2017-05-27, 00:05
Medlem
Det är bra att hon iaf gör något. Till skillnad från 99.99% av alla andra som har ett "öppet"hjärta,
Citera
2017-05-27, 00:10
Medlem
Drozds avatar
Att ha en "ensamkommande" Afghan inhyst smäller tio gånger högre i MP-kretsar än medlemskap i Amnesty eller Green Peace. Alice är diskret med detaljer om sin nya familjemedlem men ville hemskt gärna droppa att hon har en, PR-pluspunkter till Bah Kunke.

Önskar hela familjen lycka till med den nytillkomna 25-åringen!
Citera
2017-05-27, 00:10
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Beror ju dock på var man bor. I Skåne finns det flera områden som betalar över 25000 kr i månaden per boende. Jag vet familjer som har 3 jour akut platser och får då in över 100 000 kr i månaden.

Jävla utsugare tycker jag.

Jag fick i alla fall 11000 i månaden skattat och klart från Hässleholms kommun fram till 18-årsdagen och sen fick jag inget mer.
Citera
2017-05-27, 00:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
UD kan ha fått i uppgift att hitta en Afghan från bättre familj. Narkotikafri och med högre utbildning från Europa.
Troligtvis politiskt aktiv på vänsterkanten och dokumenterat homosexuell.

Knappast en religiös fårahede på 35 som påstår sig vara 15.

I det här fallet är papprena garanterat i ordning och han är dubbelkollad av SÄPO.

Något sådant.., afganen har knappast lottats fram genom att Kuhnke har tagit en vild chans på "tombola-hjulet" med "vad som helst". "Nyheten" känns planterad, sedan ett bra tag tillbaka..

Sedan om man tänker efter på följande som sägs i intervjun :

– Jag har en ny familjemedlem med bakgrund i Afghanistan.

Kan du berätta om din nya familjemedlem?

– Nej, det vill jag inte göra. Det är privat.

1) Fulpressen känner till detta..
2) Kuhnke väljer att säga "a", men inte "b"..

Kuhnke kunde säkert ha vädjat till pressen till att respektera hennes val (det är ju behjärtansvärt generöst av henne), och inte önska att detta skulle komma ut (fulpressen skulle säkert ha respekterat hennes önskan).., men det gjorde hon inte.

Säger det igen, "nyheten" är planterad.
Citera
2017-05-27, 00:15
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
"”Vår pappa var (är) på gränsen till galet ’hård’. Han upprepade ständigt (!) att ”ni har inget att skylla på om ni inte lyckas göra nåt bra av era liv”. Och ’ni har haft TUREN, inte förtjänat, att födas i världens bästa land’! Och min personliga favorit som jag får bita mig själv i tungan för att INTE säga till mina tre ohängda ungar; ”Varför gråter du?! (Med arg röst) Har militären dödat hela din familj? Svälter du? Nej men då så – skärp till dig!” "

http://www.dn.se/kultur-noje/bah-kuh...ll-bli-battre/

Jag undrar vad farsan tycker om att hon medverkar i en regering som får Sverige att hamna långt ner på listan över bra länder idag.

Ja, somliga väljer att "gå över lik" för att få en maktens position. Tycker själv det är otroligt roligt att se henne bära den ena fyndiga kreationen efter den andra i TV (antar att det är någon form av ställningstagande för Svensk design) när hon i samma TV program inte kan svara på vad hon skall göra med alla hemkommande IS Soldater och att hon inte gjort jota kring denna hennes kanske viktigaste fråga sedan hon vart minister för tre år sedan. Vi har alla olika prioriteringar, kan man lugnt säga i hennes fall.. Skämskudden är uppe kring var och vartannan intervju i denna rödgröna stuvning. Eller som Trump skulle säga: Ett gäng losers.
Senast redigerad av CapsLock99 2017-05-27 kl. 00:21.
Citera
2017-05-27, 00:16
Medlem
Termen "extreme vetting" är det första man kommer tänka på. Har svårt att tänka mig att det är en genomsnittlig afghansk ensamkommande utan detta är planerat i minsta detalj så kulturministern ska kunna tala om sina positiva upplevelser och samla billiga godhetspoäng och (vad de hoppas på) fler röster. Tror inte det finns ett uns av genuitet utan bara ren populism vänd mot vattenmelonernas väljare, trots allt så är ju just invandringsfrågan en av anledningarna till deras tapp.
Citera
2017-05-27, 00:38
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
"Ett stort hjärta"? Ja inte för svenskar i alla fall. Hon deltar däremot helhjärtat i planen för vår utrotning.

Ja, eller hur? Så sjukt trött på att höra dessa kommentarer: "Ett stort hjärta", "Stor humanist"...jävla fittor som vill ersätta ursprungsbefolkningen i Norden med skitmänniskor som redan sabbat sina egna länder.
Citera
2017-05-27, 00:50
Medlem
Glajjans avatar
Afghanen utnyttjas som rekvisita. Hans hela tillvaro är en politisk aktion.

Alice Bah är inte bättre än en slavägare
Citera
2017-05-27, 01:19
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jellymonster
Termen "extreme vetting" är det första man kommer tänka på. Har svårt att tänka mig att det är en genomsnittlig afghansk ensamkommande utan detta är planerat i minsta detalj så kulturministern ska kunna tala om sina positiva upplevelser och samla billiga godhetspoäng och (vad de hoppas på) fler röster. Tror inte det finns ett uns av genuitet utan bara ren populism vänd mot vattenmelonernas väljare, trots allt så är ju just invandringsfrågan en av anledningarna till deras tapp.

Eller också ser hon sin far i den ensamkommande afghanen. Fadern kom ju till Sverige från det fattiga Gambia.
Hur skulle jag själv vilja bli behandlad om jag kom som ensamkommande är väl en central fråga i sammanhanget. Det var det i mitt fall.
Citera
2017-05-27, 01:33
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbrujo
Ja, eller hur? Så sjukt trött på att höra dessa kommentarer: "Ett stort hjärta", "Stor humanist"...jävla fittor som vill ersätta ursprungsbefolkningen i Norden med skitmänniskor som redan sabbat sina egna länder.

Ja, Alice är ju färgad så då har hon ju redan dragit sitt strå till stacken när det gäller att fördärva ursprungsbefolkningen. Sen har vi ju tagit emot två och en halv miljoner invandrare av alla de slag de senaste 50 åren. Är det inte lite sent då att tänka på ursprungsbefolkningen? Två och en halv miljon? Vad gör vi med dom?
Citera
2017-05-27, 01:36
Medlem
Fake news tror jag, hon har fått ett "fadderbarn" som bor på nån flyktingförläggning , säpo rapporterar då och då om telningens framsteg
Citera
2017-05-27, 01:47
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Ja, Alice är ju färgad så då har hon ju redan dragit sitt strå till stacken när det gäller att fördärva ursprungsbefolkningen. Sen har vi ju tagit emot två och en halv miljoner invandrare av alla de slag de senaste 50 åren. Är det inte lite sent då att tänka på ursprungsbefolkningen? Två och en halv miljon? Vad gör vi med dom?

Let's not say anything until we have them on the trains...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in