• 16 153 online
  • 1 111 280 medlemmar
  • 57 793 901 inlägg
2016-12-18, 12:00
Avstängd
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Du? Att ha status bland den typ av hipsterbögsdekadenspundardrägg och undermänniskor som sätter sin fot på Berghain är väl då som att va den snyggaste servitrisen inne på Sibylla i Åmal - du kommer va lika fin som en påse nötter oavsett.

Du har helt enkelt fel. Ett ställe som folk från hela världen reser till för att dansa bort sin sorg kan per definition inte vara "dräggigaste krogen", det förstår du väl själv? Att du sen inte uppskattar stället för vad det är är en annan sak.

Pizzerian i centrum i Hallstavik. Där snackar vi VM i foppatoffel, mysbyxa och tischor med vargtryck.
Citera
2016-12-18, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du har helt enkelt fel. Ett ställe som folk från hela världen reser till för att dansa bort sin sorg kan per definition inte vara "dräggigaste krogen", det förstår du väl själv? Att du sen inte uppskattar stället för vad det är är en annan sak.

Pizzerian i centrum i Hallstavik. Där snackar vi VM i foppatoffel, mysbyxa och tischor med vargtryck.

Definition av drägg; bildligt, nedsättande) motbjudande, odugliga individer; de sämsta bland sitt slag
Synonymer: patrask, slödder, avskum, pack, mobb, anhang.

Att drägg/slödder från hela världen vallfärdar dit för att "dansa bort sin sorg" i dekadensens högborg pekar väl snarare bara på min poäng...
Citera
2016-12-18, 13:47
Medlem
HasseBanans avatar
Vet inte om Smugglaren i Västervik finns kvar. Men den krogen drog ju till sig en hel del skumma typer och socioekonomiska livsstilar..
Citera
2016-12-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Vet inte om Smugglaren i Västervik finns kvar. Men den krogen drog ju till sig en hel del skumma typer och socioekonomiska livsstilar..

Tyckte inte att det såg det minsta dräggigt ut när jag googlade?
Citera
2016-12-18, 21:39
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Tyckte inte att det såg det minsta dräggigt ut när jag googlade?

Kanske inte nu längre.. men i början på 90-talet var det lite annorlunda.
Citera
2016-12-19, 16:36
Moderator
hazzos avatar
Pizzeria Paradiset i Aspudden i Stockholm. Går allmänt under beteckningen Diset. Vilket lär bero på att de första bokstäverna i namnet slocknade men krogägaren gjorde ingenting åt saken.

Var för många år sedan i Stockholm o tog en lördagspromenad runt Vinterviken. Kommer fram till Diset då minfru frågar mig om vi inte ska ta en öl. Efter att ha öppnat dörren så insåg vi att vi klarar nog promenaden till nästa ställe utan att törsta ihjäl.

Fjorton dagar senare läste vi att det hade skjutits en person på stället.
Citera
2017-01-06, 13:00
Medlem
På bakgatorna bakom Reperbahn finns några riktigt dräggiga ställen där det hänger lokala alkolister och andra utslagna tiggare mm. Bra priser och ingen snorkig attityd gör dessa ställen till en riktig upplevelse utöver de andra i barerna i närheten.
Citera
2017-04-18, 21:31
Medlem
MockDrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Bruh, trodde inte jag skulle se dig i tråden

Och sluta dissa söder om söder, det är mina orts!

EDIT: många verkar ha "ljuva" minnen från Metropol, synd att "kultkrogen" fått stänga: https://mitti.se/nyheter/kultkrogen-...vingas-stanga/

Bruri, har du varit i Under Bron? luktade fitta hela vägen till entrén. Spydde av lukten, coolt med Morgan Freeman negern med sin kostym som vaktade hissen dock, tog en bild med mig, gjorde min dag.
Senast redigerad av MockDraft 2017-04-18 kl. 21:38.
Citera
2017-04-18, 23:46
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Bruri, har du varit i Under Bron? luktade fitta hela vägen till entrén. Spydde av lukten, coolt med Morgan Freeman negern med sin kostym som vaktade hissen dock, tog en bild med mig, gjorde min dag.

Under bron? Vad är det för ställe? Trädgården?
Citera
2017-04-19, 11:50
Medlem
MockDrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Under bron? Vad är det för ställe? Trädgården?
Kanske, det var under skanstullsbron i alla fall. Inträdet såg ut som ett zigenarläger med massa stängsel och skit, hade två köer, ena för "VIP" och annan kö för oss bönder som inte går till söder om söder.

Hade en hiss som bemannades av en trevlig neger klädd i kostym och hatt, liknade Morgan Freeman, denna mannen förde dig upp till tredje våningen där en av deras dansgolv fanns. Tredje våninge utmynnade till ett rum som hade köksmöbler och en liten bar, i detta rum befann sig kåta småpojkar på grund av utav hur trångt det var. Någon bögjävel juckade på mig.

Har inget minne av andra våningen, men va väl säkert skit därmed.

Fanns folk klädda i mjukisbyxor, kände mig utstirrad för att jag hade på mig en skjorta och chinos. Men fittlukten var beträffande, helt sjukt faktiskt.

slakhuset är också ett ställe jag inte kommer besöka igen.
Senast redigerad av MockDraft 2017-04-19 kl. 12:01.
Citera
2017-05-19, 17:28
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag är förvånad över att ingen nämnt Daltons Saloon i Sundsvall trots att tråden funnits i över en halvtimme. Den är nästan nationellt känd för sin sunkighet.

I ärlighetens namn har de faktiskt god mat och helt okej öl till bra priser. Sedan slutar fördelarna. Alla stadens alkoholister och utslagna människor går dit, likväl de som vill ha ett fem-i-tre-ragg och invandrarna som vill ha chans att ligga och som fördriver tiden med att spela på maskiner. Det är här man ser blonderade 50-åriga kvinnor med nätstrumpbyxor, skinnkjol och leopardtop tafsa på unga killar. Allt är sunkigt och orenoverat där inne. Personalen verkar vara självmordsbenägna. Det är oftare slagsmål där än på de andra krogarna gemensamt.

Till råga på allt så har de karaokekväll flera gånger i veckan. Scenen varvas mellan sluddrande fyllon och sångstammisarna som är där för att de vill släppa besvikelsen över att de aldrig slog igenom för en stund och som klämmer i till kung och fosterland till partylåten "Stad i ljus".

Här i Sundsvall är det ett sätt att håna någon att dra upp att de skulle ha varit på Daltons Saloon, eller "Dallan" som det kallas i folkmun. En pittoresk sunkdetalj är att de har en toalett med två toalettstolar så att man bekvämt kan gå två och två.

Va? Slutar fördelarna? Det är väl det här som är, inte bara fördelen, utan anledningen för att gå dit?

Har dock aldrig varit där själv, men bara jag hör "50-åringar i skinnkjol" så vattnas det ju i munnen.
Citera
2017-05-19, 17:58
Medlem
arnekos avatar
Pashas Corner Växjö. o trevlig personal o maten smakar mög o snunkiga lokaler.
Citera