• 24 780 online
  • 1 105 905 medlemmar
  • 57 575 250 inlägg
2017-05-09, 16:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teoriman
Tack för uppskattningen. När etablerade media inte tar sitt ansvar och granskar den svenska narkotikapolitiken får FB göra det istället

Den 6 juni stannar kanske den svenska flaggan på halvstång. Då kommer den senaste narkotikastatistiken från EMCDDA. Vi får då veta om Sverige intar eller kommer närmare en föga smickrande ”första plats” i europeisk narkotikadödlighet.

http://www.emcdda.europa.eu/news/201...ug-report-2017
Finns mer som är intressant i den, och det är vad CB livstidsprevalensen har för siffra nu.
Det är ju ett antal år sedan den var fräsch, och sist revidera dom tillbaka den till mycket lägre.
Citera
2017-05-22, 21:46
Avstängd
Vi kommer aldrig att få en bättre drogpolitik. Antingen blir den kvar eller så blir den sämre. Och jag hoppas att vi stärker den.
Citera
2017-05-23, 00:43
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Vi kommer aldrig att få en bättre drogpolitik. Antingen blir den kvar eller så blir den sämre. Och jag hoppas att vi stärker den.

Eh... vad är en sämre drogpolitik enligt dig?
...och vad menar du med att stärka den?
Citera
2017-05-23, 03:02
Avstängd
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Eh... vad är en sämre drogpolitik enligt dig?
...och vad menar du med att stärka den?
Åtminstone avkriminalisering av cannabis.
Citera
2017-05-23, 15:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Göra den mycket sämre är svårt, det skulle väl vara att metaboliter skulle vara olagligt att ha i sig.
Sen är det svårt och göra det värre, och inom ramen av ett modernt västland.
Citera