• 22 580 online
  • 1 123 027 medlemmar
  • 58 298 677 inlägg
  • 1
  • 2
2017-05-20, 08:42
Medlem
UltraMinds avatar
1-2 öl? Inte 10-20 öl?
Det måste ju vara mentalt. Annars får du väl dricka lite vatten efter ölen eftersom öl är vätskedrivande. Annars är det ju lättare att skita i ölen och dricka en cider eller en läsk istället.
Citera
2017-05-20, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermankarlsson
Det finns en öl som jag mår helt kass av när jag dricker den. Huvudvärk och allmänt dålig och det räcker med 1-2 stycken för att jag ska börja må dåligt av dom. Andra märken av öl med samma alkoholstyrka går som det ska, dvs inga men.

Det är ett känt märke med reklam på tv osv.

Vill inte avslöja vilket märke ännu, ifall fler vet av öl som de mår dåligt av när de dricks..

Känner ni igen er?
Vilket öl?

OBS. Jag menar inte dålig av berusning

Pripps Extra Strong.
Jävla skallebank efter 1-2.
Inte rört skiten på åratal.
Citera
2017-05-20, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermankarlsson
Det finns en öl som jag mår helt kass av när jag dricker den. Huvudvärk och allmänt dålig och det räcker med 1-2 stycken för att jag ska börja må dåligt av dom. Andra märken av öl med samma alkoholstyrka går som det ska, dvs inga men.

Det är ett känt märke med reklam på tv osv.

Vill inte avslöja vilket märke ännu, ifall fler vet av öl som de mår dåligt av när de dricks..

Känner ni igen er?
Vilket öl?

OBS. Jag menar inte dålig av berusning

Vad jag minns från tonåren var det alltid illa med budgetölen, Stockholm, Sofiero, Andersson, speciellt Andersson ledde till helvetiska bakfyllor. Räckte med att bara ta en halv eller så. Fattar inte vad de gjort med skiten 😝😝😝
Citera
2017-05-20, 10:12
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Ljus billig lager i unga dagar i stadens öltält mådde man inte så bra efter.

Men nu håller jag mig till livets goda med porter, stout, trapist och mår aldrig dåligt.
Citera
2017-05-20, 10:41
Medlem
pripps blå huvudvärk värre än migrän...

norrlands guld går heller inte dricka magen exploderar.
Citera
2017-05-20, 11:18
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Själv föredrar jag ekologiskt nuförtiden och blir inte bakfull eller så kass i magen av det. Värst är pilsner till att göra så man inte mår så bra och jag skulle väl vilja säga ju billigare, desto värre. Skräp som Björne Brygg osv. ska man undvika. Jag skulle väl säga allt under 12-13 kr på bolaget.
All öl i dag görs bara på massa tillsatser, speciellt billigt öl och det är det som får en att må uselt.
Ekologiskt är det som gäller när det är pilsner.
Det där skulle du gärna få utveckla lite. Vad är det för tillsatser du talar om och vad har du för källor på att dessa används i all öl?
Citera
2017-05-20, 16:54
Medlem
Alla Harboe men särskilt den svarta. Skallebank och kass i magen efter 2-3 stycken.
Citera
2017-05-23, 13:32
Medlem
Gotesvanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Själv föredrar jag ekologiskt nuförtiden och blir inte bakfull eller så kass i magen av det. Värst är pilsner till att göra så man inte mår så bra och jag skulle väl vilja säga ju billigare, desto värre. Skräp som Björne Brygg osv. ska man undvika. Jag skulle väl säga allt under 12-13 kr på bolaget.
All öl i dag görs bara på massa tillsatser, speciellt billigt öl och det är det som får en att må uselt.
Ekologiskt är det som gäller när det är pilsner.
Det är nog dyr ofiltrerad öl man ska undvika om man inte vill bli bakis.
Citera
  • 1
  • 2