2017-05-28, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Detta är ju närmast unik, eller vafan Sverige har de Craziest Bitches in The World!
Det är nått med Stockholms Innerstad och livet för överklassen i en roll som feminister som oftast bara är fett jobbigt men de här - De är närmast en del av vår kultur! En skev del och inte som de Röda Hästarna från Dalarna men Tokiga Feminsthästar.

De gör iallafall något mot de där Hästarna!
Haha, va stört jag googlade och Nordfront kom upp som enda rimliga alternativet men de skriver ju faktiskt riktigt bra:
https://www.nordfront.se/feminister-imiterade-hastar-protest-mot-statyer.smr

De skulle köra en samordnad aktion med Motståndsrörelsen som kunde dela ut flygblad medans feministerna ..gör sin grej.. de hade ju fan skapat debatt i de allmänna rummet som är vad hästfeministerna vill.

Man skrämde bort nån feministgrupp från Almedalen läste jag på Flashback tidigare.
(FB) Kvinnonätverk bojkottar Almedalen på grund av rasism
Här kan man agera för Kvinnorkampen mot Hästskulpturer!
Enade Vi Står* & Hästarna Ska Falla! 👊🏼

*samt galopperar
asså vad fan i hela helvete är det för fel på idioterna? helt jävla sjukt!! det är ju för fan zombies på riktigt...fram med en jävla shotgun bara
Citera
2017-05-28, 08:14
Medlem
sk33s avatar
Jag tycker visserligen att vi behöver fler statyer istället för de modernkulturella schabrak som smyckar våra gemensamma utrymmen idag, och då får de gärna vara kvinnor som anses ha gjort något väl för bygden, regionen, nationen eller världen. Jag är till och med öppen för att ha statyer av Jesus och Muhammed, om det glädjer någon. Men tyvärr drar sådana här aktioner ett löjets skimmer över feminismen. Visserligen oförtjänt, men ändå. Predikas för redan troende, eller vill man* vinna nya anhängare?
Citera
2017-05-28, 08:27
Medlem
envackerblommas avatar
Nu finns galoppen på youtube
Feminists comes galoping on Swedish streets
http://youtu.be/zXnzCqZLX2o
Senast redigerad av envackerblomma 2017-05-28 kl. 08:30.
Citera
2017-05-28, 08:28
Medlem
Wayaheads avatar
Den galopperande sinnessjukan i Sverige manifesteras dagligen av feminister!

Det feministerna omedvetet skriker efter, behöver, är ordentliga käftsmällar och att sättas på plats!
Citera
2017-05-28, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cybernetics.Visor
flytta ifrån städerna..dom kommer kollapsa först...tiden rinner ut...katastrofen är på väg och massorna kommer dö..oroa er inte för feministerna dom kommer dö när ekonomin kollapsar...rädda er själva det är det viktiga.

Nej. Den enda som håller på att kollapsa är du, i likhet med andra människor som saknar adaptiva färdigheter. Vi andra ler när förändringens vindar blåser även om vi inte alltid sympatiserar med innehållet i det nya.
Citera
2017-05-28, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
För ett par timmar sen imiterade ett 25-tal tjejer hästar på en 7 km lång sträcka i Stockholm. Det klassades som konst slash samhällsprotest av upphovsmakerskorna. 2 kvinnliga konstnärer på fel sida 50. Chock.

De tycker det finns för många manliga statyer, och att kvinnor ska ta mer plats, och att kvinnokroppen är ett otyglat väsen, och att det finns för mycket nakenhet, och att fotbollsfans är för högljudda, och ... ja se klippet själv. Blir fan matt.

http://www.mynewsdesk.com/se/dansenshus/pressreleases/city-horses-en-dansgalopp-genom-stockholm-city-1973220

Hur kommer detta tas emot av feministerna? Stöttar man projektet och tycker det är /insert valfritt superlativ/, eller blir det skämskudde även hos dem?

Går det att hitta nåt spår av brahet i detta?
Hur påverkar det Sverige-bilden?
Nån som vet hur mycket spektaklet kostar?
Jag tycker verkligen att de förtjänar en staty med ex Schyman ridandes på en käpphäst.Vi är ju trots allt en feministisk stormakt.
Citera
2017-05-28, 09:03
Medlem
Det här måste definitivt kandidera som en av de sjukaste "happenings" som genomförts i Sverige under den kulturmarxistiska stormaktseran (typ 1968-nu). Och det finns skarp konkurrens!

Hela klippet från SvT med H-bombens feminina blattedialekt pratandes över ungflickornas galopp är episk humor. Osökt kom jag direkt att tänka på en klassisk sketch:

https://www.youtube.com/watch?v=k5ba1OKY7Xc

Jag antar att töserna inte inser att dom sätter sig själva i samma skämshörn, med den eviga dumstruten på den lilla skallen med det valnötsstora organet!

Intressant också att de använder hästen som metafor för patriarkatet. Hästsporten är idag ett övervägande kvinnligt revir, och ett grabbgäng kanske skulle fixa en performance där man kör lite fotbollsmatcher i hästhagen för att protestera mot det kvinnliga förtrycket?

Tjejerna menar också att de provocerar och får folk att stanna och titta. Min tolkning är nog snarare att vi snubbar gärna tar oss en närmare titt på några av de läckra ungstona som faktiskt rör sig i den här flocken. Vem sa att alla flator ser ut som skräcködlor? Några av dessa amazoner har riktigt läckra ben! Speciellt i galopp!

Vad gäller statyerna är det nog inga problem. Inom 50 år så är det nog stor risk att de har gått samma väg som artefakterna i Nineve och Mosul. Att de skulle ersättas av kvinnostatyer är dock mindre troligt. Den framöver i lag påbjudna religionen och ideologin tillåter inte avbildningar.

Vi får se vad som sker med de här suffragetterna när den tiden är inne. Antingen är de instängda inomhus under ett stort svart skynke, eller så har de tvingats att ingå allianser med de så förhatliga vita männen för att kunna överleva på den islamistiska taigan.

Det finns en tid för lek, men också en tid för allvar. Så spring av er den ystra rastlösheten nu, läckra små ungston! Tids nog ska ni betäckas och bli gamla märrar. Betet i hagen riskerar att bli magert och när era herrar har slut på ensilerat hö väntar svåra tider.
Citera
2017-05-28, 09:05
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Är det någon annan som känner igen det här från när talibanerna började spränga buddistiska statyer?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturlandskapet_och_fornl%C3%A4mningarna_i_Bamiya ndalen

De må ev. ha rätt i sak men man kan inte klaga på historia. Den kan inte ändras.
Citera
2017-05-28, 09:17
Medlem
Tsarevitjs avatar
Ja, varför inte ersätta Gustav II Adolf med riksfittan Schyman ridandes på en kvast och med huckle på huvudet. Det skulle på ett utmärkt sätt illustrera de knäppa feministerna. De galopperande damerna verkar ha en massa energi över. Synd, den borde ha kunnat användas bättre till exempel genom hushållsarbete så att maken får vila.
Citera
2017-05-28, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Wow, vilka idioter. Men jag stör mig mer på riktiga hästar, som skiter på cykelvägarna i innerstan.
Ja, den delen missade man. Man borde utsett någon, som sket framför varje staty.
Citera
2017-05-28, 09:28
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Jag tycker verkligen att de förtjänar en staty med ex Schyman ridandes på en käpphäst.Vi är ju trots allt en feministisk stormakt.
Utmärkt ide. Gamla mansstatyer bör rivas o ersättas med kvinnor. HEJDÅ Nackastatyn. In med Pia Sundhage på Söder.
Universitetet i Stockholm har redan börjat rensa upp!
Citat:
Juridicum byter ut tavlor på vita äldre män som varit professorer - "alla ska känna sig inkluderade"
http://www.dagensjuridik.se/2015/08/juridicum-byter-ut-tavlor-pa-vita-aldre-man-som-varit-professorer-alla-ska-kanna-sig-inklude

En regnbågsälg ersatte gubbarna se bild nedan
https://mobile.twitter.com/Ivarpi/status/868121278141652992/photo/1
Senast redigerad av envackerblomma 2017-05-28 kl. 09:49.
Citera
2017-05-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Nej. Den enda som håller på att kollapsa är du, i likhet med andra människor som saknar adaptiva färdigheter. Vi andra ler när förändringens vindar blåser även om vi inte alltid sympatiserar med innehållet i det nya.
Jag antar att du hade gått runt med ett stort leende i Tyskland, på 30-talet? Förändringens vindar är ju alltid goda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in