Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-05, 16:21
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det är en jätteskillnad i vad de leker ned, hur de leker, och vad de finner roligt.
Även de pojkflickigaste flickorna behandlar dockor på ett helt annat sätt än de mest fjolliga av pojkar.

Pojkarnas krig sker med ett allvar som flickorna som är med helt saknar.
Flickorna har ett helt annat fokus på det sociala experimentet, pojkarna på kriget som fenomen.
Gå till en park eller ett torg där det finns duvor med en flicka och en pojke. Flickan vill mata duvorna (ta hand om dem), pojken vill fånga dem, slå dem med en käpp eller kasta sten på dem (jaga dem). Intuitivt "vet" de att de behöver träna på de könsroller de är skapta för, dvs att ta hand om barn, gamlingar och husdjur, respektive fånga ett köttstycke till middag till familjen. Undantag från detta mönster bekräftar bara regeln.
__________________
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-05-05 kl. 16:26.
Citera
2017-05-05, 16:27
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Flickan vill mata duvorna (ta hand om dem), pojken vill fånga dem, slå dem med en käpp eller kasta sten på dem (jaga dem).

Ett "hen" kanske vill kombinera det genom att lägga mat i en bur?
Citera
2017-05-18, 18:06
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag gjorde en googling på ditt citat och fick upp en enda träff: ditt FB-inlägg som jag just besvarar. Varför skickar du ingen länk? Är det för att studien The role of experience in spatial test performance: A meta-analysis (av Baenninger och Newcombe) är nästan 30 år gammal. Det kan bli så när du är desperat och inte hittar nyare studier som stödjer din sexistiska agenda.
Det var från reviewn från 2016 som du själv rimligen har läst minst en gång vid det här laget. Hur går det förövrigt med läsförmågan, hur tolkar du "In broad agreement with Baenninger and Newcombe’s findings, a recent meta-analysis [found]..."? Jag tolkar det som att den nya metastudien bekräftar det den 30år gamla metastudien hittade, något som alltså ger ännu starkare stöd för resultaten...

Citat:
Nu behöver vi inte titta på enskilda studier, vi har ju en sammanfattning över hela forskningsområdet att tillgå och de skriver "More recent and robust empiricism, however, fails to support assertions of discrimination in these domains.".

Hur kan inte detta vara goda nyheter? Varför vill du så gärna att kvinnor skall diskrimineras inom akademin? Varför inte hjälpas åt och fokusera på områden där människor faktiskt blir diskriminerade? Jag vill bekämpa detta lika mycket som du.


Citat:
Som jag sagt tidigare befinner sig de flesta PISA-deltagarna (15 år och 16 år 3 månader) i puberteten. Min poäng är att eventuella skillnader i mognadsgrad saknar relevans för provets utfall.
Ja, och din poäng är fortfarande felaktig. Kvinnor kommer in puberteten 1-2 år tidigare än män och kommer ur det några år senare, 1-2 år tidigare än männen. Puberteten kommer och går inte över en natt.

Citat:
Så reviewn "Sex differences in variance of intelligence across childhood" är den senaste på området som ger dig rätt? En 11 år gammal studie? Jag har gett dig flera studier av senare datum som ger mig rätt. Även metastudier.
Nej, reviewn är, som du redan vet, skriven av Ian Deary och kom 2013. Tills det kommer en metastudie eller ny review så lär vi inte komma någonvart här.

Citat:
Som Rushtons undersökningar som "visar" negativ korrelation mellan penisstorlek och intelligens? Jag förstår att du hänvisar till dessa "undersökningar".
Han har ju presenterat sin data och tills du presenterar någon annan data så finns det inte mycket att diskutera.

Citat:
De stödjer ju min ståndpunkt. Har du inte läst mina länkade källor?
Ja, det var därför jag skrev att de inte stöder din ståndpunkt.

Citat:
Nej, det är inget IQ-test utan är istället begåvningstest - ett "aptitude test".
Länk.

Citat:
Bara för att testet är normerat betyder det inte att det är könsneutralt.
Det är du som påstår att det inte är könsneutrala men Ian Deary, och de som peer reviewat hans forskning, säger inte något om det när han använder AFQT för att mäta just könsskillnader i intelligens. Något de givetvis hade gjort om det fanns något som antydde detta.

Citat:
Det råder konsensus i den moderna forskningsvärlden att stereotyphot är ett existerande fenomen
Det gjorde det om många saker innan replikationskrisen. Det är inte mycket att diskutera här, i senaste metastudien fanns ingen effekt efter de kontrollerat för publikations bias och ingen effekt hittades i 8 av 9 stora studier på området.

Citat:
Jag: Tills dessa kommer forskare använda dessa som mått på intelligens.
Du: Går det bra för dig i den här diskussionen? Humor!

Ja, använder forskarna ex. AFQT som ett mått på intelligens eller inte?

Citat:
Uppföljningen av den skotska studien från 1932 är i stort sett den enda studien som du tror stödjer din nedlåtande kvinnosyn.
Nej, jag lutar mig på reviewn från 2013 skriven av Ian Deary där han citerar följande "This pattern was replicated in a population-representative sample of almost one-third of a million boys and girls tested on the Cognitive Abilities Test in the United Kingdom in the early 2000s... This pattern was replicated in the same test in a population-representative sample of 300,000+ students in grades 3 to 11 in the United States [2009], with the authors concluding that, “The results showed an astonishing consistency in sex differences across countries, grades, cohorts, and test forms”"

Citat:
Du citerar "IQ tests are misleading because they do not accurately reflect intelligence, according to a study which found that a minimum of three different exams are needed to measure someone's brainpower."
Tur att AFQT har 4 olika delprov då = )

Citat:
Jag förstår att du inte vet vad representativt urval är för något. Men det gör ingenting, för det är inte så att vi inte känner till dina bristande statistikkunskaper. Alla har vi kunskapsluckor inom ett eller flera områden.
Du Einstein, om jag ex. gör en partisympatiundersökning i Sthlm, tror du den hade varit representativ för resten av Sverige? Jämför nu en undersökning i New York och om detta nödvändigtvis är representativt för resten av USA...
Citera
2017-05-19, 00:04
  #1204
Medlem
Djupfryss avatar
Man noterar att de flesta feminister dragit sig ur tråden. Får ändå ge användaren Lupac beröm för att denne ändå försöker.
Men, Lupac, ett litet tips i all välmening. Bara för att inte du orkar läsa länkar postade av dina meningsmotståndare betyder det inte att du genom spammande kan trötta ut andra på samma sätt. Hälften av det du postar är ren skit, och den andra hälften innehåller i mångt och mycket material som motsäger din uppfattning i frågan.
Kul som sagt att du försöker, vill dessutom uttrycka min tacksamhet över att du på ett oändligt mycket klokare sätt än mig för ut de synpynkter jag själv står för.
Citera
2017-05-19, 00:08
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasputinspolare
Har fått den bilden via media, och man hör massa idioter predika att tjejer behöver mer hjälp inom skolan inom detta ämne.
Är det så här?
Hur kan det komma sig, jag suger personligen och jag är man, är inte det indevid inriktat?

Skolan är ett tillhåll för de som är kommunister, utan talanger som inte ens tagit examen eller klarat sig igenom matte på en riktig högkola för att man är en sopa men som vill ha en livslång garanti att man har ett jobb.

Alla de som inte haft några talanger har ägnat sig åt att knarka, bli lärare och dra fram feministkortet när man behöver mer pengar och mindre att göra. De som är duktiga brukar inte klaga utan de har valt ett spår och håller sig till det. Det är bara förlorarna man hör och det är bara o förlorarna dessa så kallade "journalister" skriver om, journalister en kategori utan talanger och som får sina jobb genom att suga av andra och sära brett.
Citera
2017-05-19, 22:45
  #1206
Medlem
Inte bara matematik, kvinnor är istort sett sämre på allt förutom att föda barn och sminka sig.

Varför tror ni att 99% av alla inovatörer och uppfinnare är män?
Citera
2017-05-20, 00:51
  #1207
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Inte bara matematik, kvinnor är istort sett sämre på allt förutom att föda barn och sminka sig.

Varför tror ni att 99% av alla inovatörer och uppfinnare är män?
Det där uppskattar jag inte. Men, feministforumet bevisar sig igen.
Citera
2017-05-20, 00:56
  #1208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Det där uppskattar jag inte. Men, feministforumet bevisar sig igen.

Jag skrev det meden viss gnutta ironi, men även för att skapa debatt, agitator som jag är.
Citera
2017-05-20, 01:02
  #1209
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Jag skrev det meden viss gnutta ironi, men även för att skapa debatt, agitator som jag är.
Okej. Sådan debatt behöver inte skapas här. Kvinnohatarna är eniga. Trådarna går alla ut på det i detta forum.

Svar på ts: Det är fel.Kvinnor träder allt mer in på matematikens område med. Och pojkarna blir jätterädda.
Citera
2017-05-20, 01:11
  #1210
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Okej. Sådan debatt behöver inte skapas här. Kvinnohatarna är eniga. Trådarna går alla ut på det i detta forum.

Svar på ts: Det är fel.Kvinnor träder allt mer in på matematikens område med. Och pojkarna blir jätterädda.

Det är ju vetenskapligt bevisat att bland de med allra högst intelligens så går det tio män på varje kvinna. Det är inte kvinnohat att påpeka ett vetenskapligt faktum, eller hur?

Det trevliga med matematiken är att den skiter blankt i politisk ideologi. Den är en naturlag.
Citera
2017-05-20, 01:13
  #1211
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är ju vetenskapligt bevisat att bland de med allra högst intelligens så går det tio män på varje kvinna. Det är inte kvinnohat att påpeka ett vetenskapligt faktum, eller hur?

Det trevliga med matematiken är att den skiter blankt i politisk ideologi. Den är en naturlag.
Kan du länka dina vetenskapliga bevis?
Citera
2017-05-20, 01:21
  #1212
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Kan du länka dina vetenskapliga bevis?

Detta är redan bevisat i många trådar. Bland de med IQ över 130 går det sju män på varje kvinna. Bevisa motsatsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback