Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-08, 19:51
  #5473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueyellowlion
Skulle det fungera att göra en systemåterställning? Förut drog jag ur kontakten när jag inte skulle för att jag inte hade nåt annat val, och startade om, och det var efter det som det här uppstod tycker jag.

har du avinstallerat flash och ominstallerat?
Citera
2017-03-08, 20:02
  #5474
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueyellowlion
Skulle det fungera att göra en systemåterställning? Förut drog jag ur kontakten när jag inte skulle för att jag inte hade nåt annat val, och startade om, och det var efter det som det här uppstod tycker jag.

Testa håll inne powerknappen 4-10 sekunder nästa gång.
Citera
2017-05-24, 17:12
  #5475
Medlem
eradicos avatar
Jag har en acer aspire V3 som jag köpte för två år sedan, troligtvis mitt livs sämsta inköp. Hursomhaver så har jag efter månader av att den uppfört sig konstigt varit med om en ganska allvarlig systemkrasch. Det började med att datorn bara blinkade på och av, därefter fick jag upp att jag hade fel firmware för att starta datorn. Till slut lyckades jag ta mig in i återställningsprogrammet för windows (alltså genom att hindra windows från att boota) men då gick det inte att återställa. Genom kommandotolken körde jag en sfc scan, som fixade problemet med att partitionen var låst. Jag återställde först datorn till fabrikinställningar, men då krånglade strömsparläget.

Efter det formaterade jag om den helt, som en ny enhet. Strömsparläget krånglar fortfarande och utforskaren med. Den går att använda i flera timmar men till slut kraschar den och man får krångla en del för att få igång den. Är det bara till att slänga datorn? Egentligen behöver jag bara den här datorn tills lönen för sommarjobbet kommer i slutet av juni. Är det en möjlig lösning att installera Linux eller är det bios/hårdvara som gått åt helvete?
Citera
2017-05-24, 23:23
  #5476
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
JEfter det formaterade jag om den helt, som en ny enhet. Strömsparläget krånglar fortfarande och utforskaren med. Den går att använda i flera timmar men till slut kraschar den och man får krångla en del för att få igång den. Är det bara till att slänga datorn? Egentligen behöver jag bara den här datorn tills lönen för sommarjobbet kommer i slutet av juni. Är det en möjlig lösning att installera Linux eller är det bios/hårdvara som gått åt helvete?
Hur exakt kraschar den? Låser den sig eller får du blue screen? Eller händer något annat?
Citera
2017-06-12, 23:51
  #5477
Medlem
bobhnuds avatar
Jag uppdaterade precis min 4 ar gamla Acer Aspire v5 till Windows 8 och nu kan jag inte langre skriva in vara tre svenska bokstaver. Istallet far dem blir det [ ' ;

Hur i helvete loser jag mitt problem! oj, fragetecknet och en del andra tecken har visst ocksa andrats. Sprakinstallningen ar insalld pa svenska.
Citera
2017-06-13, 06:06
  #5478
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Jag uppdaterade precis min 4 ar gamla Acer Aspire v5 till Windows 8 och nu kan jag inte langre skriva in vara tre svenska bokstaver. Istallet far dem blir det [ ' ;

Hur i helvete loser jag mitt problem! oj, fragetecknet och en del andra tecken har visst ocksa andrats. Sprakinstallningen ar insalld pa svenska.

Läs och följ anvisningen här -> https://support.microsoft.com/sv-se/...for-windows-rt

Se efter sedan om problemet kvarstår.
Citera
2017-06-13, 19:11
  #5479
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Läs och följ anvisningen här -> https://support.microsoft.com/sv-se/...for-windows-rt

Se efter sedan om problemet kvarstår.

Jag gjorde det dar igar och det fungerade inte. Men nu har jag fatt mycket varre problem! Namligen att Windows forsvinner helt fran min dator nar det har oppdaterat sig helt klart.

Jag hade fel i vilket program jag hade och nu har. Jag hade Windows 8 fran borjan och nu ar det oppdaterat till windows 8.1. Jag har forsokt att aterstalla datorn, med alternativet att de gamla filerna och det ska komma tillbaka, till en tidpunkt da jag hade Windows 8, men det fungerar inte. Istallet ar Windows 8.1 istallerat och det star ett meddelande att det ar nagra filer kvar att istalleras som kommer att goras efter nasta omstart, och vid nasta omstart sa forsvinner Windows helt fran datorn.

Vet inte vad jag ska gora nu, jag hittar ingen produktnyckel till mitt gamla windows noganstans. Finns det mojlighet att ladda ner windows 8 utan en sadan nyckel nagonstans frogetecken
Citera
2017-06-13, 19:44
  #5480
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Jag gjorde det dar igar och det fungerade inte. Men nu har jag fatt mycket varre problem! Namligen att Windows forsvinner helt fran min dator nar det har oppdaterat sig helt klart.

Jag hade fel i vilket program jag hade och nu har. Jag hade Windows 8 fran borjan och nu ar det oppdaterat till windows 8.1. Jag har forsokt att aterstalla datorn, med alternativet att de gamla filerna och det ska komma tillbaka, till en tidpunkt da jag hade Windows 8, men det fungerar inte. Istallet ar Windows 8.1 istallerat och det star ett meddelande att det ar nagra filer kvar att istalleras som kommer att goras efter nasta omstart, och vid nasta omstart sa forsvinner Windows helt fran datorn.

Vet inte vad jag ska gora nu, jag hittar ingen produktnyckel till mitt gamla windows noganstans. Finns det mojlighet att ladda ner windows 8 utan en sadan nyckel nagonstans frogetecken

Låter som ett knepigt fel. Fundera på Windows 10 istället för 8.1

Har du en giltig licens till 8.1?
Citera
2017-06-13, 20:51
  #5481
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter som ett knepigt fel. Fundera på Windows 10 istället för 8.1

Har du en giltig licens till 8.1?

Jag lyckades hitta ett Windows 8.1 som jag laddade ner och installerade och än så länge verkar det fungera - alla mina gamla filer kom tillbaka och jag kunde ändra till svenskt tangentbord med Å, Ä och Ö!

Windows 10 kostar väl pengar att installera nu? Jag lät bli att installera det under perioden då det var gratis, för att jag var rädd att det skulle fungera dåligt på min rätt gamla dator, så det var ju typiskt att det skulle bli strul med Windows 8.1 istället.
Citera
2017-06-13, 23:10
  #5482
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Jag lyckades hitta ett Windows 8.1 som jag laddade ner och installerade och än så länge verkar det fungera - alla mina gamla filer kom tillbaka och jag kunde ändra till svenskt tangentbord med Å, Ä och Ö!

Windows 10 kostar väl pengar att installera nu? Jag lät bli att installera det under perioden då det var gratis, för att jag var rädd att det skulle fungera dåligt på min rätt gamla dator, så det var ju typiskt att det skulle bli strul med Windows 8.1 istället.


Det går fortfarande att få gratis förutsatt att dator klarar det vilket du, till att börja med, kollar här - https://www.microsoft.com/sv-se/wind...re-deprecation
Citera
2017-06-14, 00:28
  #5483
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det går fortfarande att få gratis förutsatt att dator klarar det vilket du, till att börja med, kollar här - https://www.microsoft.com/sv-se/wind...re-deprecation

Datorn ska klara av det. Men jag har gjort andra uppdateringar tidigare som datorn skulle kunna klara av, och då fick jag ändå vissa problem med ljuduppspelningen, som aldrig gick att lösa på ett tillfredställande sätt. Därför är jag lite skeptisk till om allt kommer flyta på bra om jag uppdaterar till Windows 10...

Men det var i alla fall bra att få veta att möjligheten att göra det gratis fortfarande finns, om jag skulle få problem med 8.1 igen.
Citera
2017-06-14, 09:19
  #5484
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Datorn ska klara av det. Men jag har gjort andra uppdateringar tidigare som datorn skulle kunna klara av, och då fick jag ändå vissa problem med ljuduppspelningen, som aldrig gick att lösa på ett tillfredställande sätt. Därför är jag lite skeptisk till om allt kommer flyta på bra om jag uppdaterar till Windows 10...

Men det var i alla fall bra att få veta att möjligheten att göra det gratis fortfarande finns, om jag skulle få problem med 8.1 igen.


Gör en backup av ditt nuvarande system och spara externt och prova W10 sedan.

Ljud problemen var vanligare förr men är rätt ovanliga numera och går oftast att rätta till när de ändå sker. W10 är riktigt snabbt nu sedan den s.k "creators update" som var för en kort tid sedan, i uppstart, handhavande och nedstängning. Din dator kommer helt säkert bli som ny med W10 installerat!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback