Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 21:56
  #27769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse2017
Ja att sanningen är begravd kan jag hålla med om och det i samband med Nicke Anckers bortgång!

Varför skulle jag springa runt å försöka plocka ut handlingar, överklaga (?) och annat trams... har betydligt bättre saker för mig på fritiden. Sen är det är ju helt i onödan ändå, eftersom att du säger att allt är hemligstämplat och du verkar ju tillsammans med echoesofglory vara fast besluten om att försvara den i dina ögon så ädla och högt aktade arkitekten in i döden... för mig är han bara en horbock, CdC:s mjölkko och dessutom siste man som lagt en hand på CdC.

Man behöver inte så mycket hjärnkapacitet för att enkelt och säkert sålla bort: alkis-Ragges svammel, novell-Jannes lustlögner och någon påhittad "skara-resa" av någon vilsen lallare för att få fram saken. Den att Anckers ljugit om CdC:s sista tid och att han både hade tillfälle, orsak och kapacitet att utföra gärningen. Gubben var en stabil pjäs (inte alls rostig som din vän Ragge), sen tror jag att han säkert var lite gubb-kär i sin ensamhet och lite ledsen över att inte få till det på sikt med CdC och kände väl då efter hennes död (behöver inte ha varit ett mord, ingen aning) i hans bostad en stark desperation över hur det skulle komma att tas emot av släkt, vänner, grannar, osv.
CdC bodde hos honom både tidigare och vid natten till den 10:e... Dom hade en relation där det var mer än bara "hej ska vi knulla å sen hejdå", gubben var ju för fan kär i bruden och ville till varje pris ha henne hemma på heltid... säkert ville han hennes bästa och att drogerna skulle få ett slut, men han var naiv där och blev sårad då CdC helt enkelt tyckte att han bara var en äcklig hor-bock som pengar skulle betala.
Stackars Nicke Anckers, vilken soppa det blev!

Man skulle vilja veta mer om varför han valde att resa bort plötsligt i långa perioder kring Juni-Juli-Aug 84, kommer hem i korta perioder för att sen resa iväg?
Anledningarna är många. Ångesten. Svårt att ta ett bad i egna lyan kanske. Lukten glömmer han inte. Svårt att sova hemma. En tuff tid för gubben helt enkelt, han behövde komma bort!

Sen skulle man ju vilja veta när och varför han sålde Östermalmslyan? Tror den spökade ordentligt för honom och det var utredningens största misstag att inte syna den!!!

Du tycker det är onormalt att åka bort i juni,juli augusti? Han kanske föredrog att segla under sommarmånaderna framför vinter och höst?
Citera
2017-05-22, 22:43
  #27770
Medlem
Varför kräva ut handlingar i målet? Varför öht överklaga polisens krampaktiga försök att mörka, genom argument om "privatlivets helgd"?
Du kan ha helt rätt i att nisse anckers borde ha kollats upp bättre 1984.
Men detta gäller ju i lika hög grad andra figurer runt da costas sista dagar.
Istället för Kommendörsgatan 8 anser då jag, att ngn Lgh i ett gårdshus på Sigtunagatan i Matteus borde ha undersökts!

Citat:
Ursprungligen postat av Lasse2017
Ja att sanningen är begravd kan jag hålla med om och det i samband med Nicke Anckers bortgång!

Varför skulle jag springa runt å försöka plocka ut handlingar, överklaga (?) och annat trams... har betydligt bättre saker för mig på fritiden. Sen är det är ju helt i onödan ändå, eftersom att du säger att allt är hemligstämplat och du verkar ju tillsammans med echoesofglory vara fast besluten om att försvara den i dina ögon så ädla och högt aktade arkitekten in i döden... för mig är han bara en horbock, CdC:s mjölkko och dessutom siste man som lagt en hand på CdC.

