Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-28, 15:04
  #9625
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
För min del har jag svårt för att numera se något "avancemang" för islam eller islamism i Sverige.

Tvärtom verkar islams/islamismens olika försök på att "avancera" att ha nått vändpunkten, där pro-islam eller -islamism retoriken, demagogin, apologetiken samt olika praktiska åtgärder snarare är kontraproduktiva än konstruktiva.

"Folk" har fått ökat kunskap om vad islam egentligen ÄR ... och reagerar realistisk från detta underlag.

Skulle säga att kunskapen om islamism har ökat. Fortfarande så finns det många innom politiken, media och kulturen som inte riktigt vet på vilken fot de ska stå. För dem kan det fortfarande vara rasism att fördömma islamism.

Dessutom så har/är det svårt för många att inse att islamism är för muslimer den naturliga och politiska, juridiska, kulturella, tolkningen av islam. Då islam/koranen beskriver i detalj hur det muslimska utopiat ska vara.

Det finns ett tydligt och klart samband mellan Islam - Islamism - Jihad - och vara Muslim.

Men Drottningatan och Manchester har naturligtvis bidragit till ett uppvaknande.

SAS och sjöjaffären är ett exempel.

Att vägra hälsa på det andra könet eller ta ihand är numera inte längre spännande kulturyttring utan diskriminering och tecken på fanatism.

Likaså har det börjat gå upp för folk att de internt är osams och de mer fanatiska ger sig på de andra med våld. Och att judar och homosexuella redan står på deras "dödslistor".
Citera
2017-05-28, 16:14
  #9626
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Skulle säga att kunskapen om islamism har ökat.

Citat:
Det finns ett tydligt och klart samband mellan Islam - Islamism - Jihad - och vara Muslim.

Citat:
Likaså har det börjat gå upp för folk att de internt är osams och de mer fanatiska ger sig på de andra med våld. Och att judar och homosexuella redan står på deras "dödslistor".

Japp. Kunskapen om vad islam ÄR ökar, men det kommer att ta lite tid före denna kunskap får omfattande konsekvenser; det finns en del hinder på vägen.
Citera
2017-05-28, 16:43
  #9627
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Japp. Kunskapen om vad islam ÄR ökar, men det kommer att ta lite tid före denna kunskap får omfattande konsekvenser; det finns en del hinder på vägen.

Finns lagar mot hets mot folkgrupp, religion, kön och sexuell läggning.

Finns lagar om stämpling mot staten.

Det finns lagar mot terrorism.

Ökad kontroll av bidrag.

Så det finns en del att jobba med.
rdelas
Mångkulturen måste överges och strykas.
Citera
2017-05-29, 23:49
  #9628
Medlem
fasligts avatar
I Kanada anses det viktigt att lagstifta om hate speech mot islam, men inte lika viktigt när det kommer från islam. Här predikas från moskén en önskan om att ingen av oss otrogna måtte sparas, och om judisk smuts. Samma ideologiska motivation driver hatet där som här. Mer sånt här är troligtvis att vänta, liksom självmordsterrorister som övertygas av dessa vidriga imamers vidriga hate speech.
Citat:
🇨🇦Canada :Toronto Mosque Calls for the Death of All Jews and Christians😡😡😡
https://twitter.com/rejialex7/status/869196305444286466

Videosnutt i länken
Citera
2017-05-30, 07:25
  #9629
Medlem
longbow4ys avatar
Man undrar vilka trådkändisar som ligger bakom detta:

Citat:
Svenska och danska staten har lurats på över 100 miljoner kronor i en internationell härva av momsbedrägerier, där pengar misstänks ha gått till terrorism.
...
Det handlar om flera misstänkta terrorresenärer, uttalade sympatisörer till terrorgrupper, en tidigare misstänkt för terrorbrott, och personer som delar adress med tidigare terrordömda och IS-krigare.
...
I Sverige har det framförallt handlat om företag som säljer mobiltelefoner. Genom en kedja av transaktioner lurar de staten på momsen. Några av de här bedrägerierna har bland annat Dagens Nyheter och Göteborgsposten tidigare rapporterat om. De har också kunnat visa att några inblandade har kopplingar till våldsbejakande islamism.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6705633

Det är helt otroligt. Svenska skattebetalare har finansierat IS.
Citera
2017-05-30, 08:05
  #9630
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Man undrar vilka trådkändisar som ligger bakom detta:


http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6705633

Det är helt otroligt. Svenska skattebetalare har finansierat IS.
Enligt granskningen så rör det sig om hundratals bolag så kanske... alla?

Bolag som dessa har återkommit i tråden under åren och kopplats till terrorresenärer och jihadistsympatisörer.

Den numera dömde Ahmad Bin Sultan har/hade ett bolag Makti communications och genom den numera vilande "hjälporganisationen" Solidaritetscenter kan han kopplas till Mohammad Al-Kotrani (Solidaritetscenter stod på dennes adress). Al-Kotrani är gift med den av Gefle Dagblad granskade Abu Raad.

Al-Kotrani verkade som revisor i Nordic Phone Trades, numera avregistrerat då Shihab Badri åtalades och dömdes för momsfiffel. Shihab Badri är bror till Kamal Badri som lidit martyrdöden i Syrien.

Al-Kotrani kan också i sin roll som revisor kopplas till Adam Ibrahim Olofsson. Han är son till Camilla Olofsson och den numera döde terroristen Mohammed Moumou.

Sedan har vi givetvis de som redan dömts - Anas Khalifa.

Lite inlägg om detta i tråden:
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige

Det finns en hel del info i tråden och på forumet i stort.
Citera
2017-05-30, 13:28
  #9631
Medlem
SlipadDiamants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Man undrar vilka trådkändisar som ligger bakom detta:


http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6705633

Det är helt otroligt. Svenska skattebetalare har finansierat IS.


Jajemensan
Citat:
Magnus Ranstorp‏Verifierat konto @MagnusRanstorp

In Sweden ISIS foreign fighters have taken out student loans to bankroll their trip.
Citera
2017-05-30, 18:21
  #9632
Medlem
Gyrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Enligt granskningen så rör det sig om hundratals bolag så kanske... alla?

Bolag som dessa har återkommit i tråden under åren och kopplats till terrorresenärer och jihadistsympatisörer.

Den numera dömde Ahmad Bin Sultan har/hade ett bolag Makti communications och genom den numera vilande "hjälporganisationen" Solidaritetscenter kan han kopplas till Mohammad Al-Kotrani (Solidaritetscenter stod på dennes adress). Al-Kotrani är gift med den av Gefle Dagblad granskade Abu Raad.

Al-Kotrani verkade som revisor i Nordic Phone Trades, numera avregistrerat då Shihab Badri åtalades och dömdes för momsfiffel. Shihab Badri är bror till Kamal Badri som lidit martyrdöden i Syrien.

Al-Kotrani kan också i sin roll som revisor kopplas till Adam Ibrahim Olofsson. Han är son till Camilla Olofsson och den numera döde terroristen Mohammed Moumou.

Sedan har vi givetvis de som redan dömts - Anas Khalifa.

Lite inlägg om detta i tråden:
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige

Det finns en hel del info i tråden och på forumet i stort.
Ekot "granskar", "avslöjar" jojo, info har stått i tråden sen flera år tillbaka. Idioter!!! Och i samarbete med Jyllandsposten och DR?? Skulle inte förvåna mig om danska journalister läst här och faktiskt tagit tillvara infon som vi alla bidragit med. Den danska journalisterna är nog av en helt annan kaliber.
Citera
2017-05-30, 21:14
  #9633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
Ekot "granskar", "avslöjar" jojo, info har stått i tråden sen flera år tillbaka. Idioter!!! Och i samarbete med Jyllandsposten och DR?? Skulle inte förvåna mig om danska journalister läst här och faktiskt tagit tillvara infon som vi alla bidragit med. Den danska journalisterna är nog av en helt annan kaliber.

Jyllandsposten läser Flashback för att få fram info om vad som händer på terroristfronten i Sverige:
https://www.pressreader.com/denmark/...81689726251799

Den helt värdelösa rapporteringen i den svenska pressen som Jyllandsposten skrev om, togs senare upp i SR:s Medierna. Medierna utelämnade naturligtvis att Flashback hade varit en viktig källa för danska journalister:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4309819


Vad gäller momsbedrägerierna i Danmark, verkar de knutna till spanska al-Qaidamedlemmar ( och inte tydligt till IS ). Flera av de "svenskar" som är inblandade är även de snarare sympatisörer till al-Qaida/al-Nusra än till IS.
Men som vanligt skriver svensk media inget om att de pengar som jihadisterna fått loss på momsbedrägerier kan ha hamnat hos al-Qaida/al-Nusra - då de enligt svensk media tillhör närmast en god sida av sk rebeller som i allians med MB och salafijihadister bekämpar Assad. Istället söker man koppla ihop bedrägerierna med IS, vilket iofs delvis kan stämma men knappast är hela förklaringen.
Citera
2017-05-30, 23:37
  #9634
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Jyllandsposten läser Flashback för att få fram info om vad som händer på terroristfronten i Sverige:
https://www.pressreader.com/denmark/...81689726251799

Den helt värdelösa rapporteringen i den svenska pressen som Jyllandsposten skrev om, togs senare upp i SR:s Medierna. Medierna utelämnade naturligtvis att Flashback hade varit en viktig källa för danska journalister:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4309819


Vad gäller momsbedrägerierna i Danmark, verkar de knutna till spanska al-Qaidamedlemmar ( och inte tydligt till IS ). Flera av de "svenskar" som är inblandade är även de snarare sympatisörer till al-Qaida/al-Nusra än till IS.
Men som vanligt skriver svensk media inget om att de pengar som jihadisterna fått loss på momsbedrägerier kan ha hamnat hos al-Qaida/al-Nusra - då de enligt svensk media tillhör närmast en god sida av sk rebeller som i allians med MB och salafijihadister bekämpar Assad. Istället söker man koppla ihop bedrägerierna med IS, vilket iofs delvis kan stämma men knappast är hela förklaringen.

Och minsann har även danskarna intervjuat en viss användare!

Men det var en besvärlig länk du bjöd på. Jag tror inte att min webläsare visade hela artikeln. Den slutar abrupt och utan punkt:
Citat:
Batuta, der har skrevet godt 1.900 af i alt over 26 millioner indlaeg på Flashback, erkender at det ikke er noget
Citera
2017-05-31, 21:35
  #9635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Och minsann har även danskarna intervjuat en viss användare!

Men det var en besvärlig länk du bjöd på. Jag tror inte att min webläsare visade hela artikeln. Den slutar abrupt och utan punkt:

Det är inte så mycket som saknas av artikeln, någon bättre länk har jag inte hittat. Det som inte kom med var en kortare intervju där jag tog upp att det olyckligtvis kunde förekomma felaktiga utpekanden på Flashback - men att det var oundvikligt då svenska journalister inte gjorde sitt jobb.
Vid den här tidpunkten var det ett enormt gap mellan den information som kom fram på Flashback, och den torftiga nyhetsförmedling som svensk MSM ägnade sig åt.
Idag ser det bättre ut, men trådarna innehåller fortfarande info som antingen ligger långt före den når MSM, eller tar upp ämnen som MSM inte vågar rota i. Rädslan för att islamofobistämplas av Rashid Musa-gänget verkar dock ha avtagit inom delar av journalistkåren.
Citera
2017-05-31, 22:22
  #9636
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Och minsann har även danskarna intervjuat en viss användare!

Men det var en besvärlig länk du bjöd på. Jag tror inte att min webläsare visade hela artikeln. Den slutar abrupt och utan punkt:
Om man markerar all text (det kommer inte att se ut som den blir markerad) och sedan högerklickar och markerar copy fick jag fram en version jag kunde läsa i sin helhet.
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det är inte så mycket som saknas av artikeln, någon bättre länk har jag inte hittat. Det som inte kom med var en kortare intervju där jag tog upp att det olyckligtvis kunde förekomma felaktiga utpekanden på Flashback - men att det var oundvikligt då svenska journalister inte gjorde sitt jobb.
Vid den här tidpunkten var det ett enormt gap mellan den information som kom fram på Flashback, och den torftiga nyhetsförmedling som svensk MSM ägnade sig åt.
Idag ser det bättre ut, men trådarna innehåller fortfarande info som antingen ligger långt före den når MSM, eller tar upp ämnen som MSM inte vågar rota i. Rädslan för att islamofobistämplas av Rashid Musa-gänget verkar dock ha avtagit inom delar av journalistkåren.
Kul, jag visste inte att du hade blivit intervjuad en gång i tiden. Min reflektion när jag läste det du sade och artikeln i stort är att inte mycket har förändrats, men det har börjat ändå röra på sig. Förhoppningsvis. Extremister uppmärksammas, Islamiska Förbundet kopplas mer öppet till det Muslimska Brödraskapet och bidrag har dragits in. Det finns idag fler röster som talar mot dessa islamister. Men kanske hade jag skrivit detsamma i samband med att TUFF fick sina bidrag indragna, hade jag varit aktiv då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback