Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-25, 10:29
  #1
Medlem
Nu är det dags för att diskutera NHL 18, vad är nytt?
Las Vegas tillkommer
Ny spelmotor
Det är väl det som är fastställt, vad kommer att va med och vad vill ni se i spelet?

Själv hoppas jag på det vanliga..
Rörligare spelare, känns fortfarande segt i 17.
Be A Pro, SHL, Finland eller vart man nu vill börja.
Allsvenskan vore guld.
Karriär med en SHL klubb vore kul, släppa samt värva från Nhl osv.
KHL..
Citera
2017-05-25, 10:38
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Det är väl i år den går över till Frostbite, så jag är hoppfull inför att de äntligen återlanserar NHL-serien till PC.

Annars blir det inget köp i år heller (trots att jag äger en PS4:a).
Citera
2017-05-25, 11:13
  #3
Medlem
Stingraiders avatar
Instämmer med ^Eaz, de måste börja släppa till PC. Fler och fler kör ju handkontroll till datorn, det är en mycket märklig inställning man haft(har?) hittills.
Citera
2017-05-25, 20:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är väl i år den går över till Frostbite, så jag är hoppfull inför att de äntligen återlanserar NHL-serien till PC.

Annars blir det inget köp i år heller (trots att jag äger en PS4:a).


Vart har ni läst om info om frostbite i år?tycker det är väldigt segt med information överhuvudtaget om årets NHL det brukar ha kommit mkt mer information/teaser trailers vid denna tiden
Citera
2017-05-25, 21:17
  #5
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Vart har ni läst om info om frostbite i år?tycker det är väldigt segt med information överhuvudtaget om årets NHL det brukar ha kommit mkt mer information/teaser trailers vid denna tiden

FIFA var första sportspelet som fick det första året, NHL skulle fått det efter det.
Citera
2017-05-25, 21:29
  #6
Medlem
-Mystics avatar
Ja, det är äntligen dags att släppa det till PC igen, PC-marknaden är inte alls som den var för 10 år sedan när man sist släppte NHL till denna underbara plattform. Piratkopiering inom spelbranschen är väldigt mycket mindre tack vara faktiska lösningar och inte bestraffning.
Citera
2017-05-25, 21:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
FIFA var första sportspelet som fick det första året, NHL skulle fått det efter det.

Japp hoppas det kommer till NHL 18 dock inget jag har läst som är definitivt utan ett frågetecken än så länge då knappt ingen konkret information finns om spelet.
Citera
2017-05-25, 21:53
  #8
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Japp hoppas det kommer till NHL 18 dock inget jag har läst som är definitivt utan ett frågetecken än så länge då knappt ingen konkret information finns om spelet.

Tror det kommer med Frostbite, då den motorn är riktigt bra.

Dock är frågetecknet om det faktiskt kommer till PC, det är trots allt en fråga om pengar där.
Citera
2017-05-25, 23:42
  #9
Medlem
SilviaNights avatar
Be A Pro måste förbättras. Helt jävla värdelöst är det just nu.

- AI lagkamraterna måste bli smartare. Dom är helt totalt värdelösa i NHL 17 där man få stå för allt jobb själv. Jag vet inte hur många gånger mina lagkamrater slår en efterbliven pass rakt in till motståndarna eller hur många gånger de åker rakt in i motståndarna och tappar pucken. Har märkt att dom blir mer efterblivna i powerplay dessutom vilket leder till ett helvete att få igång något etablerat spel.

- Varje matchresultat slutar alltid jämt. 3-2, 4-3, 2-2, etc. Det är väldigt sällan man vinner med 4-0, 5-0. Så fort man gör mål så känns det som spelet bestämmer sig för att göra matchen mer jämn.

- Börja sin karriär i SHL

- Spela i landslaget, JVM, VM, OS, etc.

- Bli tradead. Just nu finns det ingen möjlighet att byta klubb efter att man har blivit draftad. Blir jävligt segt att spela i samma lag efter 2 säsonger.

- Goalkeeper mode måste bli enklare. Känns extremt svårt att kontrollera målvakten som det är nu.
Citera
2017-05-26, 06:08
  #10
Medlem
Reko45s avatar
De borde visa upp nhl på E3. Dock tror jag Vegas tillskott i ligan gör att de dröjer till efter draften slutet pä juni då de ska visa upp sin tröja där osv. Men väldigt märkligt att de inte kommit någln info alls än.

Btw, hoppas de gör något åt hut. Fortfarande värdelöst. Nhl 17 gjorde det bara bökigare. Man vill ju ha ett mode som är som typ be a gm och möta riktigt motstånd online. Eärför saknar jag även gm connected.
Citera
2017-05-26, 11:14
  #11
Medlem
Ja det börjar ju bli dags att försöka få serien till PC, helt sjukt att dom väntat så länge.

http://www.vgchartz.com/game/117548/nhl-17/

Stämmer verkligen denna? 500 000 copies? Det är ju fan ingenting.
Citera
2017-05-26, 11:20
  #12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobby1989
Ja det börjar ju bli dags att försöka få serien till PC, helt sjukt att dom väntat så länge.

http://www.vgchartz.com/game/117548/nhl-17/

Stämmer verkligen denna? 500 000 copies? Det är ju fan ingenting.

Det är bara till PS4. 550 000 på XBONE också, så nästan miljonen sålda. Jämför man detta med 16.72 miljoner ex av FIFA 17 sålda (över alla plattformar), där PC står för den minsta biten, till och mer mindre än de äldre generationerna konsoler. Det är väl den biten som talar för att NHL inte kommer till PC då det är en förhållandevis liten del av sportspelen som säljs till PC.

Edit: Dock är det i Europa som FIFA sålts till PC, så kanske skulle en PC version av NHL öppna upp det mer i Europa.
Edit2: FIFA 17 försäljning-stats: https://anonimag.es/i/FIFA49fcd.png
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2017-05-26 kl. 11:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback