• 9 305 online
  • 1 101 139 medlemmar
  • 57 350 370 inlägg
2017-04-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
JSA är en helt okej vardagsrulle. Kolla även I Saw The Devil och Oldboy. Det är två filmer så hyllas mycket.
Såg faktiskt I Saw The Devil samma dag som jag skrev inlägget, mycket bra! Rätt grotesk i vissa scener, men gillar verkligen humorn som slängs in då och då.
Insåg efter att jag sett filmen att Oldboy var med, kul!

Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
The Chaser
The man from nowhere
Cold Eyes
Moss

Bara runka på till dessa...
Tackar! Chaser hittade jag på egen hand, resten skall undersökas. Om de inte finns på PB/Tl/Netflix, vilka andra sidor brukar ha koreanska filmer?

Har någon sett Confession of Murder? Låter riktigt intressant,

"After the statute of limitation expires on the murders he has committed, Lee Du-seok publishes an autobiography describing all his murders in great detail. Detective Choi, who investigated Lee's murders 15 years ago starts the chase once again and Han Ji-soo, who lost her daughter to Lee, pledges vengeance."
Citera
2017-04-25, 21:20
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Såg faktiskt I Saw The Devil samma dag som jag skrev inlägget, mycket bra! Rätt grotesk i vissa scener, men gillar verkligen humorn som slängs in då och då.
Insåg efter att jag sett filmen att Oldboy var med, kul!

Tackar! Chaser hittade jag på egen hand, resten skall undersökas. Om de inte finns på PB/Tl/Netflix, vilka andra sidor brukar ha koreanska filmer?

Har någon sett Confession of Murder? Låter riktigt intressant,

"After the statute of limitation expires on the murders he has committed, Lee Du-seok publishes an autobiography describing all his murders in great detail. Detective Choi, who investigated Lee's murders 15 years ago starts the chase once again and Han Ji-soo, who lost her daughter to Lee, pledges vengeance."

Confession of Murder Är helt ok. Väldigt standard thriller från Korea men det fungerar ju. No Mercy borde du spana in också, inte så känd men riktigt bra.
Citera
2017-04-25, 21:41
Medlem
LovableGoofballs avatar
Rekommenderar The Cat, av regissören bakom Riki-Oh. Kan vara den galnaste filmen jag någonsin har sett! Bäst är såklart den ökända scenen där en katt kung fu-fajtas med en hund. Helt bananas, hahaha.
Citera
2017-04-25, 23:22
Medlem
Olepeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball
Rekommenderar The Cat, av regissören bakom Riki-Oh. Kan vara den galnaste filmen jag någonsin har sett! Bäst är såklart den ökända scenen där en katt kung fu-fajtas med en hund. Helt bananas, hahaha.
Stephen Chow har också gjort galna filmer. Shaolin Soccer och Kung Fu Hustle är det två som jag har sett av han men hans andra filmer verkar också vara helt crazy.
Citera
2017-04-26, 12:56
Avstängd
den äldska legend of the drunken master med jackie chan. ett absolut måste.
Citera
2017-05-05, 12:29
Medlem
Såg nyligen Woods Are Wet: Woman Hell, en ganska precis en timme lång japansk film från 1973 med uppenbar inspiration från de Sades Justine. Rekommenderas varmt till alla som uppskattar japansk perversion.
Citera
2017-05-20, 13:08
Avstängd
I Saw The Devil är nog den bästa filmen jag någonsin har sett. The Chaser var bra med. Americanska versionen av oldboy är bättre tycker jag. Visitor Q, The Good, the Bad, the Weird, Memories of Murder, och en del andra är bra med.

Jag önskar att jag inte såg dom så att jag kunde se dom från början igen.
Citera