Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-19, 01:26
  #12097
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lOsTbOy11
Hur känns amfetamin?

Om du inte prövat någon centralstimulant tidigare blir det svårt att jämföra. Men om vi ska jämföra med cannabis eller alkohol, tänk dig enbart det euforiska utan allt det andra. Ingen dräggighet, ingen "onykter" känsla på det sättet, bara det euforiska därifrån. Ta den känslan + 5-6 redbull burkar på det. Är väl den bästa jämförelsen jag kan komma på för själva känslan i sig. Vad man gör eller får utav ruset har många skrivit på forumet om.

Citat:
Ursprungligen postat av Laddaddee
Jag menar ju att stoppa i attentin som är D-amf, altså mer fart?

Har 10 st 5 mg, sprida ut det på 3 G så lär det bli mer fart

Som han sa, du har blandat ihop. Det är D-amf som ger lugn, fokus, eufori. Medan L-amf är det som ger pundigheten, spänningarna, det dunkande hjärtat, höga blodtrycket osv. Alltså är D mer det rusmässiga i sig, och L är mer det som ger drag, adrenalin, stark vakenhet och även de flesta av biverkningarna. Det är därför t.ex Attentin eller Metamina inte innehåller någon L-amfetamin. Det är för det mesta onödigt i de sammanhang dessa "läkemedel" används, förutom möjligtvis i väldigt liten omfattning i förhållande till D-amfetamin.
__________________
Senast redigerad av Bluepant 2017-05-19 kl. 01:31.
Citera
2017-05-19, 07:36
  #12098
Avstängd
lOsTbOy11s avatar
Har någon av er som anväder åkt dit på det? tar ni det nasalt? Vart köper ni, gatan eller shoppar, inrikes eller utrikes?
Citera
2017-05-20, 23:20
  #12099
Medlem
Byks avatar
Har lite problem med tjack och undrar vad jag gör för fel.

Lyckas inte hålla ruset konstant och fyller på alldeles för ofta (tror jag). Syftet är inte att bli fucked utan mer fungera när man är som tröttast.
För mig börjar ruset med eufori i kanske 30min därefter känner jag redan ganska jobbig tomhet som jag dämpade med en ikto villet gjorde mig sjukt skön för en stund, men mitt rus är sjukt upp och ner vilket jag inte gillar.. ena stunden social, skitglad och allt är bra till att bli helt tillbakadragen och skumma paranoid tankar..
Folk måste tro jag är ett psykfall... helt plötsligt rinner det svett och ser helt stissig ut (min egen spegelbild skrämde mig) hahaha

Amfetamin känns som tramadol men med mycket kortare rustid plus mycket tomhet när det klingar av (vilket inte händer på tramadol)
Inte många verkar ha mitt problem.

Som ni märker är jag en riktig tjack nybörjare och vore kul att se hur ni hanterar en heldag med inte för stor dos och så ångestfritt som möjligt (helst ingen ångest tills skiten är slut.
Var en mycket van kokainbrukare en gång i tiden men när jag väl mår bra på amfetamin är det bättre än ladd rusmässigt..
Vore kul att kunna använda det på rätt sätt också...
Citera
2017-05-21, 16:53
  #12100
Medlem
Intagit ett par gram amfetamin under helgen och är rätt risig idag. Fåt i mig lite mat och sömn, men funderar på om man kan ta en mini dos utan att sömnen/pupillerna påverkas? Så att man kan må lite bättre... har sociala sammanhang imorgon därav är det viktigt med att pupillerna håller sig i schack

Snabba svar uppskattas
Citera
2017-05-21, 18:30
  #12101
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
Intagit ett par gram amfetamin under helgen och är rätt risig idag. Fåt i mig lite mat och sömn, men funderar på om man kan ta en mini dos utan att sömnen/pupillerna påverkas? Så att man kan må lite bättre... har sociala sammanhang imorgon därav är det viktigt med att pupillerna håller sig i schack

Snabba svar uppskattas


Nej, ät och sov idag så är du fräsch imorgon!
Citera
2017-05-21, 18:53
  #12102
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
Intagit ett par gram amfetamin under helgen och är rätt risig idag. Fåt i mig lite mat och sömn, men funderar på om man kan ta en mini dos utan att sömnen/pupillerna påverkas? Så att man kan må lite bättre... har sociala sammanhang imorgon därav är det viktigt med att pupillerna håller sig i schack

Snabba svar uppskattas
Det var en mycket dålig idé och de va nog missbrukaren i dig som talade. Ät och sov som sagt.
Citera
2017-05-21, 19:10
  #12103
Medlem
Robotboyoos avatar
kan det försvinna någon slags "magi" i tjackruset som det kan göra med MDMA? om man använder det ca 1-2 i månaden alltså? förväntar mig ett säkert nej eftersom vissa kan hålla på flera gånger i veckan i år utan att sluta men ändå, är nyfiken haha
Citera
2017-05-21, 19:11
  #12104
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robotboyoo
kan det försvinna någon slags "magi" i tjackruset som det kan göra med MDMA? om man använder det ca 1-2 i månaden alltså? förväntar mig ett säkert nej eftersom vissa kan hålla på flera gånger i veckan i år utan att sluta men ändå, är nyfiken haha
Klar det gör. Droger är bäst de första gångerna. Sen går det mer över i vana, begär och missbruk.

Men det är nog inte lika påtagligt med tjack som med mdma. Bara se till att använda det sparsamt.
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2017-05-21 kl. 19:13.
Citera
2017-05-22, 05:00
  #12105
Medlem
kapten-slynas avatar
Tja!
Jag skulle bara vilja ge ett tips till alla knarkoholister där ute som vill prova en så kallad "rövpanna" så att ni inte gör om samma misstag som jag gjorde tidigare inatt.
Jag skulle ju då som sagt köra en "rövpanna" vilket jag inte är allt för erfaren av, men har ändå gjort det ca 20-25 gånger.
Jag började med att lägga upp den mängden tjack jag ville ha i ett litet shotglas. Därefter så skulle jag hälla i lite vatten i shotglaset. (Jag har alltid använt mig av samma typ av shotglas, så jag brukar ögonmåtta hur mycket vatten jag har i.)
Dock så gjorde jag som sagt ett litet misstag, och råkade ha i väldigt onödigt mycket vatten. Men eftersom att tjacket redan låg i glaset så var det ju inte så mycket att göra åt saken, utan jag fick ju då bara röra om lite med min pump tills allt tjack var upplöst, och efter det var de bara att suga upp det i pumpen och sedan in i röven.
Det var inte helt bekvämt med den mängden vatten i röven, så jag råder alla att mäta upp mängden vatten först, och sedan tillsätta tjack!
Annars kanske ni råkar göra om mitt misstag.
Visserligen så gjorde ju inte det att ruset blev "sämre" på något sätt. Men som sagt så tyckte iaf inte jag att det var speciellt bekvämt med den mängden vatten i röven, och risken finns ju att andra inte heller tycker det!
Men nu har ni iaf fått höra om ännu ett jävla pucko som gjort det misstaget. Så ni som inte tycker att det låter väldigt frestande att prova, ni behöver inte!
För nu har ni ännu ett pucko som vittne på att det inte är speciellt trevligt, och helst bör undvikas!

Tack för mig! // kapten-slyna B)
Citera
2017-05-22, 14:23
  #12106
Medlem
Robotboyoos avatar
hur är det att köra rövpanna egentligen? sjuk som man är så blir man sugen men hur mycket bättre slår det än i näsan?
Citera
2017-05-22, 15:44
  #12107
Medlem
Föregående helg, helgen innan denna som var så blev det lite godis, fredag - söndag. Intog ca 1.5g relativt potent tjack.
Men redan under lördags natt fram emot söndag så fick jag knappt något rus whatsoever. Övergick sedan till att jag knappt kunde röra mig, fick gå halvt ihopböjd. Att ens gå ut för en cigarett var som att klättra upp för ett berg, behövde vila var 5e sekund. Detta var ändå under själva peaken. Dagarna framöver, ända fram till onsdagen så var jag helt fysiskt slut. Även en dysfori jag aldrig upplevt infann sig.
Vad kan detta bero på? Höll kosten bra under hela helgen med kosttillskott, basföda, vitaminer samt väteskeersättning. Tog mig tills lördag EM att bli någorlunda "återställd", 6 dagar senare. Alltså nu helgen som var. Sov drygt 13-15h/dygn från söndag - fredag. Bör även tilläggas att jag sov 6 timmar under lördagen. Har såklart upplevt AT med aldrig i klass med denna, kändes som om något var fel i hjärnan, haha.

Detta har givetvis gjort så drar mig för att ens forsätta. Kändes som om kroppen fått sig en rejäl omgång, även psyket.
Någon som har någon teori? Kan jag tömt dopaminet helt?

MVH
Citera
2017-05-22, 16:22
  #12108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamppee
Föregående helg, helgen innan denna som var så blev det lite godis, fredag - söndag. Intog ca 1.5g relativt potent tjack.
Men redan under lördags natt fram emot söndag så fick jag knappt något rus whatsoever. Övergick sedan till att jag knappt kunde röra mig, fick gå halvt ihopböjd. Att ens gå ut för en cigarett var som att klättra upp för ett berg, behövde vila var 5e sekund. Detta var ändå under själva peaken. Dagarna framöver, ända fram till onsdagen så var jag helt fysiskt slut. Även en dysfori jag aldrig upplevt infann sig.
Vad kan detta bero på? Höll kosten bra under hela helgen med kosttillskott, basföda, vitaminer samt väteskeersättning. Tog mig tills lördag EM att bli någorlunda "återställd", 6 dagar senare. Alltså nu helgen som var. Sov drygt 13-15h/dygn från söndag - fredag. Bör även tilläggas att jag sov 6 timmar under lördagen. Har såklart upplevt AT med aldrig i klass med denna, kändes som om något var fel i hjärnan, haha.

Detta har givetvis gjort så drar mig för att ens forsätta. Kändes som om kroppen fått sig en rejäl omgång, även psyket.
Någon som har någon teori? Kan jag tömt dopaminet helt?

MVH

Alltså, du har stoppat i dig stora mängder centralstimulerande och sovit alldeles för lite, tycker du det är konstigt att kroppen tycker det är lite jobbigt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback