Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 17:23
  #133
Medlem
Nihennas avatar
Någon med tips för bossen i Edo Castle?
Samurajen med lila ögon alltså.

HELVETE vad snabb han är, och missar man att hoppa undan så tar han genast av över 50% av mitt liv

Fått ner honom till 60% tror jag, men då var det med riktigt mycket tur.

Edit: Ser nu att det finns lila kristaller. Jag har en idé som måste provas...
Edit2: Jaha, så enkelt var det
__________________
Senast redigerad av Nihenna 2017-05-20 kl. 17:25.
Citera
2017-05-22, 16:15
  #134
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Någon med tips för bossen i Edo Castle?
Samurajen med lila ögon alltså.

HELVETE vad snabb han är, och missar man att hoppa undan så tar han genast av över 50% av mitt liv

Fått ner honom till 60% tror jag, men då var det med riktigt mycket tur.

Edit: Ser nu att det finns lila kristaller. Jag har en idé som måste provas...
Edit2: Jaha, så enkelt var det

Gratz
Citera
2017-06-03, 13:19
  #135
Medlem
Nihennas avatar
Känns som att jag är på en av spelets sista bossar med tanke på vilken sväng storyn tog nu.

Jag är på det stora
, och jag fattar verkligen inte vad man ska göra
Jag springer ner och slår på benen tills deras hälsa tar slut...sen då? Han faller ihop men jag verkar inte kunna springa dit hans huvud är eller något som man kunde tänka att man skulle göra för att slå på, och sen när han reser sig igen så kan jag inte ens låsta fast mig på benen eller ens skada dem?

Edit: Ok, jag har lyckats döda båda 2 benen och faktiskt skadat honom på huvdet nu dock, men hur gör jag nu när man inte kan attackera benen längre?
__________________
Senast redigerad av Nihenna 2017-06-03 kl. 13:29.
Citera
2017-06-03, 14:47
  #136
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Känns som att jag är på en av spelets sista bossar med tanke på vilken sväng storyn tog nu.

Jag är på det stora
, och jag fattar verkligen inte vad man ska göra
Jag springer ner och slår på benen tills deras hälsa tar slut...sen då? Han faller ihop men jag verkar inte kunna springa dit hans huvud är eller något som man kunde tänka att man skulle göra för att slå på, och sen när han reser sig igen så kan jag inte ens låsta fast mig på benen eller ens skada dem?

Edit: Ok, jag har lyckats döda båda 2 benen och faktiskt skadat honom på huvdet nu dock, men hur gör jag nu när man inte kan attackera benen längre?
Vet inte om du klarat det än men var ett tag sen jag spelade men om jag kommer ihåg det rätt är det armarna man ska gå efter ochså. Har för mig att han attackerar med dem så försök ta en plats lite högre upp hoppa undan när han svingar/attackerar med armarna och attackera armarna. Har för mig att det var nästa steg.
Citera
2017-06-03, 15:37
  #137
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vet inte om du klarat det än men var ett tag sen jag spelade men om jag kommer ihåg det rätt är det armarna man ska gå efter ochså. Har för mig att han attackerar med dem så försök ta en plats lite högre upp hoppa undan när han svingar/attackerar med armarna och attackera armarna. Har för mig att det var nästa steg.

Japp, löste sig. Det var som du sa. Ställde man sig högre upp började han försöka smasha en med armen, och då kunde man slå på dem.

Rätt lätt boss när man insåg att man kunde ha oändlig med living weapon på fighten.
Citera
2017-07-13, 20:55
  #138
Medlem
boonies avatar
Riktigt nice lir!
Citera
2018-01-01, 14:25
  #139
Medlem
Poddes avatar
Tänkte köpa det här nu när det är rea på PSN.

Ska man ta complete (ca 300kr) eller standard (ca. 200kr) edition? Är det mycket mer innehåll i complete redan i böjan av spelet? Eller kan man lika gärna köpa addon senare?

Vad är största skillnaderna från Bloodborne/Dark souls? Lär ju vara ganska lika?
Citera
2018-06-22, 23:16
  #140
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Hmm. Andra riktiga bossen var fan enklare än den första. Det trodde jag inte hon skulle vara.
räknar man executionerbossen på london tower som 1a?
Citera
2018-06-22, 23:42
  #141
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
räknar man executionerbossen på london tower som 1a?

Om man är en tönt, ja. Annars är Onryoki första bossen.
Citera
2018-06-25, 21:47
  #142
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Om man är en tönt, ja. Annars är Onryoki första bossen.
shit. jag e rätt töntig. hittade in i Onryokis hydda. 1 hit kill på mig. Lajbans.
Citera
2018-06-27, 03:02
  #143
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
shit. jag e rätt töntig. hittade in i Onryokis hydda. 1 hit kill på mig. Lajbans.

Onyroki är för övrigt den lättaste bossen.
Citera
2018-06-27, 13:35
  #144
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Onyroki är för övrigt den lättaste bossen.
Inte enligt arneankann Men ja härligt, får se om jag har tålamod med det här spelet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback