• 7 305 online
  • 1 101 307 medlemmar
  • 57 357 057 inlägg
2017-05-20, 17:00
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
det handlar inte så mycket om vågar snarare det är kul att köra så fort.
Det är väl egentligen det enda argumentet som bär i diskussionen
Jag har ofta åkt en femmilasträcka med 2 plus 1.
Visst det är kul att åka i 140 men det enda som händer är att du kommer fram fem köer fortare
Jag håller med om att det är roligare men inte säkrare och tidsvinsten marginell.
Citera
2017-05-22, 03:40
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Då jag torskat körkortet 2 gånger så är mitt svar att det gör jag inte. Förr var det andra bullar dock. I mina vildaste dagar så hade jag en chippad Aero som jag inte alltför sällan pushade till 310 på E4 nynäsv etc. Tyckte aldrig att det var speciellt kul, men man får en liten kick av det och hade man brottom eller var jagad så var det nödvändigt. Utöver körkortsryckningar så har jag även avskräckt mig själv på egen hand då jag sladdat av vägen i småbilar som inte kan ta kurvor och sånt, då får man sig en tankeställare
Citera
2017-05-23, 00:15
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamantTjuven
Då jag torskat körkortet 2 gånger så är mitt svar att det gör jag inte. Förr var det andra bullar dock. I mina vildaste dagar så hade jag en chippad Aero som jag inte alltför sällan pushade till 310 på E4 nynäsv etc. Tyckte aldrig att det var speciellt kul, men man får en liten kick av det och hade man brottom eller var jagad så var det nödvändigt. Utöver körkortsryckningar så har jag även avskräckt mig själv på egen hand då jag sladdat av vägen i småbilar som inte kan ta kurvor och sånt, då får man sig en tankeställare
Du la till 100 km/h för mycket på hastigheten nu va? När en trimmad Saab gör över 300 ska jag äta upp min keps.
Citera
2017-05-23, 02:04
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Du la till 100 km/h för mycket på hastigheten nu va? När en trimmad Saab gör över 300 ska jag äta upp min keps.
Mycket riktigt slant jag, men du bör droppa kepsen i vilket fall, de är till för barn.
Citera
Igår, 09:56
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato

La till 100 km/h för mycket ja jag vet ju inte hur fort hans bil går men min 9-5 Aero gör 250 km/h kanske 240 verklig fart och den är otrimmad så 100 la han nog inte till
Citera