Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-21, 19:58
  #1297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcusl1984
Jag hoppas att han fortfarande håller sig ifrån alkohol då detta verkar helt personlighetsförändra honom, vi alla har väl träffat på någon som blir helt förändrad på alkohol och blir våldsam och mer eller mindre psykotisk?
Eller har jag haft oturen att träffa på flertalet såna? 😊

Han påstår sig vara "drogfri" samt troende nu .
Citera
2017-05-21, 22:52
  #1298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Han påstår sig vara "drogfri" samt troende nu .

Känns lite banalt tycker jag att "före detta" mördare, helt plötsligt hittar gud...
Medans vi vanliga inte hittar gud.
Citera
2017-05-22, 19:04
  #1299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Känns lite banalt tycker jag att "före detta" mördare, helt plötsligt hittar gud...
Medans vi vanliga inte hittar gud.

Vanligt bland kriminella/ missbrukare att dom får en " Molgan" när dom byter livsstil
Citera
2017-05-23, 02:24
  #1300
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
grova våldsbrott leder till att du blir klassad som otillämplig i många år framåt i praxis för evigt

Nope, inte praxis för evigt. En bekant till mig är dömd för att ha bragt livet av en annan människa. Jag är osäker på om det blev dråp eller vållande till annans död i domstolen. Efter muck från det brottet blev han ett par år senare dömd för grov misshandel.
Typ 15 år efter det har han idag jägarexamen och vapenlicens.
Det blir ännu intressantare då han under en tid satt på samma avdelning som MF under första voltan jag nämnde...
Citera
2017-05-24, 19:31
  #1301
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Han har lierat sig med olavi blomjord å dom åker runt å föreläser om hur tron förändrat deras liv.

Den 10 april var dom i Falun å före läste ..

Det här vill jag se länkar på. Hittar inget när jag googlar och finner det helt osannolikt att någon skulle ha vågat ta Mattias Flink just till Falun. Tror inte de föreläser tillsammans ö h t - allt tyder på att Flink håller en mycket låg profil i sitt privata liv.

Ditt inlägg bör betraktas som patetiskt trollande tills du bevisar motsatsen.
Citera
2017-05-24, 19:42
  #1302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det här vill jag se länkar på. Hittar inget när jag googlar och finner det helt osannolikt att någon skulle ha vågat ta Mattias Flink just till Falun.

Ditt inlägg bör betraktas som patetiskt trollande tills du bevisar motsatsen.

Bara maila /ringa fråga LP rörelsen Dalarna eller centrum kyrkan i Falun själv vet ja..


Och vad skulle hända om han var i Falun då !!?
Ingenting gissar jag på.
__________________
Senast redigerad av nollpunkten 2017-05-24 kl. 19:51.
Citera
2017-05-24, 23:31
  #1303
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Bara maila /ringa fråga LP rörelsen Dalarna eller centrum kyrkan i Falun själv vet ja..


Och vad skulle hända om han var i Falun då !!?
Ingenting gissar jag på.
Troligen ingenting nej. Valet att hålla sig därifrån är väl något han fattade för att inte röra upp känslor -- dvs av hänsyn till andra, inte sig själv.
(Jag vet inte om han reviderat det -- men det var väl så han resonerade vid muck)
Citera
2017-05-26, 00:57
  #1304
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Bara maila /ringa fråga LP rörelsen Dalarna eller centrum kyrkan i Falun själv vet ja..


Och vad skulle hända om han var i Falun då !!?
Ingenting gissar jag på.

Det är du som har påstått något och har att bevisa det, inte jag.

EDIT: Gjorde ändå ett par sökningar.
- LP-verksamheten: Ingenting, sökning på Blomfjord resp Flink ger inga träffar på deras hemsida.
- Centrumkyrkan (ett ord!): Ingenting. Hittade t.o.m. ett kalendarium: http://centrumkyrkanfalun.se/?page_id=899. Ingenting den 10 april, inte någon annan dag heller däromkring.

Självklart tror inte jag heller att Flink skulle lynchas om han dök upp i Falun. Men som Micro nämner så har han tidigare uttalat sig om att undvika det och det skulle garanterat bli upprörda känslor om han dök upp på något form av offentligt arrangemang. Trams och trollande bara.
__________________
Senast redigerad av MrFold 2017-05-26 kl. 01:06.
Citera
2017-05-26, 21:31
  #1305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är du som har påstått något och har att bevisa det, inte jag.

EDIT: Gjorde ändå ett par sökningar.
- LP-verksamheten: Ingenting, sökning på Blomfjord resp Flink ger inga träffar på deras hemsida.
- Centrumkyrkan (ett ord!): Ingenting. Hittade t.o.m. ett kalendarium: http://centrumkyrkanfalun.se/?page_id=899. Ingenting den 10 april, inte någon annan dag heller däromkring.

Självklart tror inte jag heller att Flink skulle lynchas om han dök upp i Falun. Men som Micro nämner så har han tidigare uttalat sig om att undvika det och det skulle garanterat bli upprörda känslor om han dök upp på något form av offentligt arrangemang. Trams och trollande bara.

Hur lägger man in bilder här ?
Citera
2017-05-26, 21:36
  #1306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det här vill jag se länkar på. Hittar inget när jag googlar och finner det helt osannolikt att någon skulle ha vågat ta Mattias Flink just till Falun. Tror inte de föreläser tillsammans ö h t - allt tyder på att Flink håller en mycket låg profil i sitt privata liv.

Ditt inlägg bör betraktas som patetiskt trollande tills du bevisar motsatsen.


Vill du komma till LP i Falun så kontakta föreståndare för ett första samtal.
Kontakt: Pk

Adress: LP-Kontakten/Centrumkyrkan
Bergmästaregatan 23

Mobil: 073-9160580

Epost: lpfalun@centrumkyrkanfalun.se

Har öppna kontakt möten i Centrumkyrkan Falun andra onsdagen i månaden från kl 19.

Lite får du väl göra själv ditt bortskämda sossesvin
Citera
2017-05-30, 17:40
  #1307
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Blomjord slutat som polis ju.

Var inte där fick veta i efterhand men gissar han byt för eller efternamn .

Ursäkta för ett inlägg som är litet off-topic, men heter karln BLOMJORD???

Nog för att poliser brukar ha de mest vansinniga tagna efternamn, men heter han "Blomjord" så tar det fan i mig priset.
Citera
2017-05-31, 08:26
  #1308
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Ursäkta för ett inlägg som är litet off-topic, men heter karln BLOMJORD???

Nog för att poliser brukar ha de mest vansinniga tagna efternamn, men heter han "Blomjord" så tar det fan i mig priset.

Blomfjord heter han och inte blomjord, inte för att det är särdeles mycket bättre
Sonen heter samma sak!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback