• 26 462 online
  • 1 101 307 medlemmar
  • 57 360 412 inlägg
  • 5
  • 6
Igår, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Att ha motiveringen att man inte låter någon få hyra ut i andrahand låter inte som ett bra argument.

Har man misskött en andrahandsuthyrning tidigare och det finns dokumenterat kan jag tänka mig det är ett skäl att neka. Men inte ett generellt förbud.

Första gången jag vill hyra ut i andra hand så där har han inget alls att komma med.
Citera
Igår, 17:08
Medlem
PS.

Vill du ha kul i framtiden och jävlas lite tillbaka så kandidera till valberedningen. Valberedningen ska följa styrelsens arbete och rapportera till medlemmarna hur de skött sig inför varje stämma, samt rekommendera kandidater till styrelsevalet inför varje stämma. Sen behöver jag väl inte säga mer.
Citera
Igår, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
PS.

Vill du ha kul i framtiden och jävlas lite tillbaka så kandidera till valberedningen. Valberedningen ska följa styrelsens arbete och rapportera till medlemmarna hur de skött sig inför varje stämma, samt rekommendera kandidater till styrelsevalet inför varje stämma. Sen behöver jag väl inte säga mer.

Citera
Idag, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KakJameel
På flera sidor har denna person försvarat styrelsen, jag misstänker att personen själv sitter i en skiten styrelse.

Jag bor i hus men har suttit i en styrelse och fick då direkt kontakt med dessa frågor. Detta var Riksbyggen så vi hade tillgång till flera jurister med specialkunskap om just detta - därför är jag rätt säker på att jag har rätt när det gäller det juridiska.

Jag hävdar fortfarande att en styrelse har rätt att vägra samtycke utan att ens ange en anlednng i första läget innan det går till hyresnämden.
Senast redigerad av Kalmar2004 Idag kl. 08:52.
Citera
  • 5
  • 6