Man behöver inte så mycket hjärnkapacitet för att enkelt och säkert sålla bort: alkis-Ragges svammel, novell-Jannes lustlögner och någon påhittad "skara-resa" av någon vilsen lallare för att få fram saken. Den att Anckers ljugit om CdC:s sista tid och att han både hade tillfälle, orsak och kapacitet att utföra gärningen. Gubben var en stabil pjäs (inte alls rostig som din vän Ragge), sen tror jag att han säkert var lite gubb-kär i sin ensamhet och lite ledsen över att inte få till det på sikt med CdC och kände väl då efter hennes död (behöver inte ha varit ett mord, ingen aning) i hans bostad en stark desperation över hur det skulle komma att tas emot av släkt, vänner, grannar, osv.
CdC bodde hos honom både tidigare och vid natten till den 10:e... Dom hade en relation där det var mer än bara "hej ska vi knulla å sen hejdå", gubben var ju för fan kär i bruden och ville till varje pris ha henne hemma på heltid... säkert ville han hennes bästa och att drogerna skulle få ett slut, men han var naiv där och blev sårad då CdC helt enkelt tyckte att han bara var en äcklig hor-bock som pengar skulle betala.
Stackars Nicke Anckers, vilken soppa det blev!

Man skulle vilja veta mer om varför han valde att resa bort plötsligt i långa perioder kring Juni-Juli-Aug 84, kommer hem i korta perioder för att sen resa iväg?
Anledningarna är många. Ångesten. Svårt att ta ett bad i egna lyan kanske. Lukten glömmer han inte. Svårt att sova hemma. En tuff tid för gubben helt enkelt, han behövde komma bort!

Sen skulle man ju vilja veta när och varför han sålde Östermalmslyan? Tror den spökade ordentligt för honom och det var utredningens största misstag att inte syna den!!!
Citera
2017-05-23, 00:39
  #27771
Medlem
Är det Anckers lgh på Kommendörsg. du fortfarande zoomar på?
Med min vetskap om hans rel. nära grannar i huset vid den tiden så....håller jag iaf som mindre sannolikt att ett gräv där skulle gett bingo. Men vem vet, det kanske fanns några spår efter Cdc där - vilka kunde lett till nystande?
Mja, lokalerna o fordonen som hörde till Eugeniav. 25 borde ha skärskådats. Men framförallt de ca 3-5 män som ingick i Vinofs gäng. Med koll av dessa herrar anser jag att utredarna snabbt skulle ha hamnat också på andra adr. i närområdet. Typ inom 2-3 km.
Citera
2017-05-23, 01:30
  #27772
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse2017
Sen skulle man ju vilja veta när och varför han sålde Östermalmslyan? Tror den spökade ordentligt för honom och det var utredningens största misstag att inte syna den!!!

Kan bara hålla med här, da Costa-utredningens stora misstag 1984 då allt var färskt var att man struntade i att göra husrannsakan hos arkitekten och det är inget annat än helkonstigt med tanke på att polisen genomförde faktiskt husrannsakan hos flera andra män hösten 1984 och skälen då var att dessa herrar haft "tidigare kontakt" med da Costa och återfanns i hennes ena telefonbok som lämnades kvar i Småland.

Att i det här läget totalt skita i att undersöka lägenheten på Kommendörsgatan var ju åt helvete fel och man kan spekulera i om det fanns personer inom polisledningen som inte tillät en närmare granskning av arkitekten? Det är svårt att göra en annan tolkning eller så var det rent slarv och heltokiga felprioriteringar?

Att obducenten sakteliga kommit in i utredningen och tog mer plats är inte heller det någon förklaring för polisen genomförde husrannsakan hos andra alternativa gärningsmän så sent som i slutet av oktober -84, dvs månaden efter de två förhören med arkitekten. Polisen hade all tid i världen att syna arkitekten men inget hände och det är ett mysterium oavsett om han var inblandad eller ej.
Citera
2017-05-23, 10:08
  #27773
Medlem
Det är intressant att du nu har nyktrat till så pass att du inser att polisutredn. missköttes från första början. Har det inte kommit för dig, att den senare fokusen på Två Läkare var "i stället för"? Dvs att dessa bara var några utsedda syndabockar in-spe, när hoppet om att finna Catrines ev. baneman var all-gone!
Även om du förstås aldrig gjort så tidigare, tycker jag att du borde skriva till polisen o. begära ut allt de har på Nisse Anckers. Vill du få hans pers.nr så går det bra...
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kan bara hålla med här, da Costa-utredningens stora misstag 1984 då allt var färskt var att man struntade i att göra husrannsakan hos arkitekten och det är inget annat än helkonstigt med tanke på att polisen genomförde faktiskt husrannsakan hos flera andra män hösten 1984 och skälen då var att dessa herrar haft "tidigare kontakt" med da Costa och återfanns i hennes ena telefonbok som lämnades kvar i Småland.

