Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 15:08
  #12493
Medlem
prolapse89s avatar
För några år sedan läste Magnus i ett ganska trevligt stycke om ”the order”, finns det någonstans idag?
Citera
2017-05-16, 15:23
  #12494
Medlem
NirvanAs avatar
Vart är JDG denna vecka?
Citera
2017-05-16, 15:41
  #12495
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vart är JDG denna vecka?
Han är i Sverige (Stockholm tror jag). Nåt nationellt möte som skulle hållas där. Kanske dyker upp i radion senare i veckan, men inte säkert.
Citera
2017-05-17, 15:08
  #12496
Medlem
Anglings avatar
Nu är baronen med på länk. Dåligt ljud och allt. Ren nostalgi.
Citera
2017-05-17, 18:19
  #12497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Bäst vore nog om Björn Björkqvist och Jonas De Geer reder ut det här på söndag i ett specialavsnitt av Sverigebilden. Helst med några smakprov ur Hannas katalog livekommenterade av Jonas.


Detta skulle bli en omedelbar klassiker!

I övrigt tycker jag faktiskt synd om de flesta inblandade.
Hanna kan knappast ha haft det lätt i livet med dessa böjelser.
Men tittar man på hans hemsida, twitter m.m och lyssnar på poddarna så verkar han ändå funnit harmonin och sin plats här i världen på senare tid.
Lagt porren och de värsta utsvävningarna bakom sig.
Tills Conrad valde att introducera honom i den nationella världen där han verkligen inte hör hemma.

Sedan har Hanna naturligtvis ett eget ansvar också, men man kan ju tycka att Conrad skulle haft lite bättre omdöme än att outa honom inför en sådan publik.
Citera
2017-05-19, 23:21
  #12498
Medlem
Run3s avatar
Har Dan på Motgift bestämt sig för att yxa OOPIH? Försöker man på in på https://www.oopih.com/ så omdirigerar webbläsaren en till motgift.nu istället. Blev han trött på att driva en konkurrerande plattform till Motgift Forum?
Citera
2017-05-19, 23:33
  #12499
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har Dan på Motgift bestämt sig för att yxa OOPIH? Försöker man på in på https://www.oopih.com/ så omdirigerar webbläsaren en till motgift.nu istället. Blev han trött på att driva en konkurrerande plattform till Motgift Forum?
Var väl snarare så att resurserna fattades för att driva Oopih. Lyssnar du aldrig på radion?
Citera
2017-05-19, 23:36
  #12500
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Var väl snarare så att resurserna fattades för att driva Oopih. Lyssnar du aldrig på radion?
Jo, på gratisavsnitten.
Citera
2017-05-23, 20:47
  #12501
Medlem
sdxs avatar
Efter att ha lyssnat på otaliga timmar av såväl Motgift som Gomorron med Magnus och Sverigebilden har jag följande kritik att anföra:

Björn: Det har blivit lite väl flåsigt många gånger när Björn tar till orda på sistone, särskilt på inandningen. Tänk på att munnen inte ska vara riktad mot mikrofonen när du andas in (eller ut för den delen). Böj istället huvudet åt sidan när du ska andas. Detta inträffar oftast när en mening avslutas och en ny påbörjas vilket är lite enerverande. En annan halvjobbig grej är hans senaste användande av ordet "besynnerlig" - ett ord som inte passar in i ens hälften av alla gånger han använder det. Det är också enligt min åsikt för mycket "eeh" och hummande än vad som är behagligt för örat.
Magnus: Magnus har ett bra munläder men det är uppenbart att han många gånger säger några ord extra för att dryga ut tiden. Hans sätt att ständigt avsluta många meningar med ordet "va" är också påfrestande. Det är uppenbart att Magnus är ett stort fan av Leif GW Persson. Magnus framstår också, särskilt när han själv skall styra över den tekniska biten i sändningarna, alltför ofta som osäker och flamsig. Utöver detta kan han också ha svårt för att lyssna och ta in det andra säger och verkar inte sällan stressad i dessa sammanhang.
Jonas: Jag tror inte att Jonas kan förändra sig själv särskilt mycket. Han är den han är. Hans sävlighet kan ibland vara jobbig, men man gillar honom ändå. Han skänker en intellektuell touch till samtalet.
Dan: När det gäller Dan har jag ingen negativ kritik att framföra. Både Magnus och Björn har enligt mig mycket att lära av Dan när det gäller att föra sig i radio. Han är påläst, lugn, kvick och framstår i största allmänhet som en cool snubbe.
Citera
2017-05-24, 14:29
  #12502
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdx
Efter att ha lyssnat på otaliga timmar av såväl Motgift som Gomorron med Magnus och Sverigebilden har jag följande kritik att anföra:

Björn: Det har blivit lite väl flåsigt många gånger när Björn tar till orda på sistone, särskilt på inandningen. Tänk på att munnen inte ska vara riktad mot mikrofonen när du andas in (eller ut för den delen). Böj istället huvudet åt sidan när du ska andas. Detta inträffar oftast när en mening avslutas och en ny påbörjas vilket är lite enerverande. En annan halvjobbig grej är hans senaste användande av ordet "besynnerlig" - ett ord som inte passar in i ens hälften av alla gånger han använder det. Det är också enligt min åsikt för mycket "eeh" och hummande än vad som är behagligt för örat.
Magnus: Magnus har ett bra munläder men det är uppenbart att han många gånger säger några ord extra för att dryga ut tiden. Hans sätt att ständigt avsluta många meningar med ordet "va" är också påfrestande. Det är uppenbart att Magnus är ett stort fan av Leif GW Persson. Magnus framstår också, särskilt när han själv skall styra över den tekniska biten i sändningarna, alltför ofta som osäker och flamsig. Utöver detta kan han också ha svårt för att lyssna och ta in det andra säger och verkar inte sällan stressad i dessa sammanhang.
Jonas: Jag tror inte att Jonas kan förändra sig själv särskilt mycket. Han är den han är. Hans sävlighet kan ibland vara jobbig, men man gillar honom ändå. Han skänker en intellektuell touch till samtalet.
Dan: När det gäller Dan har jag ingen negativ kritik att framföra. Både Magnus och Björn har enligt mig mycket att lära av Dan när det gäller att föra sig i radio. Han är påläst, lugn, kvick och framstår i största allmänhet som en cool snubbe.

Vet inte om du kan läsa detta men ditt inlägg blev nyligen uppmärksammat på facebook

https://www.facebook.com/motgiftnu/p...type=3&theater

Någon som vet vilken låt som spelas i introt till Tisdagens Gomorgon med Magnus, känner igen den så väl men kan inte riktigt komma ihåg namnet.. sen är det ju nån speciell version också...
https://www.motgift.nu/2017/05/23/gm...oppar-terrorn/
__________________
Senast redigerad av NirvanA 2017-05-24 kl. 15:23.
Citera
2017-05-25, 13:17
  #12503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vet inte om du kan läsa detta men ditt inlägg blev nyligen uppmärksammat på facebook

https://www.facebook.com/motgiftnu/p...type=3&theater

Någon som vet vilken låt som spelas i introt till Tisdagens Gomorgon med Magnus, känner igen den så väl men kan inte riktigt komma ihåg namnet.. sen är det ju nån speciell version också...
https://www.motgift.nu/2017/05/23/gm...oppar-terrorn/
Det var morgonen efter terrorattacken i Manchester eller hur? Om du menar den jag tror så är det en 1800-talspsalm som heter Närmare Gud till dig på svenska, men den har engelskt ursprung. För den modernistiska ofrälste är den väl mest känd som Titanics dödshymn....
Citera
2017-05-27, 19:29
  #12504
Medlem
sdxs avatar
Haha, inte ett öga var torrt vid slutet på fredagens sändning! Kan jag bidra till att Magnus säger ”va” en gång mindre per avsnitt eller att Björn skär ner på sitt tvångsmässiga användande av ordet ”besynnerlig” så är jag mer än nöjd. Other than that: I rest my case.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback