Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 01:11
  #97
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bapupa
Försöker undvika pommes på snabbmatställen. Vem har koll på hur ofta det rengörs och om frityroljan bytts ut det här året. Till råga på det ligger pommes kvar i tarmarna i tre dygn innan kroppen har brutit ner skiten.

Arlas gräddost undviker jag efter att min lärare berättade om sin praktik på Arla. Det var förvisso längesen men vidrigt ändå. Hans handledare skar sig i fingret så det droppade blod ner i tanken som vispade runt alltihop. Volymen var såpass stor att inga röda blodspår syntes i osten. Om han hade aids eller någon annan bakterie i sig som i värsta fall kunnat leda till svarta döden vore det olyckligt för offren som åt osten.

Det fanns en pizzeria i en invandrartät förort som folk slutade äta på sedan katter i området försvann någon gång på 80-90-talet. Till slut hittade man rester av katterna på baksidan av pizzerian. De fångades in och strimlades på pizzorna.

Sist men inte minst undviker jag kebab. Vad innehåller det egentligen? Ursprung vill man inte ens veta.
Sen har vi hanteringen, den har kanske snurrat två veckor på den där apparaten på ett ställe med taskig omsättning eller så är det frysta strimlor som smakar piss.
Det som gör att folk gillar kebab är kryddorna och goda såserna. Inte minst som fyllekäk
Det där med tre dygn låter som en vandringssägen.
Citera
2017-05-20, 09:43
  #98
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Det där med tre dygn låter som en vandringssägen.

Det där med katter och pizzeria är en av de mest kända vandringssägnerna.

Plus den att invandrare byter upp parketten och planterar potatis i hålet. Så gjorde dom hemma i sin jordgrotta.
Citera
2017-05-20, 09:51
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bapupa
Försöker undvika pommes på snabbmatställen. Vem har koll på hur ofta det rengörs och om frityroljan bytts ut det här året. Till råga på det ligger pommes kvar i tarmarna i tre dygn innan kroppen har brutit ner skiten.

Arlas gräddost undviker jag efter att min lärare berättade om sin praktik på Arla. Det var förvisso längesen men vidrigt ändå. Hans handledare skar sig i fingret så det droppade blod ner i tanken som vispade runt alltihop. Volymen var såpass stor att inga röda blodspår syntes i osten. Om han hade aids eller någon annan bakterie i sig som i värsta fall kunnat leda till svarta döden vore det olyckligt för offren som åt osten.

Det fanns en pizzeria i en invandrartät förort som folk slutade äta på sedan katter i området försvann någon gång på 80-90-talet. Till slut hittade man rester av katterna på baksidan av pizzerian. De fångades in och strimlades på pizzorna.

Sist men inte minst undviker jag kebab. Vad innehåller det egentligen? Ursprung vill man inte ens veta.
Sen har vi hanteringen, den har kanske snurrat två veckor på den där apparaten på ett ställe med taskig omsättning eller så är det frysta strimlor som smakar piss.
Det som gör att folk gillar kebab är kryddorna och goda såserna. Inte minst som fyllekäk

Tråden handlar om sådant man inte längre äter sedan man fick reda på sanningen om det. Men du verkar skippa mycket på grund av fördomar, okunnighet och vandringssägner. Det verkar inte finnas mycket sanning i det du skriver om.

Jag tror att de flesta är medvetna om att det förekommer snusk, fusk och slarv på olika matställen. Men du får det att framstå som om varenda ställe missköter sig när det gäller kebab och pommes frites. Det har jag svårt att tro. Det där med katterna på pizzerian låter som en variant på ”råttan i pizzan”, och det är en välkänd vandringssägen. Så det är svårt att tro att det ligger någon form av sanning i det. Och så vidare.
Citera
2017-05-20, 10:16
  #100
Medlem
jipeesss avatar
svarta små lakritskulor i skogen...
Citera
2017-05-20, 10:42
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bapupa
Det låter som en myt, det kan jag hålla med om.
Men det skrevs i lokaltidningen om fyndet och flera i området hade blivit av med sina utekatter...
Det är som sagt före internet slog igenom, tror inte det finns någon artikel på webben.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Råttan_i_pizzan

För att det är en myt och aldrig har hänt. En Klintbergare, helt enkelt
Citera
2023-01-23, 04:36
  #102
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Du valde helt medvetet att inte svara på frågan kring trovärdighet ser jag. Historiska källor samt nationalencyklopedin står sig slätt mot tasteline förstår jag.

Nu har SCAN:s pölsa helt plötsligt fått epitet fattigmanspölsa noterar jag vidare. Så du åt den alltså tills du fick veta vad den innehöll, trots att den innehåller högst vedertagna ingredienser på alla sätt och vis? Behöver inte vara så, men TS frågeställning och ditt ursprungliga inlägg tyder ju på det. Men visst du får gärna laga din pölsa på oxfilé och bacon samt kalla den för pölsa bäst du vill.

Vad gäller lungor så får du gärna citera mig vart jag hävdar att just lungor måste finnas med i en pölsa? Det är en vedertagen ingrediens i pölsa precis som många andra inälvor och sämre köttbitar som man inte kunde göra mycket annat på.

Blir lite som att säga att jag åt isterband med god aptit tills jag fick reda på att de innehåller korngryn samt var syrade. Vem vet det kanske finns en uppsjö av recept på isterband som varken är syrade eller innehåller korngryn som är lika historiskt korrekta enligt konstens alla regler, jag får bestämt upplysa mig via tasteline ögonabums.

Även om man som råvara väljer "friska" lungor utan infektion, så innehåller lungor så mycket svampsporer, damm och andra partiklar som djuret andats in att de är olämpliga som föda

https://www.foodsafetynews.com/2023/...ngs-with-that/
Citera
2023-01-23, 14:38
  #103
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Även om man som råvara väljer "friska" lungor utan infektion, så innehåller lungor så mycket svampsporer, damm och andra partiklar som djuret andats in att de är olämpliga som föda

https://www.foodsafetynews.com/2023/...ngs-with-that/

Jaha, vad har detta med det tidigare spörsmålet att göra?
Citera
2023-01-23, 19:42
  #104
Medlem
Sladdarens avatar
Har Ridderheims mat i stora tunnor ? Låter som nån jäsningsprocess ...

Slutade iaf att äta Pringles för många år sen när jag fick reda på vad de innehöll inkl samt visst godis är jag starkt skeptiskt till

Även billig tonfisk på burk från whiskas

Pasta utan durumvete

Dåliga fetter tex margarin

Ja listan kan göras lång iom man började som liten och sen sållade man bort mycket
Citera
2023-01-24, 11:16
  #105
Medlem
Blodpudding. Trodde namnet bara var en gimmick när jag var väldigt ung.
Citera
2023-01-24, 19:24
  #106
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Har Ridderheims mat i stora tunnor ? Låter som nån jäsningsprocess ...

Slutade iaf att äta Pringles för många år sen när jag fick reda på vad de innehöll inkl samt visst godis är jag starkt skeptiskt till

Även billig tonfisk på burk från whiskas

Pasta utan durumvete

Dåliga fetter tex margarin

Ja listan kan göras lång iom man började som liten och sen sållade man bort mycket

Vad fick dig att börja äta kattmat från whiskas?
Citera
2023-01-24, 19:25
  #107
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Vad fick dig att börja äta kattmat från whiskas?

Billigt!
Citera
2023-01-24, 19:35
  #108
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Vad fick dig att börja äta kattmat från whiskas?

Hade en period då jag ville testa olika saker som man normalt inte gör .. Det är lite roligt att testa katt och hundmat bara för skoj skull när man liks ska servera det till katten el hunden. En tesked dör ingen av
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback