• 7 929 online
  • 1 101 307 medlemmar
  • 57 357 075 inlägg
  • 1
  • 2
2017-05-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Varför ska säljaren gå runt och göra ditt jobb med att besikta båten? Är du seriöst intresserad så tar du dig till objektet och gör en okulär besiktning.
Jävla slött att tycka att någon annan ska göra allt skitjobb åt dig.
Blir du matad varje dag med välling?

Skitjobb? Gora mitt jobb?? Ar du dum pa riktigt??

Om telefon ringer i ett och folk vill handla osett forstar jag att en saljare kan vara riktigt trakig och det far jag som kopare acceptera. Inga problem.
Men......oftast ar telefon ratt tyst och har man da en intressent som begar mer info/bilder sa far man nog som saljare gora sig omaket att gora det en spekulant ber om.
Begagnade varor ar det sallan brist pa. Kopare med kontanter kan vara svarare....
Citera
2017-05-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
En spekulant som ber mig som säljare att göra detta ber jag dra åt helvete.
Köpare har undersökningsplikt, var god utför den själv.

Alla smartphones har väl å,ä,ö...

Ber du mig dra nar jag kraver mer info/bilder sa lar jag svara dig samma sak och koper nagon annanstans.

Joddå åäö har jag,men ett javla fipplande fa fram dessa pa telefon
Citera
2017-05-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Skitjobb? Gora mitt jobb?? Ar du dum pa riktigt??

Om telefon ringer i ett och folk vill handla osett forstar jag att en saljare kan vara riktigt trakig och det far jag som kopare acceptera. Inga problem.
Men......oftast ar telefon ratt tyst och har man da en intressent som begar mer info/bilder sa far man nog som saljare gora sig omaket att gora det en spekulant ber om.
Begagnade varor ar det sallan brist pa. Kopare med kontanter kan vara svarare....

Ja, du tycker att de ska dra åt helvete bara för att de inte vill göra dina åtaganden åt dig.
Men är man så slö som du verkar vara, då får man vara utan objektet.
Citera
2017-05-20, 21:34
Medlem
Jag skulle inte ha något problem med det. Men det kräver ju såklart att man är tydlig om skador och defekter som finns. Dvs säga mer om skador än "bra skick", "bruksskick" osv. Tydlig repa i fören, går dåligt på tomgång osv.

Förstår dock inte varför man skulle köpa något osett om man ändå måste hämta varan. Går ju att betala tex handpenning.
Citera
2017-05-22, 11:49
Medlem
Är man inte väldigt kunnig så tycker jag det är bättre att skicka en besiktningsman att inspektera båten.
Citera
  • 1
  • 2