Att i det här läget totalt skita i att undersöka lägenheten på Kommendörsgatan var ju åt helvete fel och man kan spekulera i om det fanns personer inom polisledningen som inte tillät en närmare granskning av arkitekten? Det är svårt att göra en annan tolkning eller så var det rent slarv och heltokiga felprioriteringar?

Att obducenten sakteliga kommit in i utredningen och tog mer plats är inte heller det någon förklaring för polisen genomförde husrannsakan hos andra alternativa gärningsmän så sent som i slutet av oktober -84, dvs månaden efter de två förhören med arkitekten. Polisen hade all tid i världen att syna arkitekten men inget hände och det är ett mysterium oavsett om han var inblandad eller ej.
Citera
2017-05-23, 13:00
  #27774
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det är intressant att du nu har nyktrat till så pass att du inser att polisutredn. missköttes från första början.

Men samtidigt så sköttes polisutredningen till vissa delar helt rätt från första början då man betade av olika män i da Costas umgänge och kontakter från bla Malmskillnadsgatan, en halvintressant detalj i sammanhanget är att den förste läkaren i utredningen som blev föremål för förhör råkade ut för detta redan 28 augusti 1984 och det var prick 3 veckor efter att da Costa hade blivit identifierad och deras kontakt inleddes också på Malmskillnadsgatan precis som i fallet med arkitekten då båda var kunder till da Costa men visst sköttes helt andra delar av utredningen på ett katastrofalt dåligt sätt och det ligger till allra största del på spaningsledningens minuskonto. da Costa hade förresten en del äldre kunder då flertalet hade passerat 50-strecket.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Har det inte kommit för dig, att den senare fokusen på Två Läkare var "i stället för"? Dvs att dessa bara var några utsedda syndabockar in-spe, när hoppet om att finna Catrines ev. baneman var all-gone!

Jag tror faktiskt att polis och åklagare trodde på fullt allvar trodde på den rikskända läkarduon som gärningsmän trots luckor i utredningen och åtalet, dom har nog heller aldrig varit några syndabockar i den meningen att dom var utsedda att ta smällen så att den rätte gärningsmannen kunde undgå lagens långa arm men om vi ska ta dig på orden, vem eller vilka utsåg läkarduon till syndabockar och varför?
Citera
2017-05-23, 19:10
  #27775
Medlem
OM du går igenom det uthämtade FU-materialet noga, så finner du säkert syndabocksjägarna. Främst de åklagare som beslutade om olika tvångsmedel mot läkarna, plus span.-ledn.
Och så var det inte för att cdc.s event. mördare skulle få slippa undan. Syndabockarna valdes, enbart för att FUn skulle bli färdig. Hur många poliser finns det f.ö. just nu, som inbillar sig att mordet på Cdc är "polisiärt uppklarat"?
Har du förresten funderat över, att Cdc kan ha dött efter en "vansinnes knivattack"?
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men samtidigt så sköttes polisutredningen till vissa delar helt rätt från första början då man betade av olika män i da Costas umgänge och kontakter från bla Malmskillnadsgatan, en halvintressant detalj i sammanhanget är att den förste läkaren i utredningen som blev föremål för förhör råkade ut för detta redan 28 augusti 1984 och det var prick 3 veckor efter att da Costa hade blivit identifierad och deras kontakt inleddes också på Malmskillnadsgatan precis som i fallet med arkitekten då båda var kunder till da Costa men visst sköttes helt andra delar av utredningen på ett katastrofalt dåligt sätt och det ligger till allra största del på spaningsledningens minuskonto. da Costa hade förresten en del äldre kunder då flertalet hade passerat 50-strecket.



Jag tror faktiskt att polis och åklagare trodde på fullt allvar trodde på den rikskända läkarduon som gärningsmän trots luckor i utredningen och åtalet, dom har nog heller aldrig varit några syndabockar i den meningen att dom var utsedda att ta smällen så att den rätte gärningsmannen kunde undgå lagens långa arm men om vi ska ta dig på orden, vem eller vilka utsåg läkarduon till syndabockar och varför?
Citera
2017-05-25, 13:19
  #27776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Är det Anckers lgh på Kommendörsg. du fortfarande zoomar på?
Med min vetskap om hans rel. nära grannar i huset vid den tiden så....håller jag iaf som mindre sannolikt att ett gräv där skulle gett bingo. Men vem vet, det kanske fanns några spår efter Cdc där - vilka kunde lett till nystande?
Mja, lokalerna o fordonen som hörde till Eugeniav. 25 borde ha skärskådats. Men framförallt de ca 3-5 män som ingick i Vinofs gäng. Med koll av dessa herrar anser jag att utredarna snabbt skulle ha hamnat också på andra adr. i närområdet. Typ inom 2-3 km.

Angående hans grannar, så mig veterligen kunde de ju inte ens minnas att CdC befunnit sig på adressen under perioder i levande skick, så att de skulle ha varit några "vaksamma detektiver" i sitt sätt kan vi ju utesluta direkt. Rimligtvis så borde de ju i så fall ha vetat om att Anckers hade haft CdC boendes hos sig i sånt fall.
Jag tror läget hade varit ett annat om så varit fallet, mer snack och rykten hade tagit fart.
Att sen ingen av dem kan säga om Anckers bostad var platsen för CdC:s sista vila, att hon förmodligen även blev styckad och paketerad där inne, sedermera ut-transporterad utav Anckers är väl då inte så märkligt...
De har ju inte observerat henne i liv under de långa perioder hon sprungit där, så varför skulle de ha gjort iakttagelser när Anckers sen "fixade till" och transporterade ut henne??? Det går att göra diskret.
Grannarna var ovetandes om det mesta och att herr Anckers var en hor-bock skulle de nog aldrig ta in!

Ok, då har vi Anckers bostad och sen anser du att Eugeniav.25 är intressant... vad vore orsaken till att hon hamnade där? och när skulle det ha skett? Vilka var dessa kriminella personer och vad hade de för styrkt koppling till CdC?
Det enda som egentligen talar för att hon varit på Eugeniav. är ju att delar av hennes kropp hittades där långt senare och det visar ju bara att döda delar av henne har legat där. Behövs en något mer levande koppling anser jag.
Citera
2017-05-27, 11:40
  #27777
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hur många poliser finns det f.ö. just nu, som inbillar sig att mordet på Cdc är "polisiärt uppklarat"?

Anser du själv att mordet, som kanske inte ens var något mord, är polisiärt uppklarat? Du själv skyddar väl den du är gärningsmannen, på något sätt, genom att inte säga något? Varför gör du det?
Citera
2017-05-28, 00:23
  #27778
Medlem
Nej, såklart anser jag inte att det tänkta mordet på Catrine är polisiärt uppklart. Det är enbart (svenska) poliser som hänger sig åt dylik floskelbildning.
Men om jag nu anger den skyldige till det event. utförda.mordet? Vad inbillar du dig ska hända därefter då? Ideer?
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Anser du själv att mordet, som kanske inte ens var något mord, är polisiärt uppklarat? Du själv skyddar väl den du är gärningsmannen, på något sätt, genom att inte säga något? Varför gör du det?
Citera
2017-06-04, 14:05
  #27779
Medlem
"Leif GW Persson har fel om styckmordet"

http://i1033.photobucket.com/albums/...psnywqigpo.jpg
Citera
2017-06-04, 23:22
  #27780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
"Leif GW Persson har fel om styckmordet"

http://i1033.photobucket.com/albums/...psnywqigpo.jpg

Ja verkligen! Han är ute och cyklar duktigt i detta fall.

Denne Gonerka då, vilken koppling finns det att dra till CdC där?
Han nämner även någon häst-slaktare och ett "sista tips"... Vad är detta mer konkret?

Sen tycker ju jag att han missar att nämna Arkitekten i sammanhanget, men det är ju bara min teori verkar det som.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback