• 28 485 online
  • 1 123 348 medlemmar
  • 58 320 051 inlägg
2017-05-15, 23:24
  #1
Medlem
Jag trodde i mitt dumma huvud att jag inte skulle bli beroende av detta läskiga medel som jag har stor respekt för.
Har tagit i.v. som hjälp för att kunna sova trots svår värk. Sen började jag att behöva en dos på fm för att orka ta tag i dagens göromål. Blev förbannad på mig själv häromdagen och slutade tvärt. Aldrig känt mig så jävla dålig! Redan efter några timmar!
Brutal magsmärta, illamående med kräkning, hicka, fruktansvärt ont i varenda led i hela kroppen. Febertoppar. Huvudvärk, törst.

Inser att jag måste trappa ner, men hur?
Citera
2017-05-15, 23:29
  #2
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Inser att jag måste trappa ner, men hur?

injicerar mindre mängd varje vecka.
Citera
2017-05-15, 23:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
injicerar mindre mängd varje vecka.

Fel, han ska inte röra fentanyl utan leta efter något mer långverkande, typ subutex.
Citera
2017-05-16, 09:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynnlige
Fel, han ska inte röra fentanyl utan leta efter något mer långverkande, typ subutex.
Ja gå över på sub när absen kommer 4 real, stanna där i 4-5 dagar på 1-3mg/dygn sen de sista dagarna dag 5-7 går du ner på 1mg, sen klipper du.
Citera
2017-05-19, 20:57
  #5
Medlem
Jaggermeisters avatar
tvivlar på att 1-3mg Buprenorfin kommer hjälpa särskilt mycket... När jag hade abstinens på Heroin efter dagligt missbruk i 2år, så krävdes det minst 8mg för att ens tona ner abstinenssymptomen. Jag fick 9st Temgesic 0,4mg Buprenorfin/tabl per dag när jag var häktad inför verkställighet, och det hjälpte inte ett smack.
Citera