• 26 459 online
  • 1 101 307 medlemmar
  • 57 360 427 inlägg
2017-05-19, 17:18
Medlem
Hej! Skulle uppskatta lite synpunkter på mitt schema, målet att främst att bli stark, tränat aktivt nästan ett år nu. Försöker ta mig till gymmet 4 dagar i veckan och kör dessa pass rullande.

Överkropp 1
5x5 bänkpress
4x8 lutande hantelpress
3x8 dips
3x8 latsdrag
3x8 superset bicepscurl/pushdowns

Underkropp 1
5x5 knäböj
4x8 raka marklyft
3x8 utfallssteg
3x10 magmaskin
3x8 rygglyft

Överkropp 2
5x5 militärpress
5x5 latsdrag
4x8 hantelrodd
3x8 hantellyft åt sidan
3x8 bänkpress

Underkropp 2
5x5 marklyft
3x8 superset benpress/vadpress
3x10 magmaskin

Hur ser det ut? Tacksam för feedback!
Citera
2017-05-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fajo
Hej! Skulle uppskatta lite synpunkter på mitt schema, målet att främst att bli stark, tränat aktivt nästan ett år nu. Försöker ta mig till gymmet 4 dagar i veckan och kör dessa pass rullande.

Överkropp 1
5x5 bänkpress
4x8 lutande hantelpress
3x8 dips
3x8 latsdrag
3x8 superset bicepscurl/pushdowns

Underkropp 1
5x5 knäböj
4x8 raka marklyft
3x8 utfallssteg
3x10 magmaskin
3x8 rygglyft

Överkropp 2
5x5 militärpress
5x5 latsdrag
4x8 hantelrodd
3x8 hantellyft åt sidan
3x8 bänkpress

Underkropp 2
5x5 marklyft
3x8 superset benpress/vadpress
3x10 magmaskin

Hur ser det ut? Tacksam för feedback!

Ser bra ut. Jag skulle dock ta bort dips/Lutande Hantelpress och köra en roddövning istället på ditt första pass. Skulle även göra frontböj istället för benpress eftersom det kommer hjälpa dig i både mark och knäböj.

Jag lägger även in baksida axlar (face pull) för att undvika skador och att min baksida inte är den bästa.
Citera
2017-05-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Ser bra ut. Jag skulle dock ta bort dips/Lutande Hantelpress och köra en roddövning istället på ditt första pass. Skulle även göra frontböj istället för benpress eftersom det kommer hjälpa dig i både mark och knäböj.

Jag lägger även in baksida axlar (face pull) för att undvika skador och att min baksida inte är den bästa.

Tanken var att fokusera på bröst under överkroppspass 1 och rygg på överkroppspass 2, men det kanske blir för klent med bara en ryggövning under "bröstpasset" och en bröst under ryggpasset?
Jag har försökt köra frontböj men inte fått in tekniken, får ge det en chans till.
Jag tycker att hantelrodd ger bra träning för baksida axlar, kanske är för att jag är klen i den från början..?

Tack för svar!
Citera
2017-05-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fajo
Tanken var att fokusera på bröst under överkroppspass 1 och rygg på överkroppspass 2, men det kanske blir för klent med bara en ryggövning under "bröstpasset" och en bröst under ryggpasset?
Jag har försökt köra frontböj men inte fått in tekniken, får ge det en chans till.
Jag tycker att hantelrodd ger bra träning för baksida axlar, kanske är för att jag är klen i den från början..?

Tack för svar!

Jag skulle splitat upp det så bröst och rygg träffas med 50-75 reps per pass. Du behöver inte ta bort Dips eller hantelpress men tror du gynnas av en till roddövning om du orkar.

En övning kan funka på bröst men enligt min uppfattning behöver rygg mer volym.

Tar lite tid med frontböj att lära sig men det är en av de bästa övningarna du kan göra enligt mig.

Då är det lugnt. Jag är lite dålig på aktivera mina rear delts när jag kör rygg men behöver exempelvis inte köra armar isolerat så vi är olika .
Citera