Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-27, 22:39
  #1285
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag tror faktiskt inte det varit jättesvårt att fixa arbete åt Flink. Han är ju något av ett särfall bland de kända, svenska riktigt grova brottslingarna: Ingen kriminell identitet, morden verkar ha varit ett resultat av en olycklig kombination av alkohol, depression och ett akut men tillfälligt psykosgenombrott. Samt naturligtvis att han hade tillgång till skarpladdade vapen. Skötte sig prickfritt under hela sin 20 år långa anstaltstid och enligt vad jag läst här ska han ha stått på vänskaplig fot med många i personalen. Kan mycket väl tänka mig att det finns folk inom Kriminalvården som engagerat sig extra i honom och t ex övertalat nån svåger eller kusin att anställa honom. Med eller utan lönebidrag. Sitt jobb gissar jag att han kommer att sköta prickfritt och med stor disciplin. Sannolikt typen som går till jobbet även när han är snorig och febrig.

Att anhöriga till offren fortfarande känner hat och ilska mot honom är förstås helt naturligt och det är nog klokt att han valt att ha skyddad identitet. Om han har skadestånd kvar vet jag inte, men det verkar rimligt om han inte under fängelsetiden fått arv eller liknande att betala dem med.

Det tillfälliga psykosgenombrottet måste ha legat och gnagt länge innan det bröt igenom. Han fabulerade ju om saker. Berättade exempelvis stt han hade kommit direkt med helikopter från ett uppdrag osv. Han levde i en annan värld - visst slog det slint, men varningssignalerna fanns där innan . . .
Citera
2016-12-18, 15:33
  #1286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Viltvårdare eller yrkesjägare förslagsvis hos Leif GW Persson.Vapensmed(ett yrke som gått i arv från hans far,farfar).
Lämpliga jobb med tanke på hans vana att hantera vapen och hans bakgrund som militär och en far som är,var vapensmed.Mer att läsa:http://www.svammel.com/flink.htm.

Angående hans lämplighet att ha vapenlicens och handha vapen får man utgå ifrån att efter avtjänat straff ska han betraktas som vem som helst.

grova våldsbrott leder till att du blir klassad som otillämplig i många år framåt i praxis för evigt
Citera
2017-03-19, 09:08
  #1287
Medlem
rich1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Det får räcka så, för jag har inget intresse av att avslöja honom. Jag avskyr det han har gjort men nu är han fri och kan då få försöka komma i ordning.
Om han däremot skulle göra något dumt, då kanske jag börjar läcka. Men bara kanske !
Jag vet var han bor och arbetar och ja han har arbete.
Citera
2017-03-20, 23:51
  #1288
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rich1
Jag vet var han bor och arbetar och ja han har arbete.

Har han lagt sig till med skägg?
Citera
2017-03-21, 20:32
  #1289
Medlem
rich1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Har han lagt sig till med skägg?
Gissa han bor ju söder om Stockholm och förstår vad du menar med skägg haha
Citera
2017-05-07, 19:29
  #1290
Medlem
Han har lierat sig med olavi blomjord å dom åker runt å föreläser om hur tron förändrat deras liv.

Den 10 april var dom i Falun å före läste ..
Citera
2017-05-07, 20:49
  #1291
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Han har lierat sig med olavi blomjord å dom åker runt å föreläser om hur tron förändrat deras liv.

Den 10 april var dom i Falun å före läste ..
Polisen som sköt honom vid gripandet?
Citera
2017-05-07, 21:21
  #1292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Polisen som sköt honom vid gripandet?

Stämmer bra det . Är dock inte polis längre utan lär kampsporter till ungdomar
Citera
2017-05-19, 00:22
  #1293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Han har lierat sig med olavi blomjord å dom åker runt å föreläser om hur tron förändrat deras liv.

Den 10 april var dom i Falun å före läste ..

Kan tänka mig att det måste vara massivt säkerhetspådrag så fort Flink ska visa sig offentligt?
Är ju ett smärre mirakel att ingen har försökt "göra upp" med honom ännu..
Citera
2017-05-19, 19:39
  #1294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Kan tänka mig att det måste vara massivt säkerhetspådrag så fort Flink ska visa sig offentligt?
Är ju ett smärre mirakel att ingen har försökt "göra upp" med honom ännu..

Blomjord slutat som polis ju.

Var inte där fick veta i efterhand men gissar han byt för eller efternamn .
Citera
2017-05-19, 19:40
  #1295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rich1
Jag vet var han bor och arbetar och ja han har arbete.

Ut med det då
Citera
2017-05-21, 12:33
  #1296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Det tillfälliga psykosgenombrottet måste ha legat och gnagt länge innan det bröt igenom. Han fabulerade ju om saker. Berättade exempelvis stt han hade kommit direkt med helikopter från ett uppdrag osv. Han levde i en annan värld - visst slog det slint, men varningssignalerna fanns där innan . . .

Jag hoppas att han fortfarande håller sig ifrån alkohol då detta verkar helt personlighetsförändra honom, vi alla har väl träffat på någon som blir helt förändrad på alkohol och blir våldsam och mer eller mindre psykotisk?
Eller har jag haft oturen att träffa på flertalet såna? 😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback