Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-30, 19:58
  #1
Avstängd
Feuers avatar
Hej,

Jag har nyligen börjat läsa lite om förintelsen igen för här på flashback är revisionismen väldigt utbredd har jag märkt. Det finns konspirationer kring alla möjliga historiska händelser, personer osv. som alla har ett visst stöd, men kanske ingen annan historisk händelse är av sådan vikt som förintelsen. Av ren nyfikenhet började jag läsa lite.

Jag kan tänka mig att det inte fanns någon direkt plan på att förinta alla judar, men att sätta dem i arbetsläger. Det är dock svårt att förneka detta enligt mig; att judarna skickades till läger, p.g.a. alla vittnen osv och alla vittnen kan ju inte ljuga och hitta på. Jag har sett flertalet bl.a. kom det en judinna till min skola och hon verkade trovärdig. Det här var dock många år sedan.

Jag kan tänka mig att gaskamrar heller inte fanns, men jag tror att Hitler/Himmler typ sa: "Låt dom starka och friska arbeta och skjut resten". För är det någon tillfällighet att enbart friska, unga individer överlevde? Vad hände med t.ex. alla småbarn som satt i lägren? Har det kommit fram någon överlevande som var 0-7 år under kriget? Överlevde någon gammal? På i princip alla foton under slutet av kriget när Auschwitz och de resterande koncentrationslägren befriades så visas bilder nästan uteslutande på unga och arbetsdugliga individer. Det finns inga avmagrade barn eller gamla.

Så min fråga är alltså, och den riktar sig nog främst till revisionister som kan det här ämnet, vad hände med handikappade, barnen och kvinnorna? Att nazisterna mördade handikappade och psykiskt sjuka (tyskar) är välbelagt i T4-programmen. Eller förnekar ni detta också?

Tacksam för svar.

MVH
Citera
2017-04-30, 21:56
  #2
Medlem
SverigeVan88s avatar
Mitt användarnamn för nog tankarna till någon som är "förnekare" men det är jag inte även om jag nog räknas dit.
Gamla sjuka barn md fl blev avrättade och vissa med gas i några läger dock är siffrorna fel det dog inte 6,5 miljoner judar mer troligt ner mot "bara" 1-3 miljoner.

De som inte ansågs vara arbetsföra fick gå i en kö de odugliga en annan så långt stämmer det.
Fanns läger o ghetton där det fanns barn några av de som är överlevare nu var under 10 när de var fängslade men var inte normen.
Även de läger där man inte gallrade ut barn i stor utsträckning så var förhållandena vidriga som i alla koncentrationsläger oavsett vilket lands regi de befann sig i.

Sjukdomar och svält ger samma resultat som en kula
Citera
2017-04-30, 22:05
  #3
Medlem
ParkLane66s avatar
Dessutom var det Zigenare, homosexuella, psykiskt sjuka mfl som dödas i lägren. Fast huvuddelen var judar.
Gas användes för att det var kostnadseffektivare. Kulor och krut behövdes till fronterna.
Först avrättades de som inte kunde utföra arbeten.
Citera
2017-05-01, 02:45
  #4
Avstängd
Feuers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Dessutom var det Zigenare, homosexuella, psykiskt sjuka mfl som dödas i lägren. Fast huvuddelen var judar.
Gas användes för att det var kostnadseffektivare. Kulor och krut behövdes till fronterna.
Först avrättades de som inte kunde utföra arbeten.

Givetvis, jag menar inte att judarnas lidande var större än någon annans. Tyskar fick också lida oerhört mycket, som inte var direkt ansvariga för nazi-regimens brott. Slarvigt av mig att skriva enbart judar då det var massa andra folk det rörde sig om. Men man har blivit matad med "6 miljoner judar" och sällan nämns andra folkgrupper annat än förbifarten så det är lätt att man gör misstag.
Citera
2017-05-01, 08:47
  #5
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
Hej,

Jag har nyligen börjat läsa lite om förintelsen igen för här på flashback är revisionismen väldigt utbredd har jag märkt. Det finns konspirationer kring alla möjliga historiska händelser, personer osv. som alla har ett visst stöd, men kanske ingen annan historisk händelse är av sådan vikt som förintelsen. Av ren nyfikenhet började jag läsa lite.

Jag kan tänka mig att det inte fanns någon direkt plan på att förinta alla judar, men att sätta dem i arbetsläger. Det är dock svårt att förneka detta enligt mig; att judarna skickades till läger, p.g.a. alla vittnen osv och alla vittnen kan ju inte ljuga och hitta på. Jag har sett flertalet bl.a. kom det en judinna till min skola och hon verkade trovärdig. Det här var dock många år sedan.

Jag kan tänka mig att gaskamrar heller inte fanns, men jag tror att Hitler/Himmler typ sa: "Låt dom starka och friska arbeta och skjut resten". För är det någon tillfällighet att enbart friska, unga individer överlevde? Vad hände med t.ex. alla småbarn som satt i lägren? Har det kommit fram någon överlevande som var 0-7 år under kriget? Överlevde någon gammal? På i princip alla foton under slutet av kriget när Auschwitz och de resterande koncentrationslägren befriades så visas bilder nästan uteslutande på unga och arbetsdugliga individer. Det finns inga avmagrade barn eller gamla.

Så min fråga är alltså, och den riktar sig nog främst till revisionister som kan det här ämnet, vad hände med handikappade, barnen och kvinnorna? Att nazisterna mördade handikappade och psykiskt sjuka (tyskar) är välbelagt i T4-programmen. Eller förnekar ni detta också?

Tacksam för svar.

MVH

De som anlände till koncentrationslägren screenades ju direkt vid ankomsten, och de som inte såg arbetsdugliga ut (typ alla sjukliga, handikappade, personer över 55-60 och alla under 14, men även individuellt beroende på hur gammal och stark man såg ut naturligtvis) skickades direkt till gaskamrarna. Av dessa var ju de flesta judar, men även en del zigenare, homosexuella, kommunister samt vanliga tyskar som vänt sig mot regimen på något sätt.

Det som jämt glöms bort dock, är att det FÖRSTA man gjorde när man bestämt sig för att rensa upp tyska folket genom massavlivning, var att man samlade upp luffare och uteliggare från gatorna och avrättade direkt utan rättegång. Av dessa var förmodligen de allra flesta vanliga tyskar, och de behöver inte ens ha varit några lata eller odugliga individer, eftersom det faktiskt var depression i Tyskland och resten av Europa på 1930-talet, och svårt att få jobb för alla som inte hade turen att ha kontakter.
Citera
2017-05-02, 18:50
  #6
Moderator
najass avatar
En stor mängd OT har raderats. Detta är inte en allmän tråd om förintelsen, utan har en hyfsat specifik frågeställning; håll er till den.

/mod
Citera
2017-05-02, 21:46
  #7
Medlem
crippledmfs avatar
Finns en hel del berättelser och vittnen från överlevare som själva varit barn eller sett andra barn som överlevt. Det där som någon skrev om att alla barn blev skickade till gaskammare på direkten är troligtvis inte en sanning.

https://www.google.se/search?q=ausch...w=1280&bih=842

Finns gott om bilder på barn i b.la Auschwitz. Om planen var att utrota alla, och specifikt gasa barnen på direkten, hur kom dessa bilder till? Var ju trots allt allierade som tog de flesta bilderna på fångarna.

Och varför skulle man gett de personerna fångkläder, skor, mat, vatten, sängkläder om man bara tänkte döda dom? Har man läst lite om smittsjukdomar och specifikt Tyfus så är man nog medveten om att syftet med huvudrakningarna och utbytandet av kläderna främst handlade om hygienskäl. Man vet att Zyklon B användes för att försöka ta död på smittor i koncentrationsläger, samma procedur användes också av de allierade i deras läger.

Att handikappade och psykiskt sjuka dog i större grad finns det garanterat naturliga förklaringar till. Mycket sämre fysiska och psykiska förutsättningar och tidseran präglades av en enorm okunskap och utstötning som troligtvis fick negativa effekter för dessa människor. Tuffa krigstider, smittor, svält och lidande rimmar inte bra med funktionsnedsatta.
Citera
2017-05-03, 09:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Finns en hel del berättelser och vittnen från överlevare som själva varit barn eller sett andra barn som överlevt. Det där som någon skrev om att alla barn blev skickade till gaskammare på direkten är troligtvis inte en sanning.

https://www.google.se/search?q=ausch...w=1280&bih=842

Finns gott om bilder på barn i b.la Auschwitz. Om planen var att utrota alla, och specifikt gasa barnen på direkten, hur kom dessa bilder till? Var ju trots allt allierade som tog de flesta bilderna på fångarna.

Och varför skulle man gett de personerna fångkläder, skor, mat, vatten, sängkläder om man bara tänkte döda dom? Har man läst lite om smittsjukdomar och specifikt Tyfus så är man nog medveten om att syftet med huvudrakningarna och utbytandet av kläderna främst handlade om hygienskäl. Man vet att Zyklon B användes för att försöka ta död på smittor i koncentrationsläger, samma procedur användes också av de allierade i deras läger.

Att handikappade och psykiskt sjuka dog i större grad finns det garanterat naturliga förklaringar till. Mycket sämre fysiska och psykiska förutsättningar och tidseran präglades av en enorm okunskap och utstötning som troligtvis fick negativa effekter för dessa människor. Tuffa krigstider, smittor, svält och lidande rimmar inte bra med funktionsnedsatta.

En naturlig förklaring att t ex handikappade dog under förintelsen var nazisternas eutanasiprogram där man skrupelfritt avrättade förståndshandikappade
Citera
2017-05-17, 22:38
  #9
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De som anlände till koncentrationslägren screenades ju direkt vid ankomsten, och de som inte såg arbetsdugliga ut (typ alla sjukliga, handikappade, personer över 55-60 och alla under 14, men även individuellt beroende på hur gammal och stark man såg ut naturligtvis) skickades direkt till gaskamrarna. Av dessa var ju de flesta judar, men även en del zigenare, homosexuella, kommunister samt vanliga tyskar som vänt sig mot regimen på något sätt.

Det som jämt glöms bort dock, är att det FÖRSTA man gjorde när man bestämt sig för att rensa upp tyska folket genom massavlivning, var att man samlade upp luffare och uteliggare från gatorna och avrättade direkt utan rättegång. Av dessa var förmodligen de allra flesta vanliga tyskar, och de behöver inte ens ha varit några lata eller odugliga individer, eftersom det faktiskt var depression i Tyskland och resten av Europa på 1930-talet, och svårt att få jobb för alla som inte hade turen att ha kontakter.
Källa till detta påstående vore klart önskvärt.
Citera
2017-05-18, 17:20
  #10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Finns en hel del berättelser och vittnen från överlevare som själva varit barn eller sett andra barn som överlevt. Det där som någon skrev om att alla barn blev skickade till gaskammare på direkten är troligtvis inte en sanning.

https://www.google.se/search?q=ausch...w=1280&bih=842

Finns gott om bilder på barn i b.la Auschwitz. Om planen var att utrota alla, och specifikt gasa barnen på direkten, hur kom dessa bilder till? Var ju trots allt allierade som tog de flesta bilderna på fångarna.

Och varför skulle man gett de personerna fångkläder, skor, mat, vatten, sängkläder om man bara tänkte döda dom? Har man läst lite om smittsjukdomar och specifikt Tyfus så är man nog medveten om att syftet med huvudrakningarna och utbytandet av kläderna främst handlade om hygienskäl. Man vet att Zyklon B användes för att försöka ta död på smittor i koncentrationsläger, samma procedur användes också av de allierade i deras läger.

Att handikappade och psykiskt sjuka dog i större grad finns det garanterat naturliga förklaringar till. Mycket sämre fysiska och psykiska förutsättningar och tidseran präglades av en enorm okunskap och utstötning som troligtvis fick negativa effekter för dessa människor. Tuffa krigstider, smittor, svält och lidande rimmar inte bra med funktionsnedsatta.

När togs bilderna på barnen och de övriga? Jo när de allierade drog in i lägren! Himmler stoppade all avrättning av fångarna(judar m.fl) i nov 1944. Alltså de barn du ser på bilder är tagna efter dödshoten avlägsnade. Absolut inget konstigt.
Varför skulle man spara en massa människor som man inte hade nytta av? De kostar en del. Tänk själv bygga läger för 11 000 000 st judar och det med alla romer, homosexuella, jehovas vittnen, kommunister.. hur många blir det? Hur skulle man få plats med alla? Hur skulle denna infrastruktur funka då, det skulle sluka enorma resurser!! Vilket behövs annanstans väl?

Så ett lösa trångboddheten, var rensa ut de som inte behövs... alltså alla gamlingar, sjuka, barn , handikappade med flera.
Citera
2017-05-20, 00:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
När togs bilderna på barnen och de övriga? Jo när de allierade drog in i lägren! Himmler stoppade all avrättning av fångarna(judar m.fl) i nov 1944. Alltså de barn du ser på bilder är tagna efter dödshoten avlägsnade. Absolut inget konstigt.

Mig veterligen finns ingen sådan order att beskåda, och inget annat stöd för dess existens än ett skriftligt vittnesmål från Kurt Becher i samband med Nürnbergprocessen, Du vet den där processen under vilken Höss skrev under på att han hade gasat och kremerat 2,5 miljoner människor i Auschwitz.

Det stinker således efterhandskonstruktion lång väg; man var tvungen att bortförklara förekomsten av de levande barnen i lägren, så det var ju lägligt att Becher, som en räddande ängel, skrev under på att man minsann hade ihjälgasat men nu slutat.
Citera
2017-05-20, 06:20
  #12
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Mig veterligen finns ingen sådan order att beskåda, och inget annat stöd för dess existens än ett skriftligt vittnesmål från Kurt Becher i samband med Nürnbergprocessen, Du vet den där processen under vilken Höss skrev under på att han hade gasat och kremerat 2,5 miljoner människor i Auschwitz..
Hur vet du den ordern gavs skriftligen? Order vad jag vet veterligen, så kan det ges muntligen också. Det sker dagligen för mig och många andra också, även för dig, eller?

Det kan bekräftas från många håll!
Bland annat du kan inte finns några "avrättningar" i stor skala efter dec 1944. eller? Det innebär?
Lite svårt att avrätta också, om både judarna( 7 okt 1944) och tyskarna själva sprängde avrättningsbyggnaderna.
Tyskarna var skriande behov arbetskraft, därför påbörjades "dödsmarschen". Är det inte väldigt ologiskt döda, när de var skriande behov arbetskraft? När de till och med hade "barnsoldater" gamla pensionärer" som kunde knappt se, med försöka skjuta "panzar".
Himmler's kontakter med "väst", många tro det är därför han stoppade avrättningarna. För samla pluspoäng.
Anna Frank med flera överlevde under lång tid!! Varför dödades inte hon, men andra släktingar dödades som äldre o barn? Anna frank dog strax innan lägret befriades. Anna frank dög för arbeta, för riket!
Många som överlevde "förintelsen" var barn på den tiden, som hamnade i lägret i slutskedet av kriget. Kan du hitta "överlevande barn" som befann sig lägret innan Sept 1944? Nope finns inte vad jag vet.
Du vet väl att Kurt Becher hade kontakter med Raoul wallenberg? De möttes x antal gånger, och räddade många barn o äldre från döden! Rudolf Kasztner vittnade för hans fördel! Var i Nürnberg processen finns han? Jag kan hitta han ej där, enligt info så åtalades han aldrig. Men däremot finns han med i Eichmann rättegången 1961, The Testimony of Kurt Becher, som du vet filminspelades också.
Nej, Höss har aldrig sagt han kremerat och dödat 2,5 miljoner judar. Han trodde det var så många som avrättades totalt. Höss var ej kommendant när det gick på högvarv i lägret (Auschwitz), han var chef för SS garnisonen vid den tidpunkten, han förlorade kommendanten rollen, efter anklagelserna om förskingring(umgänge med en judinna) . Det är väl konstigt om Höss nu blide torterade av de allierade att erkänna 2,5 miljoner! Varför tvingade de inte honom skriva på för 4 miljoner ? För det är den siffran som användes i Nürnberg rättegången? Är det inte motsägande uppgifter? Det bevisar att "förnekarnas" sätt förvränga fakta.

Citat:
Det stinker således efterhandskonstruktion lång väg; man var tvungen att bortförklara förekomsten av de levande barnen i lägren, så det var ju lägligt att Becher, som en räddande ängel, skrev under på att man minsann hade ihjälgasat men nu slutat
Det ser ut som du försöker själva komma med efterhandskonstruktioner med gissningar!
Det är slutgasat innan, men du kanske kan visa någon "gasmassavrättningar" gjorda efter 2 nov 1944 i lägrerna? Varför då? jo för de behövde alla till att jobba!! barn som gamlingar eller sjuka.

Så din försök av "efterhands konstruktioner" är dömda till misslyckas. Finns mer ta upp som bevis för det motsatta vad du tycker. Men du kanske har några saker som bevisar din sak?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback