Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-21, 13:32
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Men var i ligger rättvisan/orättvisan? Ingen är garanterad sex eller har någon rätt till det.

Det står inget om garantier i TS, orättvisan ligger i att om man råkar vara född med fitta så har man mycket större tillgång och valmöjligheter när det kommer till sex, generellt.
Citera
2017-05-21, 13:33
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpan
Det står inget om garantier i TS, orättvisan ligger i att om man råkar vara född med fitta så har man mycket större tillgång och valmöjligheter när det kommer till sex, generellt.

Så är det.
Citera
2017-05-21, 13:46
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Så är det.

Så vadan din fråga?
Citera
2017-05-21, 14:27
  #88
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpan
Så vadan din fråga?

Haha, ja vad fan hände?
Vi är på internet, där ger sig ingen.
Skärpning.
Citera
2017-05-22, 05:53
  #89
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi alla vet ju att unga snygga tjejer är gynnade sexuellt och på många sätt i samhället, bara på grund av sitt utseende. Men utseende falnar och är förgängligt...

Om vi lyfter blicken lite: när unga dissade män skaffar en utbildning och blir medelålders män med pondus och inkomst. När kvinnor får rynkor och går upp i vikt, och blir infertila. Eller när det finns få män p.g.a. dödsfall bland äldre, och flera kvinnor som är ensamstående. Hur förändras balansen?

Topic: över en livscykel, finns det sexuell rättvisa mellan kvinnor och män?

1) Unga snygga tjejer är missgynnade på grund av sitt utseende.

2) Om man är snygg blir man snyggare med åldern. Det är fula som går ner sig det gör att skillnaden blir större.

3) Det beror på vilken bransch eller social krets vi talar om. I nörd branscher är det fortfarande 10-20 män som konkurrerar om 1 ful tjej.

4) Det kan finnas sexuell rättvisa om mannen med utbildning och inkomst tar chansen men det händer inte automatiskt för alla män.
Citera
2017-05-22, 07:27
  #90
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Unga snygga tjejer är missgynnade på grund av sitt utseende.

2) Om man är snygg blir man snyggare med åldern. Det är fula som går ner sig det gör att skillnaden blir större.

3) Det beror på vilken bransch eller social krets vi talar om. I nörd branscher är det fortfarande 10-20 män som konkurrerar om 1 ful tjej.

4) Det kan finnas sexuell rättvisa om mannen med utbildning och inkomst tar chansen men det händer inte automatiskt för alla män.
Kvinnans snygghet är hennes ess i armen så punkt 1 är helt fel. Punkt 2 är heller inget stark garanti för att det skulle vara så. Möjligtvis för en kortare period men inte mer än så. Punkt 3 makes sense. Punkt 4, kanske inte rättvisa men man blir lättare tillmötesgående i köttmarknaden och kärleksarenan.
Citera
2017-05-22, 08:28
  #91
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Kvinnans snygghet är hennes ess i armen så punkt 1 är helt fel. Punkt 2 är heller inget stark garanti för att det skulle vara så. Möjligtvis för en kortare period men inte mer än så. Punkt 3 makes sense. Punkt 4, kanske inte rättvisa men man blir lättare tillmötesgående i köttmarknaden och kärleksarenan.

1) Men alla andra kvinnor + de män som inte kan få en snygg kvinna blir avundsjuka.

2) Om utseendet är din största tillgång varför skulle du inte ta hand om det? Att vara snygg är ett jobb och man blir bättre på det med erfarenhet. Till exempel jag äter mindre och tränar mer nu vid 35 år än vad jag gjorde när jag var 20 år.

4) Naturliga kontakter mellan män och kvinnor är det som avgör vid 30-40. Typ att mannen träffar kvinnor på jobbet, genom vänner, eller på föreningar. En IT nörd som har pengar på banken men sitter hemma på helgerna kommer inte att få några kvinnor.

5) Den bästa dealen för män är fortfarande att köpa sex så att knulla civila kvinnor är bara en ego grej.
Citera
2017-05-22, 08:47
  #92
Medlem
Mooons avatar
Tuffa argument: du är dum, ful och gammal - hur ska jag bemöta dem ...

Såklart genom att ge dig exempel på hur män kan missförstå situationer, se och lär: http://lajkat.se/killar-berattar-om-...ucka-upp-allt/



Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Som vanligt kommer Moon med exakt noll argument, istället florerar hennes inlägg av "skiten", "klarar du inte av basic krav", "skärpa till dig" - exakt NOLL substans i hennes inlägg, INGET av värde, INGA argument, bara "skärp dig va!".

Nu är det såhär, kära lilla Mooon, att du är trolgitvis en rätt ful medelålderskvinna som helt enkelt inte förstår hur saker och ting fungerar ute i samhället idag.

Jag har under flera år dejtat kvinnor från olika samhällsklasser, OTROLIGT Många av dessa har haft pojkvänner de varit otrogna mot med mig (utan att berätta det, såklart), MÅNGA av mina tidigare vänners förhållanden har brakat samman helt och hållet för att kvinnan får för sig att vara otrogen med "snyggingen på tinder" eller vad det nu kan vara.

Det är en enda stor epidemi som försigår just nu, svenska män är REJÄLT kuvade, de har NOLL MAKT i förhållanden .. hur kan de ha det? Kvinnor har ett helt SMÖRGÅSBORD att välja på, när de så väl behagar - utan att själva lägga in någon energi över huvud taget. Män å andra sidan .. som tidigare sagt, du måste vara väldigt proaktiv för att någonting ska hända och när du sedan hamnar i ett förhållande så är det en rätt så fin uppförsbacke på grund av den sexuella obalansen.


Ni är lite roliga, för ni säger helt och hållet emot er själva i er argumentation, ni säger:

1. "Det finns inga problem!"
2. (massvis med killar samlas på nätet och gnäller pga obalansen)
3. "Det är killarnas fel! skärp er!"


Att "vanliga man" går hand i hand med tjejer säger exakt noll, det betyder INGET. En STOR DEL av män gör det INTE och dessa män som är i förhållanden är ofta totalt omedvetna om vad kvinnan kan syssla med bakom deras rygg.

För några månader skrev jag ännu en gnälltråd efter en kväll av att ha haft samlag med en kvinna som under akten fick sms av hennes kille samtidigt som hon sög av mig - skrattandes. Att det var hennes pojkvän berättade hon såklart inte utan det fick jag reda på med egna efterforskningar efteråt, vilket resulterade i att jag sket i henne också, återigen.


Du fattar verkligen inte vad som pågår bakom kulisserna, men sen återigen så är ju du en kvinnlig flashbackmedlem så chansen är stor att du inte är speciellt attraktiv eller populär, eller ung för den delen, du tror möjligtvis att det fortfarande är som 50-talet ute i samhället.
Citera
2017-05-22, 11:22
  #93
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi alla vet ju att unga snygga tjejer är gynnade sexuellt och på många sätt i samhället, bara på grund av sitt utseende. Men utseende falnar och är förgängligt...

Om vi lyfter blicken lite: när unga dissade män skaffar en utbildning och blir medelålders män med pondus och inkomst. När kvinnor får rynkor och går upp i vikt, och blir infertila. Eller när det finns få män p.g.a. dödsfall bland äldre, och flera kvinnor som är ensamstående. Hur förändras balansen?

Topic: över en livscykel, finns det sexuell rättvisa mellan kvinnor och män?


Tänker du inte väl mycket på detta? Du verkar fixerad.

Det händer så mycket i människors liv som påverkar hur ens sociala liv funkar. Förutom om man är en utåtriktad eller introvert person kan man befinna sig på fel eller rätt plats när det gäller att träffa någon. Man kanske blir lämnad av sin parter eller väljer att själv gå vidare när man blivit lite äldre och då ser förutsättningarna annorlunda ut än 10-20-30 år tidigare.

Men "rättvisa" när det gäller mänsklig interaktion, det låter som du behöver komma ut i solen och få frisk luft.
Citera
2017-05-22, 14:10
  #94
Medlem
[quote=Babianen|60803740]1)
2) Om man är snygg blir man snyggare med åldern. Det är fula som går ner sig det gör att skillnaden blir större. QUOTE]

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1)
2) Om utseendet är din största tillgång varför skulle du inte ta hand om det? Att vara snygg är ett jobb och man blir bättre på det med erfarenhet. Till exempel jag äter mindre och tränar mer nu vid 35 år än vad jag gjorde när jag var 20 år.

OK menar du att TS har fel i att snygga kvinnor blir fulare med åldern och därför finns inte den sexuella rättvisa som han frågar om?

Ja visst kan man göra vissa val i kost och livsstil för att hålla i längre, men tillslut åldras kroppen ändå, cellförnyelsen saktar av och hinner inte med att upprätthålla en slät och fyllig hud till exempel. Så hur menar du att snygga personer blir snyggare med åldern och du kan lära dig att hålla dig snygg? Eller anser du att man blir allt snyggare ju mer rynkor man får? Fast det är ju inget som handlar om att lära sig eller "bli bättre på"
Citera
2017-05-23, 06:18
  #95
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpan
OK menar du att TS har fel i att snygga kvinnor blir fulare med åldern och därför finns inte den sexuella rättvisa som han frågar om?

1) Elle Macpherson vid 50,

https://peopledotcom.files.wordpress...pg?w=600&h=800

http://1.bp.blogspot.com/-PCf2HepOqA...87_634x733.jpg

2) TS missar att folk meet and mate inom sin cohort alltså åldern + eller - 5 år.

a) vid 40 är alla kvinnor på 35-45 år Rosie O'Donnell, https://www.youtube.com/watch?v=64YhFQ99a-c hur svårt är det att slå det?

b) män tvingas att leva med tanter som är feta, fittiga, och bittra det gör att de blir super-desperata efter allt som inte är deras fruar typ.

3) Så värdet på snygga kvinnor går upp med tiden inte ner. Det är sorgligt att det är så. Män borde få knulla heta teens som belöning för utbildning och hårt arbete men världen ser inte ut så.

Citat:
Ursprungligen postat av skrumpan
Ja visst kan man göra vissa val i kost och livsstil för att hålla i längre, men tillslut åldras kroppen ändå, cellförnyelsen saktar av och hinner inte med att upprätthålla en slät och fyllig hud till exempel. Så hur menar du att snygga personer blir snyggare med åldern och du kan lära dig att hålla dig snygg? Eller anser du att man blir allt snyggare ju mer rynkor man får? Fast det är ju inget som handlar om att lära sig eller "bli bättre på"

1) Man lär sig att äta bättre, träna bättre, klä sig bättre, och knulla bättre med åldern.

2) Jag har ingen aning om när man får rynkor men ingen man bryr sig. Det som räknas är kroppen.
Citera
2018-05-29, 20:22
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi alla vet ju att unga snygga tjejer är gynnade sexuellt och på många sätt i samhället, bara på grund av sitt utseende. Men utseende falnar och är förgängligt...

Om vi lyfter blicken lite: när unga dissade män skaffar en utbildning och blir medelålders män med pondus och inkomst. När kvinnor får rynkor och går upp i vikt, och blir infertila. Eller när det finns få män p.g.a. dödsfall bland äldre, och flera kvinnor som är ensamstående. Hur förändras balansen?

Topic: över en livscykel, finns det sexuell rättvisa mellan kvinnor och män?

Det finns inget här i livet som är rättvist, oavsett vad du jämför med.
Men, och här har du rätt, män som skaffar sig social kompetens, ser till att vara hel och ren, snygg och inte drar på sig en massa extrakilon får mer och mer sex ju äldre de blir. Själv är jag i de riktigt övre medelåldrarna och med min erfarenhet och livsglädje så lider jag inte det minsta brist på kvinnlig uppmärksamhet.
För mig kom nog"genombrottet" när jag fullständigt sket i om jag fick nobben eller ej, jag blev likgiltig till om kvinnor ville ha mig eller ej, oavsett om det var jag som raggade eller blev raggad på.
Man sänder nog ut fler signaler än man tror, jag antar att jag blev attraktiv när jag blev trygg i mig själv och obrydd om en toksnygg kvinna tilltalade mig, gissar att kvinnor är precis som män, det man tror att man inte kan få försöker man få, osv.

Nåja, OnTopic, ja, kvinnor får mindre uppmärksamhet och sex ju äldre de blir.
För män som har social kompetens, pondus, makt, pengar eller vad det nu är som gäller får mer kvinnlig uppmärksamhet ju äldre de blir.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback