denna grabb på 13 bust fick sin artikel publicerad men att HAN VÅGAR INTE ENS SKRIVA NAMN. Som att en förbannelse vilar över dem eller något

Skämt åsido är det alltid lika kul när vänstern skiter på sig, keep up the good work.
Citera
2017-04-29, 16:53
Medlem
Verkar som de misslyckades med ett avsnitt om Frankrike och ett nytt kommer nu i helgen. Förresten, borde inte moderator flytta denna tråd till Podcasts?
Citera
2017-05-10, 19:22
Medlem
InnesIs avatar
Det här är en av ganska få politiska podcasts jag uppskattar. Överlag har de intressanta analyser som dessutom känns väldigt originella. De är heller inte rädda för att säga saker som kanske kan tyckas är kontroversiellt för andra.

Den största förbättringspotentialen är att jag tycker de borde tänka igenom sina liknelser lite mer. Ofta går de bort sig med orimligt långa samtal om det man väljer att likna något samhällsfenomen med. Måste man t.ex. lägga 5-10 minuter på att förklara ett datorspel för att man ska kunna ro liknelsen i hamn är det antagligen en ganska dålig liknelse i det sammanhanget.

Vore roligt med fler gäster också. Programmen om revolutionära fronten var mycket intressanta. De både bekräftade och förstörde fördomar jag hade om dess medlemmar. Mycket bra!
Citera
2017-06-01, 14:11
Medlem
InnesIs avatar
Varför inte bjuda in fler gäster. programmen om RF var bland de bästa ni gjort. Med gäster tenderar ni att strukturera upp det lite bättre också. Mitt förslag är att bjuda in Boris från Radio Bubbla. En, enligt egen utsago, vänsterpolitisk person men som med vänsterns förändringar känner mer samhörighet med libertarianer. Det skulle vara mycket intressant.
Citera